Skocz do zawartości

320d 150Km jakie wartości na INPIE ma mieć egr?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jakie wartości na INPIE powinny być gdy egr jest sprawny? Mi na inpie jak jest zimny gdy odpalam rano to pokazuje mi ok 350. Czy to jest prawidłowa wartość? Podobno powinno być poniżej 300 na wolnych obrotach tylko już nie wiem czy na zimnym czy też na ciepłym silnku?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
chodzi mi o to czy ten tłoczek w tym zaworze powinień pracować bez przerwy tzn. otwierać się i zamykać na przemian na wolnych obrotach?
Opublikowano
chodzi mi o to czy ten tłoczek w tym zaworze powinień pracować bez przerwy tzn. otwierać się i zamykać na przemian na wolnych obrotach?

Tak pracuje egr na wolnych obrotach i powyżej 2000rpm zamyka się całkowicie. Prawidłowo powinno być ok 280 j.(ilość powietrza)na ciepłym silniku i wolnych obrotach.U mnie jest około 350 j. powietrza na wolnych i zagrzanym silniku(zmieniony soft),jak go zaślepisz będzie o 110 j więcej :D

Opublikowano
czyli jak zapalam po nocce to mi wskazuje ok 320-350 , natomiast później jak się przejadę i temperatura będzie oscylować ok 80-90st. to pokazuje mi 270-280 ale jak pochodzi trochę dłużej na tych wolnych obrotach to wskazuje mi 310. teraz nie wiem czy jest wszystko ok?
Opublikowano

Też jestem za zaślepieniem :wink: .

"romanikxxl" w jaki sposób u siebie EGR-a zaślepiłes:

- mechanicznie;

- elektrycznie w "dis-ie' na 10% chyba;

- czy może podczas "wirusowania" Tuner jeśli można wy-edytował DDE aby całkowie EGR wyłączyć?

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeżeli egr jest sprawny to wystarczy zaślepienie przewodu podciśnienia.Ja dałem nowy przewód,który przeciąłem i wsadziłem pręcik o odpowiedniej średnicy ok 3,5mm.
Opublikowano

A check sie nie pali po zaslepieniu?

U mnie po zaslepieniu check sie pojawiłł. Jak to zrobic aby nie było błedu a egr był wyłaczony? Chce to zrobic bo na podłaczonym egr przykapca ,a na odłaczonym jest czysciutko. Auto bmw e65 3.0d.

Tomek
Opublikowano

Mi błąd wyskakuje właśnie :mrgreen: .

Zamiast przewodów podciśnienia mam takie kapturki zaślepiające i zdemontowaną "rurkę" miedzy kolektorem a zaworem egr.

Chcę jeszcze "dopieścić" przez elektryczne wyłączenie/zmniejszenie zakresu działania EGR, dlatego marudzę :) .

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie żaden check nie wyskakuje.Błąd oczywiście się pojawia jak sprawdzam w INPA ale normalne.Jak zaślepiłem u kolegi w e90 150KM z dpf(przed egr jest jeszcze przepustnica) to check się zapalił :( Dodam,że ja zaślepiłem między egr a elektrozaworkiem reszta bez zmian :)
Opublikowano
Mam check i błąd w Inpie o masie powietrza po zaślepieniu :mrgreen: .
Opublikowano

Nie mam :8) , to był jeden z głównych wymogów przy szukaniu nowego wozidełka aby spełniało normę Euro3.

Ciekawi mnie temat tego nieszczęsnego EGR, przez wyjaśnienia klubowicza TC(dziękuję :) ) , że teoretycznie DDE "brakuje" tych np. 100 jednostek masy powietrza "dodawanych" przez EGR w zakresie do 2000 tyś obrotów (tak po mojemu upraszczając).

Prze-pływka przy ostatnich pomiarach po zrobieniu dziurki :wink: i doszczelnieniu połączenia "rury" między IC a kolektorem dolotowym pokazała 13xx przy ciśnieniu 2500 i 12xx przy 2400 a podczas normalnej jazdy jeśli obroty spadną poniżej 2000 to 7xx pokazuje (później mogę podać dokładne dane).

Tak jak pisałem w swojej galerii ma za to problem z niedomykaniem ekonomizera do 20l na 5 biegu (skrzynia 6-biegowa).

Oraz podczas analiz moich :D logów dynamicznych na biegu 3 (na 100%), 4 i 5 (dokładnie nie pamiętam), ale przy 3000 tyś ciśnienie mierzone osiąga te około 2500 jednostek mija 0,1 sek :) i jest utrzymywane 22xx cały czas a powinno być około 2400 :? .

