Skocz do zawartości

320D 150KM po 03.2003 6-biegowa Jakie koło dwumasowe?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

jestem przed wymianą koła dwumasowego w swoim BMW E46 320D 150KM 6-biegów M47N 09.2003 rok.

Na RealOEM i BMWfans numer indeksu koła dwumasowego do tego modelu to 21 20 7 565 745

Wyjąłem swoją dwumase, która okazała się oryginałem BMW LUK o nr indeksu 21 21 7 519 484 (inne niż na RealOEM)

Firma LUK produkuj dwa koła dwumasowe „pasujące” do mojego modelu E46.

 

LUK o nr indeksu 415 0401 10 za ok. 2 500 zł w InterCarsie

 

tu informacje z iparts:

do silnika: M47N

od roku produkcji 10.2006

 

montowane w m.in.:

BMW 3 (E90) 318d M47N204D4 90 (122) 1995 2005.09 - .

BMW 3 (E90) 320d M47N204D4 110 (150) 1995 2005.09 - .

BMW 3 (E90) 320d M47N204D4 120 (163) 1995 2005.01 - .

BMW 3 Touring (E91) 318d M47N204D4 90 (122) 1995 2005.09 - .

BMW 3 Touring (E91) 320d M47N204D4, M 47 D 20 TU 110 (150) 1995 2005.09 - .

BMW 3 Touring (E91) 320d M47N204D5, N47D20A

I tu brak modelu E46 ale jest w wykazie nr OEM

 

Wykaz numerów OEM

Producent Numer OEM

BMW 21 20 7 549 441

BMW 21 20 7 565 745 -> zgadza się z nr RealOEM

BMW 21 21 7 519 484 -> zgadza się z nr z mojej dwumasy

BMW 7 519 484

BMW 7 549 441

BMW 7 565 745

 

i

 

LUK nr indeksu 415 0374 10 za ok. 1 000 zł w InterCarsie a na Allegro od 1 200 zł do nawet 1 800 zł

 

tu informacje z iparts:

do silnika: M47N

do roku produkcji 10.2006

 

montowane w m.in.:

BMW 3 (E46) 320 d M47N204D4 110 (150) 1995 2001.09 - 2005.02 ->jest mój model

BMW 3 compact (E46) 320 td M47N204D4 110 (150) 1995 2001.09 - 2005.02

BMW 3 coupe (E46) 320 Cd M47N204D4 110 (150) 1995 2003.11 - .

BMW 3 kabriolet (E46) 320 Cd M47N204D4 110 (150) 1995 2005.02 - .

BMW 3 Touring (E46) 320 d M47N204D4 110 (150) 1995 2001.09 - 2005.02

 

Wykaz numerów OEM

Producent Numer OEM

BMW 21 20 7 573 047

BMW 7 573 047

i tu brak w wykazie nr OEM: 21 20 7 565 745 – nr katalogowy RealOEM lub 21 21 7 519 484 – z mojego koła

 

W opisach koła te różnią się maksymalnym kątem przyłożenia – odpowiednio 15 stopni i 13 stopni; oraz liczbą zębów (oznaczenie maksymalnego kąta przyłożenia) odpowiednio 5 i 4 -> tylko nie wiem o co w tym chodzi.

 

Mam możliwość zakupu koła dwumasowego LUK 415 0374 10 które jest o połowę tańsze od koła LUK 415 0401 10 tylko czy aby na pewno pasuje do mojego modelu?? Czym te koła tak naprawdę się różnią.

 

Sprzedawca gwarantuje że dwumasówka LUK 415 0374 10 pasuje do E46 320d 150KM 6-biegowa z 09.2003r. Na zagranicznych stronach również znalazłem że ta dwumasówka pasuje do modeli E46 150M 2002-2005r.

 

W sieci występują pewne sprzeczności/rozbieżności co do modeli montowania tych dwumasówek jak i lata ich montowania.

 

:roll:

 

Ponawiam pytania dotyczące tego postu:

Czy koło dwumasowe LUK 415 0374 10 pasuje do mojego modelu :?:

Oraz czym różnią się koła dwumasowe LUK 415 0374 10 i LUK 415 0401 10 :?:

Edytowane przez mation4
Opublikowano

Na zapytanie w InterCarsie o to czy koło dwumasowe LUK 415 0374 10 pasuje do mojego auta otrzymałem odpowiedź że nie ponieważ jest ona przeznaczona do 5 biegowej wersji. Że do mojego modelu pasuje dwumasa LUK 415 0401 10.

