Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

moja zabawka to BMW DA3 Wartburg z 1930 roku, ale z karoserią Gebruder Ihle Bruchsal. Autko jest aktualnie w końcowym etapie odbudowy i na wiosnę będzie jeździło.

Poszczególne etapy odbudowy są udokumentowane fotkami na moim serwerku http://www.2rp.pl/ihle/ Tydzień temu został odpalony silnik po remoncie. Kiedy silnik do mnie wróci z warsztatu chcę włożyć go w ramę i sprawdzić pasowanie nadwozia. Jeśli wszystko będzie OK., nadwozie pojedzie do lakiernika...

Ostatecznie moje autko będzie się nazywało "IHLE-BMW DA3 Spezial". W podobny sposób klasyfikują swoje auta Niemcy. "DA3 Spezial" używane jest do pojazdów modelu DA3, ale z nieoryginalną karoserią (lub innymi przeróbkami). Moje autko było wykonane jako samochód wyścigowy i takie pozostanie. Modelu DA3 wykonano tylko 150 sztuk w latach 1930-31. Moje jest z roku 1930.

Zapraszam do obejrzenia filmiku z odpalenia silnika.

Pozdrawiam.

Kaśka

==============

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wspaniałego! Rzadko trafia się na forum auto z "prehistorii", co tu dużo mówić - ciężko o coś, co ma więcej niż 20 lat. Tym bardziej cieszy taki widok! Proszę meldować o postępach na bieżąco!!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Silnik już w domu, ale trzeba go poprawić. Fachowcy którzy robili remont mają serce i zapał do pracy, ale nie mają pojęcia o silnikach zabytkowych i starali się poprawiać po fabryce... Będzie więc trochę roboty, np. trzeba dorobić i wkręcić szpilki w blok, bo teraz głowica jest przykręcona śrubami. Niestety, para wodna pod ciśnieniem przeciska się po gwintach i skrapla na wierzchu głowicy. Uszczelnienie gwintów śrub też nie załatwia sprawy, bo przecież wkrótce trzeba będzie dociągnąć głowicę... i uszczelnienie gwintów szlag trafi. Jedynie szpilki w bloku załatwiają sprawę ostatecznie, czyli tak jak wykonała to fabryka. Poprawić także trzeba wycisk sprzęgła, bo jest tam niepotrzebny nikomu luz. Myślę, że za miesiąc będzie już wszystko zrobione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Okazało się, że mój silnik robili nie fachowcy, ale oszuści i złodzieje. Silnik musi być robiony od nowa. Dlaczego? Wystarczy popatrzeć na efekty ich pracy:

http://www.2rp.pl/silnik/

 

Karoseria już pojechała do piaskowania i malowania. Prawdopodobnie będzie zrobiona pod koniec marca. Silnik jedzie do zaprzyjaźnionego specjalisty, który opędzi robotę do końca lutego. Są więc szanse, by wiosną wyjechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam nadzieję, że nie zapłaciła Pani pieniędzy tym magikom z Marek. Taki stopień bezczelności i chamstwa jest nawet w dzisiejszych czasach nie do pojęcia dla mnie. Przecież oni nawet nie tknęli tego silnika, tylko go pomalowali farbą z zewnątrz... Tragedia...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No za takie postępowanie to koleś powinien dostać publiczny lincz i dożywotni zakaz pracy w jakimkolwiek warsztacie, nawet naprawy rowerów...Ale mam nadzieję że mimo tych trudności uda sięzbudować pojazd do końca, ak by cieszył właścicielkę...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Remont przeciąga się, ale jednak prace trwają.

Blacha już w podkładzie pod lakier. Za dwa tygodnie malowanie kolorkiem - lakier epoksydowy ceramiczny w kolorze bugatti.

Silnik w trakcie remontu i potrwa to do końca września. Niestety, zniszczenia dokonane przez idiotów w Markach okazały się dużo większe...

