Skocz do zawartości

316 - compact - nie chce zapalić.


OpawelQ

Rekomendowane odpowiedzi

ale mam pecha :( za tydzien wesele, więc załatwiania w cholere. Po weselu auto miało isc na sprzedaż, miało dotrwać jeszcze ten tydzień a tu taki pech.

Prawdopodobnie głowica/uszczelka.

Od dwóch dni awarie mam taką ze jak auto postoi noc to rano nie chce zapalić. Wczoraj ze 30 razy przekręcałem kluczyk i w końcu załapało i silnik chodził. Jeżdziłem cały dzień nawet z przestojami 3 godzinnymi i było ok, a dziś po nocnym postoju już nie chce zapalić, czasem coś tak jak by lekko chciało załapać ale niestety nic z tego. Podczas wielu prób przekręcania kluczykiem kilka razy strzeliło z rury. Dzwoniłem do kolegi mechanika to mówił że możliwe że uszczelka i przez noc się zalewają świece. Wykręciłem świece i jedna była mokra cała a dwie tak lekko mokre. Wyczyściłem je i na początku lepiej łapało ale bez skutku. Po chwili już ledwo co łapało, aż sie akumulator prawie rozładował.

Co o tym myślicie?

Gdyby to uszczelka to do jej wymiany trzeba dużej wiedzy ? są tam jakieś ważne rzeczy które trzeba w odpowiedni sposób robić czy po prostu odkręcanie śrub po kolei? I czy jest przy tym bardzo dużo roboty czy nie ?

Jeśli to głowica to juz sam chyba sobie nie poradzę ? przy wymianie głowicy jest o wiele więcej roboty niż przy wymianie samej uszczelki ?

Edytowane przez OpawelQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak więcej coś napisz, kopci Ci auto na biało, niebiesko ? spaliny mają słodki zapach?

Odkręć korek oleju zobacz czy masz masło, na miarce też. Płynu chłodniczego ubywa?

Jeżeli chcesz się upewnić czy to uszczelka jedź na sprawdzenie zawartości Co2 w układzie chłodzenia oraz pomiar kompresji.

Podłącz auto pod kompa, mi to wygląda na problem z elektroniką nie mechaniką.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie sprawdzę jak kopci bo auto nie chce zapalić. Ale dwa dni temu jak się udało zapalić to jakoś specjalnie nie zauważyłem żeby auto kopciło jakoś na biało. Płynu chyba nie ubywa. Czy jest masło sprawdzę dziś.

 

Może masz racje że to może być elektronika. Kable WN sprawdzałem amperomierzem i wszystkie mają opór 5 kilo Ohm albo 5 Ohm nie wiem jak na to patrzeć. Może nie ma iskry, może cewka poszła, jak to sprawdzić ?

Świece były mokre jak wykręciłem ale same wyschły więc to pewnie benzyna, bo płyn chłodniczy nie wysycha sam. Ale jedna świeca sama nie wyschła, a bardziej wyglądała jak by była mokra wymieszaną benzyną z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podłączyć kompa to znaczy jechać a autem na warsztat czy samemu jakies sposoby ? Pytam bo jak miałem ford fiesta to odczytywałem kody błędu przez migającą diodę :)

 

No i ważną rzeczą jest chyba to że jak próbowałem zapalić to często nic nie łapało ale czasem coś tak lekko jak by chciało załapać, i po kilku tkaich próbach czsami strzelało z rury. Czyli oznacza to że jakieś przerwy są w zapaleniu mieszanki. To może być powodem posputego czujnika wału? A może da się go zdiagnozować ampero-voltomierzem ? Ten czujnik to jest to takie z kabelkiem przykręcone blisko jednego koła pasowego ?

 

A może to być pompa paliwa? miewałem z nią już problemy. Czytałem kiedyś że pompa albo działa albo nie, a nie ma czegoś takiego że działa mało wydajnie. A teraz tu na forum wyczytałem że pompa ma komutator i dwie sekcje jak jedna padnie to pompa raz działa a raz nie i to może być popsute. Co to tym myślicie ?

