Skocz do zawartości

SONDA LAMBDA?


sławek 740i e38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o poradę odnośnie złego działania sondy lambda w E34 520i M20 z 90r. Objaw jest taki, że rano, gdy jest niska temperatura na dworze, to silnik szarpie w czasie jazdy, przerywa co chwilę, tak, jakby na sekundę zabrakło paliwa lub prądu ale nie gaśnie. Dzieje się tak tylko jak jest zimno. Nagrzanie silnika nic nie zmienia. Natomiast jak świeci słońce i temperatura jest wyższa, to jest ok. Latem w ogóle ten problem nie występował. Prawdopodobnie sonda lambda nie osiąga wymaganej temperatury i podaje złe dane do komputera odnośnie spalin. Latem zauważyłem także większe spalanie, co także może świadczyć o uszkodzeniu sondy. Mam nowy akumulator, świece, filtry- także filtr paliwa, kable od świec- wszystko BOSCH. Nie leję paliwa niewiadomego pochodzenia ale wiadomo, że to na stacjach też nie jest najlepsze bo gdy zatankowałem na Aralu w Niemczech, to zupełnie nie ten silnik, chodzi o wiele lepiej, ciszej, bez porównania. Często też "odmulam" go na autobanie. Proszę o poradę, co to może być bo nie chcę kupować w ciemno sondy ( ok.3 stówki- BOSCH na Allegro ) w serwisie 790zł!!! Z góry wielkie dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał o sondach NGK -> na allegro za 100 zł. Wypowiedzi wydawały się o nich pozytywne.

http://moto.allegro.pl/extra-gaz-ntk-ngk-uniwersalna-sonda-lambda-4-przew-i1820946357.html

 

Co do sondy to ja też prawdopodobnie mam uszkodzoną(od tygodnia ;) ale u mnie spalanie nagle poszybowało do 22l/100km... Szarpie ale tylko do momentu rozgrzania. Jak się rozgrzeje to miód.

 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze przekaźnik pompy paliwa i sterownika bo jakby teoretycznie wilgotniał i lepiej przewodził to też podobne objawy.

Napisz jeszcze czy jak już chodzi to czy praca na wolnych obrotach jest równa czy nie ?

 

Pozdro

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy przypadkiem kable nie mają przebicia?

Efekt szarpania występuje wtedy i na zimnym i na ciepłym. Co do sondy lambda..... najlepiej podpiąć się do kompa i odczytać błędy, bo bardzo ciężko na odległość stwierdzić jej uszkodzenie. A co z czujnikiem temperatury silnika? Sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach zanim się rozgrzeje, to nawet latem lekko trzęsło nadwoziem, tak, jakby nie palił na wszystkie świece. To zdarzało się rzadko i tylko w momencie aż wskazówka temperatury płynu nie zeszła z niebieskiego pola. Czujnik temperatury nie podejrzewam bo nigdy nie było z nim problemów, nigdy zle nie wskazywał, nigdy się płyn nie zagotował. Wskazówka zawsze dochodzi tylko do godz:12. Ogólnie mówiąc z chłodzeniem czy ogrzewaniem nigdy nie było żadnych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sonda lambda zaczyna wskazywać dopiero od czasu osiągnięcia właściwej temperatury spalin. Grzałka w sondzie ma tu też znaczenie.

 

2. skoro nie było problemu to nie znaczy że go może nie być - wszystko ma prawo się zepsuć. Czujników temperatury silnika są 2 szt! Jeden pokazuje na zegary, drugi do DME. W nowszych BMW czujniki są podwójne w jednej obudowie, co mimo wszystko nie wiele różni się od tych starszych bo zasada działania jest ta sama.

 

Moim zdaniem zacznij od poczepienia do INPY/DISa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem ale tylko w zimie, auto dopóki się nie rozgrzało(za niebieskie) nie chciało jechać brakowało mocy. Gdy wymieniałem sobie simering na skrzyni wyciągalem tłumik i po prostu przeczyściłem Sonde, o dziwo wszystko ustapiło i teraz na beznynie moc jest jak powinna być.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że osłabł też zauważyłem, szczególnie do 80km/h słabiej idzie. Regulacja zaworów dała zauważalną zmianę ale jadąc pod górkę w mieście ( jestem z Poznania ) da się odczuć, że nie jest tak, jak powinno, no i spalanie jest o wiele większe. Mniej więcej 100km po mieście = 100zł!!! Dziwi mnie także, że niby lepszej benzyny 98 pali więcej niż 95 a powinno być raczej odwrotnie. Mam też E38, 740i V8 i jeżdżenie tym kosztuje mnie taniej niż 2.0. Mam 235/45/17 z przodu i 255/40/17 z tyłu i wiem, że to zwiększa spalanie ale nie aż tyle. Całe szczęście, że 7 nie zawodzi ale ma już 15 lat i czas, kiedy zawiedzie zbliża się nieubłaganie, co bez wątpienia zdemoluje mi budżet. Nie wiem jak jest w E34 ale w E38 jest tak, że niektóre błędy w komputerze zostają tylko do 5 odpaleń. Może się okazać, że pojadę podłączyć do komputera i okaże się, że jest ok!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w E34 ale w E38 jest tak, że niektóre błędy w komputerze zostają tylko do 5 odpaleń. Może się okazać, że pojadę podłączyć do komputera i okaże się, że jest ok!

 

Pierwsze słyszę, skąd ta informacja? Rozumiem autokontrolę somodzielnych modułów typu AIRBAG czy ABS. ale żeby DME miało takie uwarunkowanie.....?

 

Co do sondy.... sonda nie musi zgłaszać uszkodzenia w kompie - może działać elektrycznie jednak źle oscylować (np. stoi na 0.20V.... no i jest spalanie ogromne).

 

Co do osłabnięcia.... kompresja na cylindrach, świece, kable wn... ? Ciekawe jak przepływka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.