Klubowiczowi Roger-Nysa (również dziękuje za cierpliwość i wyjaśnienia) doradził, że to elektro-zaworek. Niestety nie znam innego posiadacza z Zielonej Góry/Świebodzina co ma 320d 150KM i użyczyłby swojego zaworka do szybkiego testu albo przejechał się z moim zamontowanym.

Opublikowano

Chek pojawił się po moim mechanicznym zaślepieniu :) .

Wcześniej błąd o masie powietrza nie występował, więc sie nich nie przejmuje za bardzo aktualnie.

Z EGR muszę właśnie podmienić, ale Moja Lepsza Połówka :) , nie za często lubi jeździć z laptopem na kolankach :) .

Dziurka według mnie poprawiła pomiary o 50-100 jednostek (pomiary robione w podobnych warunkach pogodowych itd.).

Elektro-zaworki czyściłem ale nie ma to jak nowy jednak chyba.

Muszę "szukajki" dokładnie użyć :mrgreen: i znaleźć ten pasujący do 320d ale bez konieczności dopłaty bo do BMW :) .

Opublikowano
Szymon, do mnie ma dojść w najbliższym tygodniu w końcu ten nowy zaworek do turbo... a w weekend jedziemy do ZG, więc jak coś, to się zgadamy, podskoczysz i sobie założysz ten nowy elektrozawór, wyskoczymy na trasę północną i będzie wiadomo co i jak :)

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
O to bardzo dobra wiadomość :) . Chociaż My Planowaliśmy jechać do Teściowej do Legnicy na Weekend właśnie :mrgreen: . Na pewno się odezwę. Pozdrawiam
Opublikowano
Chek pojawił się po moim mechanicznym zaślepieniu :) .

Wcześniej błąd o masie powietrza nie występował, więc sie nich nie przejmuje za bardzo aktualnie.

Z EGR muszę właśnie podmienić, ale Moja Lepsza Połówka :) , nie za często lubi jeździć z laptopem na kolankach :) .

Dziurka według mnie poprawiła pomiary o 50-100 jednostek (pomiary robione w podobnych warunkach pogodowych itd.).

Elektro-zaworki czyściłem ale nie ma to jak nowy jednak chyba.

Muszę "szukajki" dokładnie użyć :mrgreen: i znaleźć ten pasujący do 320d ale bez konieczności dopłaty bo do BMW :) .

A u Ciebie turbina nie jest sterowana elektronicznie czasami?

Opublikowano
no właśnie ja też mam skrzynię 6-biegową i na 5 nie dochodzi do 20 ekonomizer to po pierwsze a po drugie to mam problem z dmuchaniem turbawki tzn. max. ciśnienie jakie może dmuchnąć to 2100, ale jest spóźniona rekacja na pedał gazu jak kom. mówi 2200 to jest 1800 co o tym sądzicie? Też czyściłem zaworki od turba i egr ale nie ma poprawy. Może macie namaiary na zaworek od turba dla 150KM bmw e46 to byłbym wdzięczny. A tak nawiasem to kiedyś założyłem zaworek od passata jakiś mocniejszy tak mi powiedział kolega mechanik i bunia szła jak rakieta. Jak ktoś ma namiary na zaworek od turba to byłbym wdzięczny.
Opublikowano
no właśnie ja też mam skrzynię 6-biegową i na 5 nie dochodzi do 20 ekonomizer to po pierwsze a po drugie to mam problem z dmuchaniem turbawki tzn. max. ciśnienie jakie może dmuchnąć to 2100, ale jest spóźniona rekacja na pedał gazu jak kom. mówi 2200 to jest 1800 co o tym sądzicie? Też czyściłem zaworki od turba i egr ale nie ma poprawy. Może macie namaiary na zaworek od turba dla 150KM bmw e46 to byłbym wdzięczny. A tak nawiasem to kiedyś założyłem zaworek od passata jakiś mocniejszy tak mi powiedział kolega mechanik i bunia szła jak rakieta. Jak ktoś ma namiary na zaworek od turba to byłbym wdzięczny.

Szukaj na allegro :D

Opublikowano

Mam jeszcze sterowanie "podciśnieniowe".

Andy_64 przeglądałeś na dobry początek stan przewodów podciśnieniowych, w ogóle czy "pokonałeś" standardową drogę odzyskiwania Nm :D ?

Pierburg od "Astry G" przypadkiem nie pasuje do naszych 320d?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.