A na stronie sklepu przy montażu części LUK 415 0401 10 są tylko takie modele: BMW 1 E81, 3 E90, 5 E60; 2.0d

Trochę to niejasne…

 

Natomiast na innych stronach, w tym zagranicznych piszą że dwumasa LUK 415 0374 10 pasuje do wersji E46 320D 150KM produkowanych w latach 09.2001-02.2005. I nigdzie nie ma wzmianki o 5 czy 6 biegowej skrzyni. Na Allegro również piszą że ta dwumasa pasuje do mojego modelu.

W sieci jedynie można jeszcze znaleźć różnice w tym, że dwumasy są montowane od 09-2001 do 03.2003 (wtedy inny nr indeksu 415 0158 10) i od 03.2003 do 02.2005 (nr indeksu 415 0401 10) bądź przez cały ten okres czyli od 09.2001 do 02.2005 (nr indeksu LUK 415 0374 10) ale akurat te dwa koła dwumasowe o których pisze powyżej są z okresu 09.2001-02.2005 bądź do okresu 03.2003 - 02.2005 czyli do mojego modelu BMW z 09.2003 powinny pasować oba..

Jeszcze na RealOEM zauważyłem że od 03.2003 w modelu E46 320d montują skrzynie tylko 6 biegową.

 

Znalazłem jeszcze w katalogu LUKa że koło dwumasowe LUK 415 0374 10 pasuje do takiego samego BMW jak moje tylko wersja Touring, Compact, Kabriolet.. to jak do tych wersji nadwozi pasuje to do sedana chyba też..? Dziwne że do Coupe i Limusine nie uwzględnili dwumasy LUK 415 0374 10.. ciekawe czemu..? Wszędzie jest ten sam silnik M47N 204 D4

 

Według RealOEM w Coupe montowali tylko skrzynie 6 biegowe.. może dlatego w katalogu LUKa przeznaczona dwumasa jest tylko LUK 415 0401 10. Może od tego właśnie zależy, w zależności czy skrzynia 5 czy 6 biegowa wtedy odpowednio dwumasa LUK 415 0374 10 i LUK 415 0401 10. Jak to naprawdę jest? Ktoś się zna? Montował?

 

I nadal nie wiem.. jedni mówią że dwumasa LUK 415 0374 10 będzie pasować do mojego auta a inni że nie, to samo w katalogach… to jak to jest?? Ktoś wie?

Auto BMW E46 320D 150KM 6-biegów M47N 09.2003 rok

Opublikowano

Nikt nie wymieniał koła dwumasowego w swoich BMKach?? Nic nie wiecie..? Sam musze dochodzić…

 

Numer części na moim wymontowanym kole dwumasowym, które jest oryginalne BMW LUK jest nr indeksu 21 21 7 519 484

Natomiast według katalogu RealOEM powinien być numer BMW 21 20 7 565 745 ale to nie szkodzi..

 

..ponieważ wpisując oba numery w wyszukiwarce katalogu LUKa wynik jest jednoznaczny -> cześć LUK 415 0401 10

 

Gdy szukam według modelu pojawiają się dwa wyniki:

do roku prod.: 03/2003 jest LUK 415 0158 10

oraz od roku prod.: 04/2003 jest LUK 415 0401 10 -> oczywiście ta druga część bo auto jest z 09.2003 roku.

 

Wiele firm w sieci i nie tylko gwarantuje że część LUK 415 0374 10 pasuje do mojego BMW E46 320d 150KM produkcja 09.2003 ze skrzynią 6 biegową a wyszukiwarka LUK nie znajduje tej części dla mojego modelu.. do tej części są tylko wypisane wersje BMW 3 (E46) compact, kabriolet i Turing, brak sedana – limusine. Poniżej dokładniej..

