Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam borykam sie z opadnietym tylem swojej 7-ki. Jest to wersja long z odlaczonym samopoziomowaniem stad zapewne problem. 2tyg temu wymienilem na nowe: amory (sachs), oslony, odboje oraz sprezyny (lesjoforsy) i tyl nadal jest opadniety. Dlatego wpdlem na pomysl ze moze dac sprezyny do zakladu ktory by je rozciagnal i zahartowal tylko niewiem gdzie znajduje sie taki zaklad w obrebie warszawy noi prosze o jakies porady odnosnie takiego zabiegu gdyz nigdy tego nie robilem w zadnym aucie, ewentualnie prosze o jakies inne pomysly odosnie podniesienia tylu.

 

oto i zdjecia opadnietego tylka (sory za jakosc robione na szybko telefonem) :

http://img94.imageshack.us/img94/8670/zdjcie0191ef.jpg

http://img508.imageshack.us/img507163/zdjcie0192f.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/4645/zdjcie0193r.jpg

http://img684.imageshack.us/img684/2133/zdjcie0194s.jpg

Opublikowano
A spreżyny od jakiego modelu wsadzileś...może też od wersji z nivo?Wsadź sprężyny od jakiejś 735i lub 730i bez nivo i będzie OK.Pozdrawiam.
Opublikowano
masz tam butle z gazem ? czy 2 ludzikow i lopate? ;) widzialem jak chlopak podnosil tyl od starych amorow odcinal te tulejki i jako drugie dospawywal do nowego amora.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
No to dziwne bo wszystkie Longi miały chyba nivo co?A jak taki opis to znaczy,że jakaś podróba.Gdybyś założył od zwyklej 735i oryginaly to wszystko byloby OK.
Opublikowano
to napisz jakie sprezyny wg ciebie beda dobra bo niechce zowu w ciemno wydawac nadaremno kasy. wg tego opisu mozna bylo wnoskowac ze moga byc to wzmocnione sprezyny. ori w aso kosztuja bajonskie pieniadze.
Opublikowano
Sprężyny masz od NIVO, nieważne co jest napisane w katalogu. Zmień sprężyny na zwykłe dla krótkiej bez NIVO i będzie dobrze, jak kolega wyżej napisał. Nie muszą być wzmacniane, auto w longu waży tylko 100kg więcej to tak jakbyś do krótkiej zatankował do pełna. Osobiście jednak polecam kupno niezardzewiałych używek, bo te lejsforsy przerdzewieją za parę lat na wylot, sprawdzone w niejednym aucie. Mnóstwo rozebranych e32 jest na allegro.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
no juz jedne oryginaly mam stare i tyl tak samo stal jak teraz takze kupno obojetnie jakich uzywek to nie wchodzi w gre bo kupie to samo co mam. a co powiecie o rozciagnieciu i zahartoqaniu tych sprezyn ?
Opublikowano
no juz jedne oryginaly mam stare
Ale masz od nivo...a one sa słabsze od zwykłach i dlatego sa wspomagane przez siłowniki...musisz kupić sprężyny od wersji bez nivo ale oryginaly od 735i.\za używki nie zapłacisz wiele...a jakieś rozciaganie i hartowanie?...No proszę Cię...bez przesady.Pozdrawiam.
Opublikowano
mam dwie pary sprezyn nowe ktore kupilem i sa na samochodzie i stare oryginaly ktore mialem wczesniej ktore tez trzymaly tyl na tej samej wysokosci co te nowe. troche poszperalem na necie i wyczytalem ze w longach z odlaczonym nivem jest ciezko dupe podniesc dlatego zaintereswalem sie wyciagnieciem sprezyn.
Opublikowano
Mozesz zrobic inny, tani myk. Nie pamietam jak jest w E32, ale w e34 sprezyna jest osadzona na gniezdzie, ktore spoczywa na obudowie amortyzatora. Jezeli jest tak w e32, to wybij owe gniazdo, wsadz na amortyzator tuleje o żądanej wysokosci, wloz spowrotem gniazdo i zloz spowrotem wszystko do kupy. I bedziesz mial tyl wysoko ile se zapragniesz. Musisz tylko zmajstrowac odpowiednie tuleje, dociac z jakiejs rury o odpowiednim przekroju.
Opublikowano
mam dwie pary sprezyn nowe ktore kupilem i sa na samochodzie i stare oryginaly ktore mialem wczesniej ktore tez trzymaly tyl na tej samej wysokosci co te nowe. troche poszperalem na necie i wyczytalem ze w longach z odlaczonym nivem jest ciezko dupe podniesc dlatego zaintereswalem sie wyciagnieciem sprezyn.

