Skocz do zawartości

BMW E39 530d. jak sie nagrzeje silnik to zaczyna wariować;


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i z góry dziękuje za pomoc,

Mam duży problem z moim BMW 530d automat; już pisze o co chodzi. Rano gdy go odpalam jest wszystko dobrze odpala na cyknięcie i chodzi ładnie, równo, ale jak trochę pojeżdżę po mieści i osiągnie temperaturę 90C a na dworze jest jeszcze ciepło to wszystko się zaczyna. Samochód nagle nie chce w ogóle jechać zaczyna się dławic, szarpać jak dodam gazu do dechy to zacznie szarpać i w końcu przyspiesza ale cały czas tak jakby brakowało mu paliwa, a później jak zdejmę nogę z gazu to tez traci obroty, zaczynają falować a nawet czasem zgaśnie. jak trochę ostygnie jest lepiej. Byłem wczoraj na komputerze i pojawił się błąd ciśnienie paliwa, ale nic konkretnie nie wiem więcej.

Proszę o pomoc i jakieś rady co to może być. Dzięki bardzo

Opublikowano

musisz sie dostac do czujnika cisnienia rail na listwie CR i przeczyścić styki, najlepiej preparatem typu "kontakt", czyli alkoholem izopropylowym.

Jak nie pomoze to sprobowac przeczyścić wtykę na pompie progowej

Opublikowano
musisz sie dostac do czujnika cisnienia rail na listwie CR i przeczyścić styki, najlepiej preparatem typu "kontakt", czyli alkoholem izopropylowym.

Jak nie pomoze to sprobowac przeczyścić wtykę na pompie progowej

 

dokladnie tak jak napisal ar_w,powiedz mi ar_w jak to jest ze wtyk cos nie laczy czy cos i auto szaleje,ale tylko na cieplym wiec czemu na zimnym nie ma takich objawow?to mnie zawsze zastanawialo, dlatego na samym poczatku odrzucilem wtyki...

Opublikowano

z nie do końca łączącym stykiem, to jest jak z trzeszczącym potencjometrem we wzmacniaczu audio - niby połączenie jest, ale sygnał silnie zaszumiony, więc poprzez zniekształcony sygnał z czujnika, sterownik silnika głupieje.

 

Jesli chodzi o ciepło/zimno, to jedynym logicznym wytlumaczeniem jest to, ze zmienia sie konduktancja styku wraz z temperaturą jak i to, ze zimny styk ma wieksza wilgoć i większą zdolnosc przewodzenia, niż ciepły rozgrzany, który jest defacto zaśniedziały (stąd opór)

 

Podobnie jest z martwymi pixelami na OBC - nie wiem jak u was, ale w ciepłe dni mój komp. pokładowy jest totalnie nieczytelny, a w deszczowe dni swieci wszystko cacy.

Opublikowano
Dziękuję za pomoc jutro będę testował czy pomoże, jak na razie bardzo dziękuje i na pewno napiszę jaki będzie efekt:)
Opublikowano

jeżeli szarpie przy przyśpieszaniu to ja bym jeszcze wtyk na regulatorze ciśnienia i sam regulator pooglądał.

Ogólnie rzecz biorąc masz jeszcze dużo innych możliwości - lewe powietrze na przykład (tutaj wpływ ciepła łatwiej wytłumaczyć)

 

Jak jeździ na "lepszej" (ultimate, verva, vpower itp) ropie ?

Opublikowano

lewe powietrze w tymże dieslu nie ma nic do rzeczy jesli chodzi o dlawienie się, wibracje, itd.

Bedzie za to kopcił i miał przy tym spadek mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.