 

Dane według katalogu:

do roku prod.: 03/2003 LUK 415 0158 10 -> nie pasuje

Oznaczenie Rok budowy Okres montażu kW KM ccm

BMW - 3 (E46) - 320 d 09.01-02.05 -03.03 110 150 1995

BMW - 3 Compact (E46)-320td 09.01-02.05 -03.03 110 150 1995

BMW - 3 Touring (E46)-320d 09.01-02.05 -03.03 110 150 1995

Informacje OEM:

Producent Numer OEM

BMW 21 21 7 518 897

BMW 7 518 897

 

od roku prod.: 04/2003 LUK 415 0401 10 -> pasuje

Oznaczenie Rok budowy Okres montażu kW KM ccm

BMW - 1 (E81, E87) - 118d 09.04- 01.07- 90 122 1995

BMW - 1 (E81, E87) - 120d 09.04- 02.07- 120 163 1995

BMW - 3 (E46) - 320 d 09.01-02.05 04.03- 110 150 1995 -> jest mój model

BMW - 3 coupe (E46) - 320 Cd 11.03- - 110 150 1995

BMW - 3 (E90) - 318d 09.05- 02.07- 90 122 1995

BMW - 3 (E90) - 320d 09.05- 02.07- 110 150 1995

BMW - 3 (E90) - 320d 01.05- 02.07- 120 163 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 318d 09.05- 02.07- 90 122 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 320d 09.05- 02.07- 110 150 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 320d 09.05- 01.07- 120 163 1995

BMW - 5 (E60) - 520d 09.05- 02.07- 110 150 1995

BMW - 5 (E60) - 520d 07.05- 02.07- 120 163 1995

Informacje OEM:

Producent Numer OEM

BMW 21 20 7 549 441

BMW 21 20 7 565 745 -> pasuje według katalogu RealOEM

BMW 21 21 7 519 484 -> pasuje według mojej części

BMW 7 519 484

BMW 7 549 441

BMW 7 565 745

 

dla części LUK 415 0374 10 -> i tu brak szukanego modelu na liście powiązanych aut oraz liście wg numeru OEM

Oznaczenie Rok budowy Okres montażu kW KM ccm

BMW - 1 (E81, E87) - 118d 09.04- -12.06 90 122 1995

BMW - 1 (E81, E87) - 120d 09.04- -01.07 120 163 1995

BMW - 3 Compact (E46)-320td 09.01-02.05 04.03- 110 150 1995 -> brak BMW-3 (E46) - 320 d | 09.01-02.05 | 04.03- | 110 | 150 | 1995

BMW - 3 kabriolet (E46)-320Cd 02.05- - 110 150 1995

BMW - 3 Touring (E46) - 320d 09.01-02.05 03.03- 110 150 1995

BMW - 3 (E90) - 318d 09.05- -01.07 90 122 1995

BMW - 3 (E90) - 320d 09.05- -01.07 110 150 1995

BMW - 3 (E90) - 320d 01.05- -01.07 120 163 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 318d 09.05- -01.07 90 122 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 320d 09.05- -01.07 110 150 1995

BMW - 3 Touring (E91) - 320d 09.05- -12.06 120 163 1995

BMW - 5 (E60) - 520d 09.05- -01.07 110 150 1995

Producent Numer OEM ->brak tu numeru z oryginalnego koła dwumasowego oraz z katalogu RealOEM

BMW 21 20 7 573 047

BMW 7 573 047

 

Na jakiej podstawie sprzedawcy twierdzą że część LUK 415 0374 10 pasuje do aut BMW E46 320d 150KM produkcja od 03.2003 ze skrzynią 6 biegową, gdyż w katalogu LUKa do tej części są tylko wypisane wersje compact, kabriolet i turing. Natomiast do wersji BMW E46 320d 150KM produkcja od 03.2003 ze skrzynią 6 biegową, wg katalogu jest to część LUK 415 0401 10.

 

Znalazłem coś jeszcze na ten temat na bułgarskim forum ale za bardzo nie mogę tego przetłumaczyć/zrozumieć, może ktoś się na tym zna?

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2830694&sid=6cdbc7adfc4813d5aa2cdb5e70cd17e0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym sprzedał Tobie 415037410 i takie też mi wychodzi po numerze ze starego dwumasu. Ale widzę że bedzie to numer już nie używany i chyba zostaje zastąpion 415040110, które jest o wiele drozsze. Ale by upewnićsię to by było kierować pytanie do LUK-a. 415037410 kosztuje 700złotych i bedzie grało. i puki jest dostępne to kupuj bo 415040110 jest ponad 2razy drozsze. Pewnie za kilka miesiecy 415037410 zostanie wycofana ze sprzedaży i bedzie tylko 415040110.

W kadym bądź razie powinno pasować 415037410 i 415040110.

Tak mniemam że tak bedzie.

Opublikowano
Też mam do wymiany koło dwumasowe i samochodzik z 09.2003 i 6-biegową skrzynię sedan. Gdyby to koło za 700zł pasowało do mojej buni to bym kupił.
Opublikowano

Słyszałem tylko tyle, że do M47N Euro 4 koła dwumasowe są znacznie droższe niż do Euro 3.