 

Hej, a możesz mi w takim razie wytłumaczyć, jaki jest problem z osiadaniem auta w longu, który wedle instrukcji waży o 30 kilogramów więcej niż krótki (właśnie sprawdziłem w instrukcji dla Twojego silnika, dla 750 jest to 60 kilogramów). Ludzie w internecie piszą dużo bzdur, szczególnie jak zamieniają NIVO na zwykłe amortyzatory i zostawiają te same górne mocowania i sprężyny, tak jest w Twoim przypadku. Słuchaj co piszemy, bo zjedliśmy na tych autach zęby.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
w takim razie czy taka sprezyna : kayaba o numerze KYBRA5021 to sie nada czy nie bo niechce znowu wydac kasy w bloto.

Sprężyny te są jedynymi jakie oferuje Kayaba do e32, niestety w oryginalnym katalogu nie ma żadnej adnotacji, czy do NIVO, czy bez. Jednakże w katalogu napisali, że pasują również do 750, a w tej wersji silnikowej było tylko NIVO, zatem albo to są sprężyny tylko do NIVO, albo jest błąd, że pasują również do 750(NIVO na zamówienie mogło być dołożone do każdej wersji silnikowej). Kup używane niepordzewiałe i będzie spokój, tych bym nie ryzykował, bo mogą nie pasować.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
a takie lesjofors : LS4208410 ? ja aktualnie mam takie : LS4208411. co do uzywek to niechce kupowac gdyz 20 letnie raczej juz zbytnio sie nie nadaja do niczego nowe to zawsze nowe. w ic maja tylko kyb albo lesjoforsy jak znacie jakies inne marki i ktore by przypasowaly to prosze o podanie.
Opublikowano
Ręce opadają :mad2: Czy Ty nie czytasz tego co piszemy?...Kup chłopie oryginalne używki a nie jakieś lejsforsy czy kayaba czy inne badziewie.A nawet kup z auta,które ma jeszcze je zamontowane to zobaczysz jak stoi.
Opublikowano
a takie lesjofors : LS4208410 ? ja aktualnie mam takie : LS4208411. co do uzywek to niechce kupowac gdyz 20 letnie raczej juz zbytnio sie nie nadaja do niczego nowe to zawsze nowe. w ic maja tylko kyb albo lesjoforsy jak znacie jakies inne marki i ktore by przypasowaly to prosze o podanie.

 

Hej, widze, że to jest chyba Twoje pierwsze BMW, napisałem Ci wyżej, że kayaby i lejsforsy przegniją Ci w dwa lata, a jak mam dwudziesto cztero letnie oryginały i spod piachu wychodzi czarna farba. Poza tym sprężyny w e32 są tak grube, że w życiu nie słyszałem, żeby pękły, co innego w trójkach, zdarzało się. Z nowych sprężyn tylko oryginał cena około 600 PLN za sztukę.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Poza tym sprężyny w e32 są tak grube, że w życiu nie słyszałem, żeby pękły
No to już czas na to :mrgreen: ...mi pękła tylna sprężyna w mojej poprzedniej E32 730i.Stało się to rano gdy wsiadłem do auta...usłyszałem taki glośny trzask z tyłu...okazało się,że lewa pękła.Kilka dni wczesniej kupiłem całe przednie zawieszenie i gość w cenie wrzucił mi do bagażnika dwie tylne sprężyny od 730stki z 1990 r.Powiedział....weź je bo mi tu tylko będą zalegać...przydały się szybciej niż myślałem.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.