Skocz do zawartości

[E46] M47TU czy to objaw padającego wtrysku?


Baranek74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

 

Wczoraj miałem dziwny przypadek. Nigdy wcześniej nic podobnego się nie zdarzyło.

Choć od pewnego czasu jakoś coś mi nie pasował odgłos pracy silnika.

Ostatnio zmieniony olej i wszystkie filtry przebieg 225kkm w przybliżeniu oryginał.

 

Silnik rozgrzany po jeździe w korkach w mieście normalka.

Jadę sobie dojeżdżam do skrzyżowania stoję czekając na światło a tu silnik naglę zaczął przygasać około 500 obr/min :shock: ale nie zgasł.

Do następnego skrzyżowania jazda lekko próbna - zbiera się żwawo żadnych problemów; dymienia ponad normę; itp.

Stanąłem na parkingu i po około 5 min znów delikatny przysiad obrotów na postoju i znów wróciło "do normy"

Słychać jak by silnik "przebierał" nie pali tak jak trzeba ale tylko na wolnych.

Rano dziś na zimnym (to znaczy po nocnym postoju) znów słychać te przebieranie a wolnych.

 

Podpiąłem się z kompem. Parę nieistotnych błędów było ale nic niepokojącego.

Pobawiłem się troszkę INPA i otrzymałem takie coś:

 

http://img10.imageshack.us/img10/6604/beztytuureg.th.jpg

 

Z tym ze na 4 cylindrze wartość potrafiła podejść do 1,4-1,5 przez chwileczkę i słychać było spadek obrotów. Podczas dłuższego czasu wartość na 4 cylindrze w stosunku do pozostałych "mocno oscylowała" w granicach około 0,2-0,3 z tendencją na plus od tego co widać na załączonym obrazku. Reszta w mirę stabilna.

Przy 2000 - 3000 obr/min wszystkie wartości stabilizowały się i były porównywalne z odchyłka około 0,2

 

Przy okazji chciałem zapytać o jeszcze jedną rzecz.

z INPA dopiero zaczynam stawiać pierwsze kroki i tak sobie sprawdzałem pozostałe opcję i otrzymałem na wolnych obrotach coś takiego:

http://img21.imageshack.us/img21/1092/beztytuu2job.th.jpg

 

natomiast jak przydepnąłem do około 3000 obr/min wartość "current air-mass" przekraczała wartość 650 z wykrzyknikiem przed liczbą

Tak ma być?

 

Za wszelkie sugestie dziękuje

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki mierzone na wolnych obrotach nie budzą żadnych zastrzeżeń. Najlepiej gdybyś Wrzucił zrzut zrobiony z pomiaru dynamicznego: 3 bieg, pedał gazu w podłodze i 3500 obr/min. Jeśli uzyskasz np. w "current air-mass" 12xx ! to będzie b. dobra wiadomość :wink: . Pamiętaj aby auto było rozgrzane. Co do wtrysków, to niech toś bardziej obeznany się wypowie. Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje to pomiar typowy dla biegu jalowego bo odnosi sie do wartosci wyrownowazajacych stabilnosc obrotow [830obr/min], zatem log dynamiczny w ich przypadku nic nie daje. U Ciebie odchylki nie sa tragiczne, ale z tego co napisales ze 4ka dostawala AŻ 1,5mg to juz niedobrze! Moze jakis przedmuch [zawory, pierscionki, uszczelka], nieszczelnosc [podkladka, wezyk nadmiarowy], lub uszkodzenie zew [elementy klapki zawirowan]... usuwales juz klapki w kolektorze ssacym?? Skoki nastepowaly TYLKO na 4ce??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon-o dzięki jak się troszkę ogarnę postaram się przetestować jak piszesz.

 

korekcje to pomiar typowy dla biegu jalowego bo odnosi sie do wartosci wyrownowazajacych stabilnosc obrotow [830obr/min], zatem log dynamiczny w ich przypadku nic nie daje. U Ciebie odchylki nie sa tragiczne, ale z tego co napisales ze 4ka dostawala AŻ 1,5mg to juz niedobrze! Moze jakis przedmuch [zawory, pierscionki, uszczelka], nieszczelnosc [podkladka, wezyk nadmiarowy], lub uszkodzenie zew [elementy klapki zawirowan]... usuwales juz klapki w kolektorze ssacym?? Skoki nastepowaly TYLKO na 4ce??

 

Obroty raczej mam niższe niż piszesz. Około 740 obr/min

Klapki zawirowań profilaktycznie zostały wyciągnięte dłuższy czas temu.

Tak skoki występowały tylko na 4 cylindrze.

Był ściągany kolektor - ale raczej nie podejrzewam żeby uszczelki się podwinęły jak już to czas na nowe.

 

Zastanawiam się (czytałem gdzieś w przeglądanych innych postach) czy nie nalać jakiegoś wynalazku do czyszczenia wtrysków. Niektórym pomagało na ile i jak długo nie pisali.

Uwalę albo reanimuje ewentualnie wtrysk. Pytanie czy przy okazji tej operacji pozostałe nie polecą albo jeszcze coś dodatkowo.

 

 

1.5 to jest nic ! Powyzej 3 mozesz zaczac sie martwic.

