Skocz do zawartości

E61 - nie działa centralny z pilota, moduł anteny? wiązka ?


cctv_wroclaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

na początek jako nowy użytkownik chciałem powitać wszystkich.

 

Moje autko to E61 530d 218KM 08.2004r.

 

Na początek nadmienię że autko jest po wymianie prawego tylnego błotnika po lekkim dzwonie.

 

Po naprawie okazało się ze autko przestało się zamykać i otwierać z pilota. Zamykanie jak i otwieranie z klucza działa poprawnie, to samo z przycisku wewnątrz autka. Niestety posiadam tylko jeden klucz do tego auta wiec nie mam możliwości sprawdzenia czy to wina klucza. Czytałem tez na forum ze lubią ulec awarii moduł wzmacniacza antenowego znajdującego się w spoilerze - ochoczo się do niego dobrałem , po demontażu otworzyłem obudowę - płytka była zaśniedziała na powierzchni około 1 cm2 przy jednej z wtyczek. Nigdzie więcej nie było ani mokre ani zaśniedziałe. Skręciłem to jak było.

 

Szukałem też sposobu na programowanie pilota ale wyczytałem ze one w tym roczniku są nieprogramowalne.

 

Wyczytałem również iż często ulega uszkodzeniu wiązka z tylnej klapy i skojarzyłem to od razu z innymi dolegliwościami które w moim aucie występują ale nie zawsze , tylko czasami :):

- odpalam auto - wszystko ok - włączam światła i nagle wycieraczka tylnej szyby powoluuutku unosi się trwa to kilka sekund i unosi się jakieś 10-20 cm i staje. gdy włączę tylna wycieraczkę na chwilę - robi jeden ruch i zostaje w pozycji wyjściowej(prawidłowej) ale zdarza się że przy włączeniu tej wycieraczki na postoju otwiera mi się klapa bagażnika(unoszona siłownikiem).

 

Także mam dylemat od czego zacząć ?!

 

- Klucz i tak muszę dorobić ale to za jakiś czas bo spodziewam się zastrzyku gotówki - ale zostaje pytanie czy jest on sprawny ;/

- moduł jest bardzo delikatnie zaśniedziały i może akurat jego szlag trafił , aczkolwiek bardzo mało tej śniedzi było i nie widziałem nigdzie nic przepalonego

- przetarta wiązka ? biorąc pod uwagę ze zdarza się iż światła współpracują z wycieraczka oraz klapą to moze być bardzo prawdopodobne że są jakieś małe zwarcia i przetarcia - no chyba ze te elementy obsługuje jeden sterownik który tez ma juz dość tego świata ?

 

Prosiłbym kogoś kto jest bardziej obeznany w szczegółach budowy tego auta o rade od czego zacząć.

 

Nie jadę do serwisu bo narzazie nie mam na to środków a oni wymienią mi pół auta i zobaczę fakturę 15 tyś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij o tego co tu napisałeś. Jak trochę się znasz to dasz radę samemu i koszty zerowe.

 

cyt. Wyczytałem również iż często ulega uszkodzeniu wiązka z tylnej klapy i skojarzyłem to od razu z innymi dolegliwościami które w moim aucie występują ale nie zawsze , tylko czasami :):

 

Jeśli będzie wszystko OK to raczej moduł. Wina kluczyka to sporadyczny przypadek w E61 :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem na wiązkę w tych wygiętych metalowych rynienkach i tak wygląda porządku. nie zdejmowałem podsufitki - tam tez sie przeciera? wiązka musi być gdzieś uszkodzona bo jak wytłumaczyć ze przy włączaniu spryskiwacza tylnego otwiera mi sie klapa :D ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem na wiązkę w tych wygiętych metalowych rynienkach i tak wygląda porządku. nie zdejmowałem podsufitki - tam tez sie przeciera? wiązka musi być gdzieś uszkodzona bo jak wytłumaczyć ze przy włączaniu spryskiwacza tylnego otwiera mi sie klapa :D ?

Witam.

Miałem identyczny przypadek jak Ty. Powodem w twoim aucie jest wiązka. Zdemontuj głośniki w podsufitce i rozłącz przewody od modułu antenowego.Patrząc na tylną pokrywę w lewym zawiasie idzie przewód gruby i przewód karbowany od spryskiwacza - u mnie obydwa złamane były. W prawym zawiasie idzie wiązka z cienkimi przewodami - u mnie złamany był czerwono - biały. Ważne jest ze pękniecia przewodów zobaczyłem dopiero po wyciągnięciu ich przez otwory w głośnikach. Wczesniej podchodziłem do tematu 2 razy i nic nie zauważyłem. Po naprawieniu przewodów wykonajprogramowanie pilota - u mnie po naprawie przewodów centralny jeszcze nie działał, dopiero po zaprogamowaniu. Dodam ze samochód kupiłem z niedziałającym pilotem centr. zamka wiec troszke musiałem poczytac różnych bzdurnych opini np. wymien baterie w kluczyku - w kluczyku nie ma baterii tylko akumulatorki. Daj znać czy dałeś radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki za info.

 

Wystarczy wyciągnąć głośniki i od razu coś powinienem zobaczyć ? czy trzeba rozpiąć wszystkie przewody w klapie i rozłączyć te rynienki ? I jak z tym programowaniem pilota? jedni piszą ze jest nie programowalny inni ze jest. Czy poniższy sposób jest prawidłowy ? :

wkładam kluczyk przekrecam w pozycje 1 na 5 sekund ,wyciągam trzymam otwarcie i 3 razy naciskam zamkniecie auta ? to jest prawidłowe programowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szanowne grono :wink:

nie chcialem zakladac nowego tematu wiec napisze tutaj.mam nadzieje ze autor sie nie obrazi.

wiec od kilku dnie zaczely szwankowac drzwi kierowcy (dostep kofortowy)tzn zeby otworzyc trzeba solidnie szrpnac klamka a zamykanie nie dziala wcale :| spotkal sie moze ktos z takim problemem?bo nie wiem od czego zaczac?czy jest sens samemu cos kombinowac z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

(do jacalotar) Witam

Tez mam ten sam problem co kolega powyzej a mianowicie nie dziala centralny z kluczyka acz kolwiek gdy podnioslem tylna klape ...zaczyna wszystko dzialac :shock:

Wiec po przeszukaniu forum i zapoznaniu sie z tematem -stwierdzam iz jest to ta wiazka kabli opisana powyzej.Teraz tylko nie nie wiem jak sie do niej dobrac . Po wymontowaniu tylnego glosnika,widac wiazke kabli w gumowym kolnierzu,ktora przechodzi przez rynienke do tylnej klapy,pod spojlerem.

I tu pytanie : jak ,czy jest to mozliwe, zeby rynienke otworzyc aby sie dostac do przewodow ? czy trzeba te kable wyciagnac(przeciagnac)przez nia po rozlaczeniu z tylnej klapy?? please help :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,wszystko zrobione.Zdemontowalem szybe ,spoiler i plastiki,.Otworzylem rynienki i okazalo sie iz w jednej z nich jest kilka kabelkow przerwanych!! Wiec ,po rozlaczeniu z wtyczek i zdemontowaniu tylnego glosnika wyciaglem cala wiazke i polutowalem trefne kabelki.

Poskladalem wszystko razem i zaczelo dzialac wszystko....tylko nie na dlugo bo bateria siadla :mad2:

Pozdrawiam wszystkich weszacych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.