Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam bardzo nietypowy problem z moją babcią. Postaram sie opisać całą historię. Niedawno wymieniłem starą chłodnicę ponieważ zaczeła mi cieknąć i od tego momentu mam same problemy z chłodzeniem silnika. Otóż podczas długiej trasy zauważyłem że spod samochodu leci mi płyn z chłodnicy a że musiałem jakoś wrócić kupiłem na stacji uszczelniacz do chłodnic i udało mi się jakoś dojechać. Następnego dnia wymieniłem chłodnicę z tym że od wersji 2.5 i co ciekawe była mniejsza niż moja 2.0 która po prostu była dłuższa ale kumpel który mi ją sprzedawał mówił że nie miał z nią żadnych problemów, bo sam jeździł. Później wyczytałem że niby ta mniejsza jest nawet bardziej wydajna i problem miałem z głowy. Niestety tak mi sie tylko wydawało bo autko zaczęło się grzać. Wymieniłem termostat, wyczyściłem cały układ (myślałem że ten uszczelniacz mi pozatykał węże) ale problem został. Zachowanie jest dość nietypowe podczas jazdy po ok 5 min temperatura silnika z pionu czyli ok 90 C zaczyna powoli rosnąć aż do granicy czerwonego pola. Od czasu kiedy rośnie trace w aucie ogrzewanie. Jednak kiedy np stane to po ok 5sek temperatura wraca do 90 stopni i ogrzewanie wraca. Troche dziwne bo raczej powinna spadac podczas jazdy kiedy jest chłodzenie a tu odwrotnie. Chciałem teraz wymienić pompę wody bo wydaje mi się że podczas jazdy nie ma siły przepchnąć tego gorącego płynu, a tylko jak stoje. Proszę o opinie.
Opublikowano
chwila, piszesz że masz problem z chłodzeniem silnika 2.0 , w avatarze masz 2.5 , wymieniłeś chłodnice od 2.5 i jest inna niż od twojej z 2.0? WTF?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
zobacz czy układ nie jest przypadkiem zapowietrzony
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Opublikowano
chwila, piszesz że masz problem z chłodzeniem silnika 2.0 , w avatarze masz 2.5 , wymieniłeś chłodnice od 2.5 i jest inna niż od twojej z 2.0? WTF?

Widocznie chłodnica od wersji z klimą. Chyba że chinczyk to wymiar może być dość przypadkowy.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
chwila, piszesz że masz problem z chłodzeniem silnika 2.0 , w avatarze masz 2.5 , wymieniłeś chłodnice od 2.5 i jest inna niż od twojej z 2.0? WTF?

 

Proste wyjaśnienie.

ad 1 Mam dwa samochody

ad 2 chłodnice są różne.

 

Jeżeli chodzi o zapowietrzenie układu to oczywiście podczas każdej czynności którą już wykonywałem (termostat, chłodnica i czyszczenie układu ok 5 razy) był dobrze odpowietrzony.

 

Jeżeli chodzi o visco to raczej odpada ponieważ nie sądzę żeby w ciągu kilku sekund stania na biegu jałowym (tak jak opisywałem) był w stanie od razu z temperatury prawie max ochłodzić do temp 90.

 

Nigdy nie miałem takiej dziwnej sytuacji i dlatego napisałem. Jutro ją postawie do jakiegoś mechaniora i niech wymieni pompę. Zobaczymy czy to akurat to, tylko właśnie chciałem uniknąć sytuacji w której będę zmuszony wymieniać wszystko po kolei bo nikt do końca nie jest w stanie określić co nawala.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.