Zapraszam do odwiedzin i oglądania fotek

www.2rp.pl/ihle/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Prace powoli idą do przodu. Do malowania pozostały tylko elementy przodu. Maskę silnika zrobiłam nową, bo oryginalne blachy były w rozpaczliwym stanie. Po malowaniu proszkowym te nowiutkie blachy poskręcały się od temperatury w faworki... Mam więc dodatkową robotę przy klepaniu blach. Generalnie autko już wygląda. Silnik po prawdziwej kapitalce odbieram na początku lutego.

Wygląda to już tak:

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2robota/14_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2robota/21_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2robota/22_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3robota/10_6.jpg

 

Mam nadzieję, że fotki udało mi się wstawić...

Komplet fotek jest pod adresem

http://www.2rp.pl/ihle/

Edytowane przez IHLE-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Remont silnika dobiega końca. Za dwa tygodnie przywożę silnik do domu i wkładam w ramę.

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2siln/13_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2siln/14_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/2siln/19_6.jpg

 

 

To tyle nowości.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Silnik już w ramie. Teraz czas na uzbrajanie silnika i wszystkich instalacji pod maską.

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3siln/01_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3siln/05_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3siln/07_6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też wydaje się za gruba, ale mierzyłam (podobno) oryginalną i taka była. Pasek jest wielorowkowy. Oryginalny był szyty skórzany, ale szybko się szwy przecierały i trzeba było często wymieniać... Znam tylko jeden taki samochodzik w Polsce, który jeździ na pasku skórzanym, ale i ten będzie w tym roku wymieniony na wielorowkowy... Skórzane szybko się także wyciągały i trzeba było je naciągać...

Nie pisałam, że będzie mój samochodzik na 100% oryginalny. Benzyna i oleje także są współczesne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z chłodzeniem ,czy to śmigło da rade :?: W tamtych czasach gdzie drogi były praktycznie puste a i tak auta się zagotowywały. Osobiście zakładałem do Jaguara E-type współczesny wielołopatkowy elektryczny wentylator . Bo podczas parady samochodów zabytkowch w pewien upalny dzień gdy auta powoli jeden za drugim prezentowaly swe wdzięki .To niestety orginalny wentylator (a Jaguarze jest czterołopatkowy ,a nie dwułopatkowy jak u Ciebie) nie dawał rady .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyobraź sobie, że w tym maleństwie (750 ccm) pływa prawie 5 litrów płynu chłodzącego, z czego blisko 4 litry w samej chłodnicy. Grill chłodnicy jest nowy, wymieniony, ale sprowadzony z Holandii specjalny do oldtimerów. Moje autko fabrycznie nie ma pompy wody !!! Dlatego chłodnica jest taka pojemna i ma duże przelot przez grill. Wentylator jest oryginalny i taki ma być. Przecież BMW zasłynęło z doskonałych silników lotniczych, to i na konstrukcji wydajnych śmigieł znają się jak nikt inny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i to mnie troche niepokoi skoro do Cinquecento wchodzi też prawie 5l .A do tego ma dużo wydajniejszy wentylator na dodatek wymuszony obieg płynu co poprawia tez chłodzenie .A w skrajnych przypadkach potrafi sie przegrzewać. Nie zrozum mnie zle życze Ci jak najlepiej i napewno w normalnej jezdzie nie będzie najmniejszych problemów . Ale po prostu we współczesnym ruchu miejskim samochodom z tamtego okresu nie jest lekko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam kilka osób w Polsce i kilka w Niemczech, które mają takie, lub bardzo podobne autka i nic się złego nie dzieje. Podstawą jest jednak nowy grill, o dużym przelocie, w chłodnicy. Grill mam nowy, specjalnie produkowany w Holandii do oldtimerów. Takie same grille mają moi znajomi w Polsce. Mój silnik pracował u mojego przyjaciela (robił mi remont) przez prawie 7 godzin, i chłodnica była tylko dobrze ciepła...

Będzie dobrze, ale będę to kontrolowała czujnikiem temperatury na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace idą planowo. Ukończona tapicerka. Jutro zakładanie spasowanej atrapy. Teraz jest tylko dostawiona. Po świętach przybędzie maska silnika, ale z pogodą jakoś kiepsko, by wyjechać z garażu...

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3siln/13_6.jpg

 

http://www.2rp.pl/ihle/img_03/3siln/14_6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.