 

Jest jeszcze jedna dziwna rzecz. Od zawsze przy odkręcaniu korka benzyny był dzwięk "syk" (od ciśnienia) A od miesiąca albo dwóch nie ma żadnego syku (ciśnienia) Co to oznacza ?

 

Aha dziwna rzecz mi sie przytrafiła :) wczoraj dzwonił do mnie jakiś nieznany numer i mówi: dziendobry dzwonie w sprawię uszczelki pod głowicę, A ja odpowiadam: yyy a o co chodzi ? Gość mówi: No do BMW , uszczelka panu padła!. Ja szok i nie wiem o co chodzi :) pomyślałem że może narzeczona gdzieś dzwoniła i dałą mój numer to odpowiadam: No tak!. a on: no koszt uszczelki 1500zł. Ja: hmmmm drogo, ale nei wiem czy to nie jeakaś pomyłka A on: ma pan BMW 5 ? a ja: nie! uszczelka mi padła ale mam bmw e36. :D hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na listwie wtryskiwaczy masz metalową nakrętkę pod nią wentyl do podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia,działa dosłownie jak wentyl w kole zatem pokręc rozrusznikiem i przy zachowaniu max ostrożności wciśnij wentyl powinno trysnąc paliwo pod sporym ciśnieniem. Jeśli nie to : zewrzyj piny przekażnika pompy paliwa ,sprawdż bezpiecznik pompy i napięcie na wtyczce już przy samej pompie pod kanapą.Może to byc wina pompy ale także czujnika położenia wału zmostkowanie pinów przekażnika pompy a następnie sprawdzenie iskry ułatwi diagnozę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dopiero podłączyłem akumulator do ładowania, całą noc będę ładował. I mam pytanie: powinienem odkręcić te korki na noc czy nie ?

 

Się załatwiłem :) bo wykręciłem akumulator, zamknąłem maske, naciskam pilota od centralnego i nie działa, kurde myślę coś się popsuło :) no ale skojarzyłem że nie ma akumulatora, więc kombinuje jak zamknąć drzwi na noc. Od środka auta nacisnąłem blokadę i zamknąłem drzwi. A zaraz do mnie dotarło jak ja teraz je otworzę :o bo w klamkach nie mam zamka na kluczyk :o chyba bede wchodził przez bagażnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry jesteś :) zamknąć od środka :) heh... :cool2: zgadza się, można przeładować aku, ale jeżeli masz 60-tke, a prostownik na 100+, sam jestem ciekaw co może być twoim problemem, pytałem się kilku mechaników-znajomych i żaden nie wie nic na ten temat :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ide zaraz coś pogrzebać w tym złomie :)

A może skojarzy ktoś możliwą przyczynę jak dodam że jak wcześniej co mi się udało zapalić auto po chyba 30 próbie, I zapaliło zaraz po tym jak strzeliło z rury. Z drugiej strony w drugi dzień jak strzelało kilka razy z rury to i tak nie chciało zapalić.

No nic spisałem kilka rzeczy co mam sprawdzić i idę pogrzebać.

 

Powód jak znajdę to oczywiście napiszę :)

 

Doczytałem się jeszcze żeby sprawdzić główny przekaźnik bo może iskry nie dawać. I doczytałem sie równierz że stacyjka może być popsuta, a mi od kilku dni szwankowała, ale jakoś nie wyobrażam sobie aby rozrusznik się załączał a silnik nie zapalał z powodu popsutej stacyjki.

no nic idę do ataku, frontalnie się nie da więc muszę wejść od tyłu :D

 

 

EDIT: Już naprawiłem, tylko że no nie wiem co naprawiłem :) Chodzi o to że odpinałem wszystkie bezpieczniki bo sprawdzałem czy dobre i czyscilem styki w przeklaźnikach od pompy paliwa i główny bo mogły slabo lączyć. Mialem problemy z odpalaniem ale udalo sie zobacze jak bedzie juro rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.