Skocz do zawartości

uszkodzony regulator czy diody?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sprawdzic czy w alternatorze uszkodzone są diody czy regulator?

Alternator jest bezszczotkowy chłodzony cieczą 150A 740D 2001

(słabo ładuje)

Opublikowano

Sam regulator poza budową i faktem że nie ma szczotek nie różni się niczym w działaniu od tradycyjnego. Gdyby jednak ładowania nie było to kontrolka by się paliła, w przypadku zaś braku obwodu poprzez regulator, kontrolka wogóle by sie nie paliła.

Diody bywaja wredne w mierzeniu. Podczas pomiaru miernikiem bez obciązenia prądem jest wszystko OK, a w chwili obciążenia prądem, czyli w trakcie ładowania może tracić kontakt sama w sobie i osłabieniem ładowania, przy czym kontrolka nie bedzie się z tego powodu świecić.

Walczyłem kiedyś z podobnym tematem i dioda ujawniła swoja wade gdy podczas pomiaru ruszałen nózka diody delikatnie - miernik pokazywał na przemian właściwą rezystancję dla diody i przerwę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to jest z diodami mocy. Najlepiej jes sprawdzać konkretną żarówką (55W) i użyć do tego akumulator (albo konkretny zasilacz). Przy pomiarze dodatkowo mierzyć spadek napięcia na diodzie (między 0,5-1V, w zależności od obiciążenia).Wstecznie warto też przyłożyć z 24V w ramach spawdzenia, czy nie "przewodzi" w dwie strony.
Kai
Opublikowano
czasem warto wymienic regulator z diodami i z glowy. Warto poszukac w sklepach z elektryka samochodowa. np regulator do audi A8 kosztuje w serwisie ze 400 pln ale przypadkowo jest to taki sam regulator jak w fordzie Ka :D (cena skrajnie inna)

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Problem polega na tym że w serwisie powiedziano mi że regulatora nie da się kupić osobno bez alternatora a alternator kosztuje ponad 7000 zł a regenerowany na wymianę prawie 4000 zł trochę chyba poszaleli.

numer alternatora 01220AA1J0 (150A) numer regulatora F00M 255 202

Opublikowano
Problem polega na tym że w serwisie powiedziano mi że regulatora nie da się kupić osobno bez alternatora a alternator kosztuje ponad 7000 zł a regenerowany na wymianę prawie 4000 zł trochę chyba poszaleli.

numer alternatora 01220AA1J0 (150A) numer regulatora F00M 255 202

 

zastanow sie :lol:

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
dajesz chociaś na niego jakąś gwarancje uruchomieniową, skąd mam wiedzieć że jest sprawny? Jak mi mój w serwisie wyjeli to tylko na sucho przemieżyli diody i stwierdzili że diody są ok, a ładowanie jest do bani.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.