Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio zauważyłem, że na prawej tylnej oponie od strony środka samochodu widac druty, myślałem, że jest to wina zbnieżności, wymieniłem opone i pojechałem ją ustawic. Jak sie okazało w tym zawieszeniu z tyłu zbieżności sie nie ustawia. Dodam tylko, że ostatnio zaczeło cos chuczec myślałem że to łożysko w kole ale nie mogę ustalic w którym, napewno w tylnim, chuczenie to nasila sie na zakretach w lewo, a nie słychac go na zakretach w prawo, co może byc przyczyną tych przypadłości??
Opublikowano

czyli dwa problemy:

 

1. chuczenie

2. zbieżność

 

co do pierwszego tematu - chuczenia - jeśli jakiś ruch się pojawia w kole to łożysko na pewno. Albo zużyte, albo nie siedzi porządnie. To łatwo sprawdzić, bo jak podniesiesz samochód, to koło będzie do środka i na zewnątrz chodzi. Dźwięki prawdopodobnie spowodowane tym, że przy hamulcach metal o metal cię ociera kiedy oś porusza się do środka czy na zewnątrz. Luzy w zawieszeniu rzadko są aż takie, że koło zaczyna czegoś dotykać.

 

Z tą zbieżnością tak jest niestety. Nie ma regulacji. Mało tego, jeśli coś jest krzywe, to może być w pionie lub w poziomie! Ma być dobrze - jest dobrze dopóki wszystkie elementy są proste i gumowe elementy sprawne. Najlepiej, żeby ktoś kto na prawdę się zna popatrzył i określił co jest krzywe. Jeśli nie zdefiniujesz przyczyny, to nastąpi wymiana tego i tam tego .... a może czegoś tam jeszcze.....

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
skręt w lewo -dociążasz prawe łożyska i huczą w twoim przypadku będzie najprawdopodobniej prawe tylne a co do cięcia opon to sprawdź sprężyny czy nie stoi krzywo, czy nie jest obniżona, czy tulejki na wahaczu i belce całe jak całe to niestety szukaj krzywej belki albo wahacza...
Opublikowano
Nie stoi krzywo i nie jest obniżona, koło jest minimalnie podgięte, ale to chyba wina szerokich opon , bo są założone 205, tak że pewnie to belka albo wahacz.
Opublikowano

Nie musi stać krzywo w pionie. Wystarczy, że koło próbuje "skrecać" na zewnątrz i taki sam efekt będzie. Taki efekt jakby jechać do przodu z kołami skręconymi w prawo lub lewo.

 

Ten efekt może nie być widoczny na postoju. Znam przypadki kiedy dopiero podczas jazdy lub przyśpieszania koło ucieka na zewnątrz.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Chyba bede musial podjechac do kogoś z głową na karku żeby to ocenił bo samemu nie uda mi się dojsc o co chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.