Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wit

Mam problem z moją piątką. Jak silnik jest nagrzany, występuje czasem falowanie obrotów. Najgorsze jest jednak jak mam 3 tys. obrotów i wcisnę sprzęgło i puszczę gaz. Wtedy bardzo często silnik spada z obrotów do zera i gaśnie. Sytuacja jest mało komfortowa bo zazwyczaj puszczam gaz i wciskam sprzęgło jak dojeżdżam do skrzyżowania.

Ww. problem występuje tylko gdy silnik jest nagrzany i tylko wtedy gdy jest gorąco i sucho na dworze. Jak pada deszcz, czy jest zimno problemu nie ma.

Na kompie brak błędów.

Co radzicie?

Opublikowano
Mialem podobny problem ale mi rzadko gasl i nie podczas wciskania sprzegla ale jazdy na luzie do skrzyzowania...Tez falowal na wolnych nie bylo bledu na kompie...i tylko na cieplym nigdy na zimnym.Po wymianie odmy i przeczyszczeniu wszystkich czujnikow i wtyczek problem ustal na dobre i juz nie powrocil...Nie wiem czy to odma czy czyszczenie ale pomoglo na 100%
Opublikowano
to że nie trzyma obrotów i czasem faluje może być wina regulatora biegu jałowego tzw. silniczek krokowy nr6 na obrazku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=13_0410&hg=13&fg=15 zacznij może od niego,wymontuj i wyczyść, chociaż kumplowi gasła po zagrzaniu i przy wciskaniu sprzęgła, ale wtedy na kompie miał czujnik wału korbowego do wymiany a w Twoim przypadku niby wszystko OK
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Ja bym przeczyścił krokowiec, przepustnicę i ogólnie przejrzałbym dolot, miałem taką sytuację w Mercedesie że też jak wrzuciłem luz albo wcisnąłem sprzęgło i jechałem do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem (czerwone) to mi gasł, okazało się, że przepustnica chyba od nowości nie była czyszczona i po zamknięciu prześwit był zbyt mały i silnik dostawał za mało powietrza, a gasł tylko podczas jazdy na luzie i to powyżej 20-30km/h bo gdy toczyłem się z taką prędkością to przepustnica była na max zamknięta dlatego, żeby powietrze dmuchające w dolot (wlot z przodu przez gril) nie dławiło silnika.

Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy :).

 

Na postoju przy przegazówkach miałem taki objaw, że obroty spadały mi do 400-500obr (manual) i odbijały się i ustawiały na równych 800obr.

 

Jak czyszczenie dolotu nie pomoże to będziemy się dalej zastanawiać.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

witam, dorzucę swoje 3 grosze; proponuję jeszcze sprawdzenie przepływomierza- jak jest walnięty to takie objawy jak opisujesz na 100% pasują do niego... oczywiście nie wykluczam usterek wymienionych przez kolegów wyżej ale ja miałem identyczny problem( co prawda inne auto audi a4 b5 2.8 V6 ), nie mogłem zdiagnozowac problemu po podłączeniu do kompa, ale wykluczyłem wszystkie inne usterki i pozostało mi kupno nowej przepłyki- na szczęście pomogło od razu...

W takich momentach dobrze jest miec znajomego gdzies w okolicy z takim samym autem i podmienić sobie na chwile podejrzaną część aby być pewnym i pieniędzy w błoto nie wyrzucać....

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

Dobra myśl z tą przepływką, na forum czytałem, że aby sprawdzić przepływomierz to można go po prostu odłączyć i zobaczyć jak będzie silnik pracował, jeśli będzie poprawa to mamy winowajcę, jeśli nie będzie to przepływomierz może być dobry (ale nie musi).

 

A najlepiej to tak jak pisał Adam, podmienić przepływkę na sprawną z np. auta kolegi, jeśli objawy ustąpią to na bank przepływka, jak nie ustąpią to trzeba szukać gdzie indziej.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Dobra myśl z tą przepływką, na forum czytałem, że aby sprawdzić przepływomierz to można go po prostu odłączyć i zobaczyć jak będzie silnik pracował, jeśli będzie poprawa to mamy winowajcę, jeśli nie będzie to przepływomierz może być dobry (ale nie musi).

 

A najlepiej to tak jak pisał Adam, podmienić przepływkę na sprawną z np. auta kolegi, jeśli objawy ustąpią to na bank przepływka, jak nie ustąpią to trzeba szukać gdzie indziej.

 

ano wlasnie z ta przepływką to nie jest tak wesoło: u mnie bylo tak ze po odłączeniu jej nie było żadnej różnicy ze wzgl. na to ze była chyba ona całkowicie padnięta. Jeżeli natomiast jest jakaś wadliwa w sensie że coś tam w niej padło ale nie do końca, to wtedy można ja zdiagnozować właśnie odpinając... dlatego taka podmianka na szybko daje raczej 100% gwarancji (hehe, chyba że kolega od którego pożyczamy też ma walniętą :norty: )

Może też być tak, że jest po prostu zasyfiona i oszukuje- wiadomo ze filtr powietrza nie wyłapie wszystkiego i często przepływki są całe osmolone od naszego super czystego miejskiego powietrza. wtedy warto ją bardzo bardzo delikatnie przeczyścić najlepiej używając pałeczki z wacikiem nasączonej np. zmywaczem do czyszczenia gaźników lub do hamulców; takie są najlepsze bo odparowują i nie pozostawiają tłustej warstwy jak np. benzyna... :cool2:

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczelność dolotu proponuję sprawdzić (guma od przepływomierza do przepustnicy, odma ze swoją magiczną złączką i rurą karbowaną itd).

Sugerowałbym jeszcze czujnik obrotów wału, ale skoro komp błędów nie zanotował, to raczej mało prawdopodobne.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.