Skocz do zawartości

bmw 320 m50 vanos dyferencjał


m4r0s

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam pytanie odnośnie przełożenia dyferencjału. Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na forum dlatego zakładam nowy temat.

 

mianowicie, po swapie silnika z m43b16 na m50b20v samochód nie ma takiego przyśpieszenia jak w dawcy. :( :( :( Silnik został zmieniony, wszystko bardzo ładnie pracuje oprócz napędu. :( Skrzynia biegów została z 1.6i (ta od 2.0i miała zepsute synchronizatory, na obydwóch skrzyniach te same oryginalne numery), dyferencjał też został z 1.6 (kwestia braku czasu zmiany z 2.0), wał także z 1.6i, wał z 2.0 był grubszy i nie podeszedł (mocowania skrzynia-dyfer). Tak więc, jaki był by najlepszy dyfer i skrzynia do mojego auta, nie zależy mi na prędkości, wolał bym lepiej przyśpieszać. :D :D :D

 

POZDRO

 

 

Ps. nie rozumie wogóle tych cały przełożeń i dużych i małych głów. :-? :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skrzyni o 1.6 powinienes miec dobrego kopa na dole ale mniejszą vmax jak sie pomyliłem prosze mnie poprawić

 

a dyfer?? może to jest przyczyna tego spowolnienia??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mniejszym przełożeniu jak fabryczne będzie słabiej przyśpieszał ale V-max będzie większy i spalanie po mieście większe.Dlatego utarło się powiedzenie długi dyfer.

Na wyższym przełożeniu niż fabryczne uzyskasz lepsze przyśpieszenie ,mniejszy V-max częściej będziesz zmieniał biegi i w trasie trzymał silnik na wyższych obrotach co także wiąże się z ekonomią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mniejszym przełożeniu jak fabryczne będzie słabiej przyśpieszał ale V-max będzie większy i spalanie po mieście większe.Dlatego utarło się powiedzenie długi dyfer.

Na wyższym przełożeniu niż fabryczne uzyskasz lepsze przyśpieszenie ,mniejszy V-max częściej będziesz zmieniał biegi i w trasie trzymał silnik na wyższych obrotach co także wiąże się z ekonomią.

 

 

a jeszcze takie pytanie: Co oznaczają te przełożenia? Czy te np. 2.95 to są 2.95 obroty wału to daje jeden obrót koła?? czyli krótko mówiąc np. jeżeli byśmy mieli dyfer 3.0 to 3 obroty wału to jeden obrót koła??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
z 2,0 powinien być dyfer 3,45 więc zupełnie sensowny do codziennej jazdy i auto powinno się zbierać. Najkrótszy fabryczny dyfer był w czterocylindrówkach z automatem i miał przełożenie 4,45 i na nim Vmax jest w okolicach 175 km/h ale auto wyraźnie lepiej się zbiera. Da się jeździć po mieście, ale w trasie jest mało wygodny. Jeśli auto nie idzie bardziej bym szukał jakichś usterek przy robieniu swapa. Podłącz najlepiej auto do kompa, może się okaże że jakiś błąd sondy lub coś w tym stylu. Wszystkie rurki przy kolektorze ssącym sprawdzone? Nie ma żadnych nieszczelności?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.