Skocz do zawartości

530D - regulacja sztangi Turbo


polowiec

Rekomendowane odpowiedzi

za bardzo sie nie znam , ale z tego co zauwazylem to masz przeladowanie w pewnym momencie i pozniej chyba zbija... Nie wiem , to taka sugestia tylko. Sprawdz szczelnosc podcisnienia od akumulatora podcisnienia (obok zaworka n75 ) do samego zaworka, i pozniej do gruszki. najlepiej zalóż nowe przeowdy. Jak nie to podmien na inny zaworek. ja bym od tego zaczał.

 

Witam

 

Od tego to ja zaczalem. Przewody nowe zaworek tez. Wszystko szczelne. Jak zbija i nie lampie bledu komputer to znaczy ze za worek dziala, kierowniczki tez.

 

Znalazlem podobny temat na forum, identyczne odczyty i pomogla regulacja. W sobotę reguluje ( w tygodniu auto mocno używane a turbina gorąca)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe, ze nie każdy zawór bedzie miał tą samą ch-kę, stąd konieczność regulacji sztangi.

Ale nie mam pewności co do tej teorii.

 

Witam

 

Na nowym i starym zaworku przeładowuje turbo. Tylko na starym mam odczucie, ze później rusza turbo i przez to jest lepiej.

Wróciłem do nowego i będę jutro regulował z rana.

 

Podkręciłem śrubkę w stronę gruszki o jeden obrót, auto całkiem inaczej jeździ. Musze pologawac, brak czasu dzisiaj (za ładna pogoda) :) Płynniej przyspiesza.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W DIS jest to w testach silnika.

Gruszkę reguluje się tak że:

- jeśli chcesz aby turbo szybciej wstawało to musisz kręcić śrubką w stronę turbo, czyli według mnie dokręcać do turbo co wydłuża trzpień od gruszki

- analogicznie jeśli turbo wstaje za nisko a potem nie chce ciągnąć to trzeba śrubkę odkręcić od turbo.

 

DIS w testach ma pokazane ile turbo ma mieć na jałowym a ile przy 3500 obrotów

Gdzie w rheingold znajde ta funkcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kręćcie tymi sztangami ani śrubkami odbojowymi. Ja montowałem nowe turbo i miałem pecha, że fabrycznie śrubka odbojowa regulacji zmiennej geometrii nie była dobrze dokręcona i w czasie pierwszej jazdy spadła na osłonę silnika. Auto nie chciało jechać, a turbina nowa. Trochę się namęczyłem żeby znaleźć przyczynę. Ostatecznie turbo wymontowałem i pojechało do serwisu fabrycznego na regulację w ramach gwarancji. Po montażu wszystko jest już OK.

ten filmik pokazuje jak minimalny ruch ma wpływ na pracę turbo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

 

Regulowałem sztange turbo, ale tym razem inaczej zabrałem sie do tego.

Opisze, jak ustawić turbinę za pomocą manometru.

 

Co potrzebujemy:

- pompka próżniowa (kupiłem najatansza na alledrogo). Pompka miała juz vacuometr, ale dokładność to "mniej wiecej"

- dokładny vacuometr. Kupilem z klasa dokładności 1.6 glicerynowy. Podziałka od -1 do 0

- trójnik. Byl w zestawie z pompka próżniowa.

 

Sprawdziłem w katalogu, jakie wartości nastawcze ma turbina GT2556V :

- dla podcisnienia -0.2 sztanga powinna zacząć sie ruszać

- dla podciśnienia -0.6 powinna oprzeć sie na ograniczniku.

 

Strona z usawieniami: http://www.turbomaster.info/catalogos/garrett.php

 

A ustawiamy tak:

- Podłączamy pompkę próżniowa przez trójnik do gruszki oraz do vacuometru.

- luzujemy nakrętkę od regulacji sztangi

- wydłużamy sztangę kręcąc nakrętka w stronę turbiny. Musimy sobie zrobić trochę zapasu. Aby to ułatwić, można lekko podciągnąć gruszkę pompka próżniowa.

- teraz pompujemy, aby na manometrze bylo -0.6 (manometr musi byz ze skala 0.1 aby bylo dokładnie)

- kręcąc teraz sztanga w stronę gruszki, kręcimy do wyczutego oporu (oprze sie na ograniczniku). Uwaga, sztanga musi chodzić leciutko. Jeżeli ciężko sie kreci, to czas wyczyścić zmienna geometrie.

 

Teraz czas na testy. Pompując pompka patrzymy na sztangę (ja świeciłem mocna latarka). sztanga powinna drgnąć przy -0.2, a przestać sie ruszać przy -0.6. Jeżeli jest inaczej, ustawiamy ponownie. Musi się zgadzać.

Sprawdziłem później w INPIE, turbina wstaje tak jak należy. Nic nie musiałem korygować.

 

UWAGA.

Elektrozawór sterujący turbina musi być wyczyszczony (nie tylko filierek zewnętrzny, wewnątrz tez jest filterek). Ja zakupiłem nowy.

 

 

Majac już vacuometr możemy przy okazji sprawdzić szczelność układu podciśnienia w samochodzie

- podłączamy wakuometr do wyjścia banki wzmacniającej podciśnienie (jest obok elektrozaworu do turbiny).

- uruchamiamy silnik. Powinno być ok -1

- gasimy silnik. Podciśnienie powinno utrzymywać sie. Pewien ubytek jest dopuszczalny, przez ruch elektrozaworów podczas wyłączania silnika. Mi zatrzymało się na -0.7 i po minucie było tyle samo.

 

 

Auto po tym pięknie się wkręca. Turbo startuje od ok 1800. Jeżeli dalej macie problem z zbyt późnym wstawaniem, to nie będzie już wina regulacji.

 

pozdro.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.