 

Szukałem niedawno jakiejś listwy według numeru w realoem i nie znalazłem, bo listwa występuje już pod innym numerem.

Opublikowano
też tak słyszałem że za samo koło trzeba dać ok 1600zł ale gdyby to koło za 700 zł podeszło do mojej buni to bym kupił tylko trzeba mieć pewność że będzi pasić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwna sprawa z tym dwumasem i nie wiem czy czasem gdzieś z LUKA nie wyszedł jakiś błąd. Jutro muszę jeszcze raz dobrze przetrzepać temat i wszystkie dostępne katalogi jakie są, ale raczje nie obedzie się ryzyka i zamówienia obu i bezpośredniego porównania. Tylko kwestia czy to tanie koło nie jest jakoś słabsze w porównianiu do tego drogiego. Bo na śruby może pasować ale jak jest znacznie słabsze....
Opublikowano
podejrzewam, że to tańsze nie będzie pasować. rozmawiałem z jednym forumowiczem z Krakowa (nie pamiętam nicka no...), który w swojej 320d 2002 (5 biegowej) zmieniał skrzynię na 6 biegową bo miał taki kaprys. i mówił, że musiał zmienić dwumas i sprzęgło na nowe, inne od wersji 6-biegowej bo stare nie pasowały do nowej skrzyni.
Opublikowano
odp jceel -> podobno sprzeglo w skrzyni 5 i 6 biegowej różni sie tarczą sprzęgła co mogło być powodem wymiany dwumasy i sprzęgła
Opublikowano (edytowane)

Skontaktowałem się z przedstawicielem firmy LUK i zapytałem czy koło dwumasowe LUK 415 0347 10 pasuje do mojego BMW E46 320d 150KM produkcja 09.2003 ze skrzynią 6 biegową wersja sedan – limusine i otrzymałem taką odpowiedź:

 

Panie Piotrze,

w załączniku przesyłam print-screena z katalogu, ze wskazaniem (niebieska linia pozioma) na model w wersji sedan.

Jak widać jest to prawidłowy dobór części.

Pozdrawiam

 

http://images39.fotosik.pl/1047/f30d63198e410f94m.jpg

 

Czyli jest już jasne że dwumasa LUK 415 0347 10 pasuje do modelu BMW E46 320d 150KM 09.2001-02.2005 (w moim wypadku 6 biegowy sedan z 09.2003 roku)

 

Jedyną różnicę jaką znalazłem między kołami dwumasowymi dedykowanymi do opisywanego modelu jest cena. Dwumase LUK 415 0347 10 w sieci widziałem w przedziale cenowym 1000 – 1800 zł.. a dwumasa LUK 415 0401 10 w przedziale 2200 – 2550 zł.

 

Kupiłem do swojego auta to tańsze koło dwumasowe LUK 415 0347 10, poniżej zamieszczam zdjęcia starego koła dwumasowego i nowego:

 

nowe koło dwumasowe LUK 415 0374 10

http://images35.fotosik.pl/893/362f23f597305f9em.jpg

http://images47.fotosik.pl/1080/a510a1da478dc565m.jpg

http://images38.fotosik.pl/1070/cae8664867ec925am.jpg

 

stare oryginalne koło dwumasowe BMW LUK 21 21 7 519 484 z BMW E46 320d 150KM 09.2003 6 biegowy sedan M47N 204 D4 170 tys. km

http://images38.fotosik.pl/1070/bfb0fcd7fb4e6661m.jpg

http://images46.fotosik.pl/1037/97c7c25f5b8b7fc3m.jpg

 

stare oryginalne koło dwumasowe BMW LUK 21 21 7 519 484 i nowe koło dwumasowe LUK 415 0374 10

http://images47.fotosik.pl/1080/e87e7f029db81fcbm.jpg

http://images37.fotosik.pl/1042/3db23308562c0270m.jpg

 

tu widać, że stara dwumasa tak jakby się zapadła do tego miała większe luzy i trochę skrzypiała

http://images37.fotosik.pl/1042/75dcc58c7a08ecfcm.jpg

 

http://images45.fotosik.pl/1081/dd67a2e33b1df2f5m.jpg

-> film porównawczy

 

nowe koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem

http://images46.fotosik.pl/1037/28b40d43dd38090fm.jpg

 

