Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No więc od jakiegoś czasu moja Becia znaczyła sobie teren DOT'em i po kilkudniowym postoju w garażu stwierdziłem że mam 2cm sprzęgła. Odpaliłem auto i ustawiłem się na kanale - w samą porę bo jak za 5 min chciałem powtórnie wrzucić bieg to sprzęgła nie było już wogóle :duh:

Tak więc dałem nurka do kanału i wykręciłem lejącą pompkę sprzęgłową przy skrzyni. Wziąłem od szwagra zestaw reperaturek i wymieniłem gumki w pompce. Poskręcałem wszystko cuzamen do kupy, dolałem DOT-4 i razem z moim Tatą zaczęliśmy odpowietrzać ustrojstwo. Kilkanaście pompnięć sprzęgłem, przytrzymanie pedału i odkręcenie odpowietrznika (tak jak przy chamulcach). Niestety terapia nie przyniosła efektu, chociaż wszystkie posty na forum taki przebieg naprawy wskazują jako rozwiązanie.

I tu kilka moich pytań:

Czy możliwe jest, że pieron strzelił również pompkę przy pedale sprzęgła, chociaż nie stwierdziłem żadnych wycieków płynu do kabiny lub na buty ???

Czy możliwe jest, że również ta druga pompka jest zapowietrzona i ewentualnie jak ją odpowietrzyć ??

Może za mało odpowietrzałem ?? Ile trwa taki proces??

Ile może kosztować cała pompka sprzęgłowa ?

Jeżeli macie jakieć dodatkowe wskazówki to słucham uważnie.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Odpowietrzanie siłownika sprzęgła odbywa się inaczej jak układu hamulcowego.

Wykręć siłownik z powrotem, przytrzymaj go trzpieniem w dół a przewodem doprowadzającym płyn do góry i wciskaj powoli trzpień a następnie powoli puszcza. W ten sposób wypchniesz powietrze a zassiesz płyn. Ważne jest aby popuszczanie trzpienia odbywało się w miarę powoli, tak aby w zbiorniczku w komorze płynu dla sprzęgła nie brakowało chwilami płynu co może powodować zasysanie płynu z powietrzem i długotrwałe odpowietrzanie.

Gdy poczujesz że trzpień wciska się już ciężko to sygnał że po ponownym powolnym puszczeniu można go już przykręcać do skrzyni i resztę zakończyć pedałem sprzęgła

Opublikowano

Robertbmw ma racje.

Mozna jeszcze odpowietrzac metoda "hamulcowa" ale to tak z pol dnia trzeba sobie zarezerwowac.

Mozliwe jest oczywiscie ze padna dwie pompki na raz ale prawdopodobienstwo zajscia takie sytuacji wynosi 1:100000000000000000000000000000000000000000000

 

albo i wiecej :)

 

Pozdro

Opublikowano
No więc od jakiegoś czasu moja Becia znaczyła sobie teren DOT'em i po kilkudniowym postoju w garażu stwierdziłem że mam 2cm sprzęgła. Odpaliłem auto i ustawiłem się na kanale - w samą porę bo jak za 5 min chciałem powtórnie wrzucić bieg to sprzęgła nie było już wogóle :duh:

Tak więc dałem nurka do kanału i wykręciłem lejącą pompkę sprzęgłową przy skrzyni. Wziąłem od szwagra zestaw reperaturek i wymieniłem gumki w pompce. Poskręcałem wszystko cuzamen do kupy, dolałem DOT-4 i razem z moim Tatą zaczęliśmy odpowietrzać ustrojstwo. Kilkanaście pompnięć sprzęgłem, przytrzymanie pedału i odkręcenie odpowietrznika (tak jak przy chamulcach). Niestety terapia nie przyniosła efektu, chociaż wszystkie posty na forum taki przebieg naprawy wskazują jako rozwiązanie.

I tu kilka moich pytań:

Czy możliwe jest, że pieron strzelił również pompkę przy pedale sprzęgła, chociaż nie stwierdziłem żadnych wycieków płynu do kabiny lub na buty ???

Czy możliwe jest, że również ta druga pompka jest zapowietrzona i ewentualnie jak ją odpowietrzyć ??

Może za mało odpowietrzałem ?? Ile trwa taki proces??

Ile może kosztować cała pompka sprzęgłowa ?

Jeżeli macie jakieć dodatkowe wskazówki to słucham uważnie.

witam najlepsza metoda do odpowietrzenia sprzegla to wezyk o dlugosci okolo 80cm podlaczyc do prawego odpowietrznika zacisku hamulcowego a drugi koniec do silownika sprzegla do odpowietrznika druga osoba musi pompowac naciskajac pedal hamulca pompujac odpowietrzasz sprzeglo odkrec dwa odpowietrzniki to jest metoda napweno odpowietrzysz nie jeden silownik tak robilem pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.