Skocz do zawartości

520i M50 Zasada działania ,,Wisko''?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów.Chciałbym dowiedzieć się ,o prawidłowej pracy wiskozy,tzn.czy wentylator zaraz po uruchomieniu silnika powinien od razu się kręcić {u mnie tak jest},oraz kiedy i czy w ogólę powinien wchodzić na ,,2 bieg''(wicher). :mad2:
Opublikowano
Przerabiałem właśnie niedawno ten temat. Z tego co się orientuję to przy uruchomieniu zimnego silnika wisko powinno pracować od razu. Po kilunastu, kilkudziesięciu sekundach wentylator powinien zwolnić, ale dalej będzie się kręcił. Wisko przyspieszy z reguły przy postoju kiedy jest za mały przepływ powietrza przez chłodnicę. Z tego co czytałem to tak to powinno wyglądać, u mnie przynajmniej tak działa od momentu regeneracji wisko. Co prawda nie wiem czy prędkość wisko mam idelaną, ale silnik mi się nie przegrzewa. Masz problem z przegrzewaniem silnika?
Opublikowano
Ja u siebie wymienilem na nowe, bo wolalem nie ryzykowac przegrzania silnika w korku przy tem 35st C, ale nie wiem czy kiedykolwiek mi sie ono włączyło. Jedyne co slyszalem to wentylator przed chlodnicą.
Opublikowano
Przerabiałem właśnie niedawno ten temat. Z tego co się orientuję to przy uruchomieniu zimnego silnika wisko powinno pracować od razu. Po kilunastu, kilkudziesięciu sekundach wentylator powinien zwolnić, ale dalej będzie się kręcił. Wisko przyspieszy z reguły przy postoju kiedy jest za mały przepływ powietrza przez chłodnicę. Z tego co czytałem to tak to powinno wyglądać, u mnie przynajmniej tak działa od momentu regeneracji wisko. Co prawda nie wiem czy prędkość wisko mam idelaną, ale silnik mi się nie przegrzewa. Masz problem z przegrzewaniem silnika?

Właśnie się przegrzewa,Po równej drodze jest O.K,ale podczas jazdy pod wzniesienie i w korku temperatura rośnie niepokojąco,a na dodatek właśnie przed chwilą urwałem odpowietrznik chłodnicy.Jak pech to pech

Opublikowano
Kolego to jest tak sprzęgło wiskotyczne działa na oleju sylikonowym pod wpływem temperatury olej gęstnieje i powoduje to że wentylator obraca się szybciej prawie równo z obrotami silnika,możesz je w łatwy sposób sprawdzić,mianowicie bierzesz 2gą osobę ona gasi silnik a ty przez otwartą maskę patrzysz czy sprzęgło się od razu zatrzyma jeśli nie to już się kończy jeśli dość szybko staniem jak jednak jeszcze bardzo długo się po obraca to się skończyło.Problem przegrzewania nie kończy się na tym bo jest jeszcze termostat i pompa wody niektóre pompy wody mają plastikowy wirnik i często oddziela się od reszty pompy zdarza się że ktoś woli dać 20 pln mniej i kupuje z plastikiem czego nie polecam
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano

Skoro się przegrzewa to koniecznie musisz coś z tematem zrobić. Miałem ten sam problem co Ty.

Tak jak pisał Ziutek_O-ka warto sprawdzić pompę i termostat. U mnie jak się okazało wiatrak miałem 9-cio łopatkowy zamiast 11to łopatkowego. Jak go wymieniłem to była różnica widoczna od razu, na korzyść oczywiście 11to łopatkowego. Potem okazało się, że wisko nie miało już wcale oleju w środku (był to jeszcze oryginał z początku lat 90tych - więc miał prawo być pusty). Zregenerowałem je i wisko ożyło. Temperatura silnika nie była już tak wysoka, chociaż wskazówka jeszcze wychodziła poza pion, ale trzymała się już blisko pionu. Stwierdziłem, że trzeba szukać dalej i jak się okazało pompę miałem jeszcze z plastikowym wirnikiem. Chociaż wyglądała dobrze to zapobiegawco kupiłem nówkę z wirnikiem metalowym. Potem sprawdziłem termostat - okazało się, że otwierał się zbyt późno i nie miał pełnego otwarcia (a siedział w samochodzie tylko od lutego tego roku i był to Wahler, więc nie jakieś badziewie) -a więc wymiana na nowy . Przy okazji wymieniłem obudowę termostatu, bo była już zużyta i właśnie w lutym tego roku mechanik założył ją na silikonie. Do tego nowa uszczelka po obudowę, nowe śruby i nowy płyn chłodniczy oraz czyszczenie chłodnicy z zewnątrz. Od tego czasu jest ok. Wskazówka praktycznie trzyma pion, czasami przy dużych upałach wychyli się w prawo, ale styka się wtedy ze środkową kreską. Poza tę kreskę już nie wychodzi. Przy następnej wymianie płynu, wymienię chłodnicę, węże od termostatu i wisko na nowe. Wtedy pewnie będzie idealnie. Także jak widzisz u mnie było wszystkiego po trochu. Myślę, że powinieneś zacząć od wiska i zobaczysz co będzie się działo.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Właśnie przywiozłem termostat i śrubę odpowietrzającą oraz olej silikonowy i biorę się za wymianę termostatu i odpowietrznika i za inną poradą spróbuje zregenerować ,,wisko','przy okazji sprawdzę też pompę wody,chociaż po odkręceniu korka chłodnicy i zwiększeniu obrotów silnika widać że pompa pracuje,co objawia się wzrostem poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym i przelewem nadmiaru z pod korka chłodnicy :cool2:

Jak ktoś miałby jeszcze jakieś sugestie i podpowiedzi to chętnie je rozważę i zastosuję.

 

 

No to do roboty

:idea:

Opublikowano
Kolego to jest tak sprzęgło wiskotyczne działa na oleju sylikonowym pod wpływem temperatury olej gęstnieje i powoduje to że wentylator obraca się szybciej prawie równo z obrotami silnika,możesz je w łatwy sposób sprawdzić,mianowicie bierzesz 2gą osobę ona gasi silnik a ty przez otwartą maskę patrzysz czy sprzęgło się od razu zatrzyma jeśli nie to już się kończy jeśli dość szybko staniem jak jednak jeszcze bardzo długo się po obraca to się skończyło.Problem przegrzewania nie kończy się na tym bo jest jeszcze termostat i pompa wody niektóre pompy wody mają plastikowy wirnik i często oddziela się od reszty pompy zdarza się że ktoś woli dać 20 pln mniej i kupuje z plastikiem czego nie polecam

Ale silnik musi byc porzadnie nagrzany, bo jak zapalimy zimny i zaraz zgasimy to i tak bedzie sie krecic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.