do kompletu jeszcze łożysko oporowe

http://images35.fotosik.pl/893/911d430c623f5869m.jpg

Edytowane przez mation4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W LUKU już walczą z tym bo coś mają namieszane. Katalog książkowy na 2011 pokazuje ten dwumas tani, a jak wchodze na stronę to pokazuje ten drogi. Właśnie sprawdzają o co chodzi i mają dać znać do 14. Jak bede coświedział to napiszę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mi powiedzieli, żę ten drogi dwumas, ma pasować tylko do COUPE, a sedan/kombi ma to tańsze. Wiecej nie drąże bo już dziasiaj na to nie mam czasu. Ważne że to tańsze, jak podejrzewałem, pasowała i niech śmiga Tobie jak najdłuzej....

I kupowałeś w Intercarsie?

Edytowane przez KRIS85
Opublikowano
Niech ktoś mi powie co wie czy 6 biegów w 2.0d 150km było tylko w COUPE czy sedan/kombi też miało 6 biegów???

 

6 biegów miały wszystkie diesle 2.0d 150KM i 3.0d 204KM wyprodukowane po 03.2003r

Opublikowano

Koło dwumasowe LUK 415 0374 10 kupiłem na allegro z Wrocławia firma Car-Zone użytkownik snejk_85 sama dwumasa za 1400 zł a wraz ze sprzęgłem i łożyskiem oporowym wyszło 2100 zł.

 

W InterCarsie powiedzieli mi że mają tylko koło dwumasowe za ok. 2550 zł

 

Miałem z tym na początku problem bo w żadnym sklepie i hurtowni w Łodzi nie mogłem dostać tej dwumasy, nawet dzwoniąc do LUKa mówili że jest dostępne tylko to droższe LUK 415 0401 10 za ok 2500 zł. Podobno te tańsze koła dwumasowe LUK 415 0374 10 skończyły się nawet w Niemczech.. tak mi powiedział przez telefon pracownik LUKa.

 

W sklepie mij na ul. Długosza 50 mieli jeszcze dwumase LUKa za 2200 zł

 

Na allegro było dość dużo ogłoszeń ale po zatelefonowaniu okazywało się że dwumasy nie są dostępne.. aż w końcu natknąłem się na ten sklep z Wrocławia i tam było dostępne więc zamówiłem.. co prawda nie za 1000zł tak jak to można było kiedyś znaleźć najtaniej na allegro..

 

Widzę że na dzień dzisiejszy koło dwumasowe LUK 415 0374 10 na allegro jest w przedziale cenowym 1200 – 1800zł

Opublikowano

Można też regenerować koła dwumasowe, w Polsce znalazłem cztery firmy zajmujące się tym - są to:

Avanti z Kielc

Sprzęgło Service z Poznania

Dwumasówki.pl z Kożuchowa

i Moto-Rege Gąski

Regeneracja koła dwumasowego do BMW E46 320D 150KM to koszt między 550 a 850 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś czytałem o tym w autoświecie i ogólnie tam chwalili, że niby taka regeneracja przywraca fabryczne cechy. Ale cholera wie. Właściciele Toyot czy mazd gdzie dwumas kosztuje nawet wiecej jak 3koła, to może być rozsądna alternatywa. Ale pewnie czas pokaże co i jak w tą regeneracją.
Opublikowano
mechanik mówił mi że jak mam jeździć trochę tym samochodem to lepiej kupić nowy zestaw a nie regeneracje czy made in china. No ale turbin też się nie powinno regenerować tylko nową kupować, a większość regeneruje i jeździ. Może ktoś ma doświadczenia z regenracją takiego koła.
Opublikowano
Koledzy przy jakich przebirgach padły wam te dwumasy ? moja betka ma 275 tysi nalatane i sie zastanawiam czy juz było wymieniane :)
Opublikowano
od stylu jazdy zalezy :) jednym padnie po 100 innym wytrzyma 300 :D im dynamiczniejsza jazda tym gorzej dla dwumasu bo musi czesto i duze przeciazenia brac na siebie, starty ze swiatel i szybkie zmiany biegów na wysokich obrotach mu wcale nie pomagaja w pracy
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem nie ma reguły, znajomy mechanior co robi głównie opel, twierdzi że jak dmumas pada od jeźdzenia przy 1200-1500obrotach, bo wtedy diesel generuje najwięcej wibracji. Wiadomo, pałowanie i szarapnie w trakcie zmiany biegów też szybko zuzywa ten dwumas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.