 

I tak bym zrobił jeśli silnik pracowałby równo a tylko z ciekawości wykonałbym te pomiary. Niestety silnik przebiera na wolnych i czasem bardzo rzadko obroty spadają a to mnie już zaczyna irytować i niepokoić :)

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czyszczenie całego układu wtryskowego, to ja byłem jakiś miesiąc temu na czyszczeniu maszyną Liqui Moly Jet Clean Tronic, z tym, że to było 100km od Poznania, ale myślę, że na miejscu też coś powinno być... za czyszczenie zapłaciłem 250zł, trwało to jakies 35minut. Podłączając auto pod kompa w warsztacie przed czyszczeniem na 2 cylindrach miałem korekcję rzędu 1,5-1,7, po wszystkim zjechały ładnie do 0.4-0.5, także różnica dość znaczna. Ale! teraz po miesiącu podłączyłem auto sobie pod domem pod inpę i na 2 cylindrach zobaczyłem znowu korekcje rzędu 1,5 ;/ także nie wiem, czy mnie trochę inpa okłamuje, czy czyszczenie przyniosło skutek na bardzo krótki czas...

A swoją drogą, orientujesz się może, gdzie w Poznaniu można dobrze zregenerować wtryski? Bo ja słyszałem, że w miarę robią w bosch service na piątkowie...

jakbyś miał przedmuchy na kolektorze gdzieś, to by Ci chyba kopcił i tracił moc, a nie przygasał od czasu do czasu...

pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonez a czy coś Ci się działo z autem czy profilaktyka? Jaki przebieg auta masz?

Przy tak radykalnych metodach czyszczenia obawiam się czy aby nie załatwię sobie remontu kapitalnego układu wtryskowego bo wypłucze wszystko i dokładnie nawet z tym co nie potrzeba.

 

Co do regeneracji wtrysków mogę opierać się tylko i wyłącznie na informacji od kolegi prowadzącego warsztat. Gdzieś na Szczepankowie (o ile dobrze pamiętam) on tam wozi montuje i nie miał żadnej reklamacji.

Bliższe szczegóły podam na PW jak dowiem się dokładnie.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baranek74 - przebieg mam wg licznika 188tysi, ale pewności nie mam... ja się borykam z kopceniem w moim aucie... wg live data z inpy trochę mi niedoładowuje, przepływka liczy kilka jednostek mniej niż powinno być (wymieniona), no i te korekcje... wiadomo jak kopci, to albo za dużo paliwa albo za mało powietrza...

Szukałem przyczyny w podciśnieniu - wymieniłem wężyki na silikonowe, teraz się powolutku czaję na elektrozaworki, bo czyszczenie nie przyniosło dużej poprawy, a słyszałem, że żadne czyszczenie nie zastąpi wymiany na nowe... Ogólnie mógłbym tak jeździć, bo na 18" po Poznaniu poszaleć nie można, ale jednak lubię grzebać przy aucie i chciałbym mieć wszystko na tip-top w miarę rozsądku. Może byś się wybrał na spota miłośników marki w piątek pod starą rzeźnie, to byśmy sobie pogadali o naszych klekotach? W razie W więcej info na PW albo gg 1732355 :)

a o tych wtryskach chętnie bym zasięgnął opinii, można tam pojechać, żeby je wymontowali i sprawdzili na stole w jakiej są kondycji? Ile by to kosztowało? Bo w tym bosch service z tego co mi się o uszy obiło to ok 15-20zł od sztuki chcą.

Pozdrawiam

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baranek74 - przebieg mam wg licznika 188tysi, ale pewności nie mam... ja się borykam z kopceniem w moim aucie... wg live data z inpy trochę mi niedoładowuje, przepływka liczy kilka jednostek mniej niż powinno być (wymieniona), no i te korekcje... wiadomo jak kopci, to albo za dużo paliwa albo za mało powietrza...

Szukałem przyczyny w podciśnieniu - wymieniłem wężyki na silikonowe, teraz się powolutku czaję na elektrozaworki, bo czyszczenie nie przyniosło dużej poprawy, a słyszałem, że żadne czyszczenie nie zastąpi wymiany na nowe... Ogólnie mógłbym tak jeździć, bo na 18" po Poznaniu poszaleć nie można, ale jednak lubię grzebać przy aucie i chciałbym mieć wszystko na tip-top w miarę rozsądku. Może byś się wybrał na spota miłośników marki w piątek pod starą rzeźnie, to byśmy sobie pogadali o naszych klekotach? W razie W więcej info na PW albo gg 1732355 :)

a o tych wtryskach chętnie bym zasięgnął opinii, można tam pojechać, żeby je wymontowali i sprawdzili na stole w jakiej są kondycji? Ile by to kosztowało? Bo w tym bosch service z tego co mi się o uszy obiło to ok 15-20zł od sztuki chcą.

Pozdrawiam

 

w bosch service chcą 40zł+vat od sztuki, razem z wyjęciem i włożeniem w 4-cylindrowym silniku wychodzi ok. 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Dzięki za podpowiedzi.

Ponieważ to początkowe stadium może uda się "zregenerować" trupa :)

Kupiłem preparat liqui moly do czyszczenia wtrysków zobaczymy jaki będzie efekt.

Od tamtego razu nie przygasł już więcej a przebieranie zdarza się trochę jakby rzadziej.

 

Wcześniej był wymieniany filtr paliwa może gdzieś jakiś kawałek prusza się dostał i stąd te objawy bo przed wymianą kompletnie nic się nie działo.

Będę patrzeć.

 

Przy okazji pytanie

Gdzie w INPA sprawdzić ciśnienie pompy paliwa? o ile to możliwe. W jakim module.

Jak pisałem wcześniej dopiero zaczynam zapoznawać sie z softem a mam do niego szacunek by coś nie na mieszać

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.