Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie do użytkowników tej wersji silnikowej (innych oczywiście też zapraszam do dyskusji).

 

Czy po jeździe też Wam się tak nagrzewa hmm - sam nie wiem co - silnik, maska, błotniki? Może bardziej obrazowo - po jeździe zatrzymuje się i wysiadam. Czuję gorąco od przodu - maska, błotnik. Jak podejdę to grzeje jak niezły kaloryfer. Dotykam maski i błotników - może nie można się poparzyć, ale jest tak pomiędzy bardzo ciepłe a gorące (maska, bo błotniki to nie). Dodatkowo - jak się zbliży rękę do wlotu powietrza to jest jak z farelki ;-)

 

Aha - nie ma znaczenia czy przejadę 15, 150, czy 1000 km. Nie ma znaczenia czy przejadę w trybie DS, czy też "emeryt mode". Zawsze jest mniej więcej tak samo.

 

Nie wiem czy ten silnik tak ma i nie ma powodu to niepokoju, czy też coś może być na rzeczy. Wcześniej nie jeżdziłem autami z silnikami o tej pojemności więc nie bardzo mam porównanie. Zawsze było ciepło, ale tu jest znacznie bardziej niż w poprzednich moich autach.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Opublikowano
Mam dokładnie tak samo, gorąco jak z ogniska jak przechodzi się obok lewego przedniego koła - moim zdaniem to dlatego że tam jest kratka od jednej z chłodnic. Maski i błotnika dotychczas jakoś nie obmacywałem po jeździe, będę wracał z pracy to sprawdzę :D
Opublikowano

Mam nieco uboższy kaloryfer ;) czyli E60 3.0i (R6) ale:

Cały przód do ściany grodziowej jest aluminiowy i grzeje się jak chole..a. Jednak silniki o dużej pojemności skokowej emitują bardzo dużo ciepła a do tego dochodzą jeszcze zastosowane materiały i efekt gotowy. U mnie dodatkowo jak ostro pojeżdżę albo wrócę z trasy bucha gorąc spod auta (wydech) więc jak wystawiam nogi wysiadając tak czuję podmuchy jak w piekarniku z termoobiegiem. Do tego dojdzie skrzynia ze swoją chłodnica i kolejna emisja ciepła z auta.

 

W letni dni (nawet nie upalne) jak jest około +25*C jadę do pracy 8km auto zagrzane -> dojeżdżam - stawiam auto w zadaszonym i zacienionym miejscu z przewiewem - auto ciepłe jest nawet po 5 godzinach postoju - podchodzisz dotykasz maskę lub błotnik ciepły ;)

Ale najlepiej jest jak auto jest nagrzane i pada zimny deszcz - z maski paruje heheh :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Sprawdziłem po powrocie z pracy i o dziwo wszystko ledwo ciepłe, ale jechałem tylko kilka km i spokojnie, ale obok koła ciepło też buchało. Osobiście chciałbym żeby w moim aucie był zainstalowany wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej np zamiast ekonomizera, choć z drugiej strony sądząc po temperaturze jaka bucha obok koła ta bestia rozgrzewa się bardzo szybko :D
Opublikowano

W silniku benzynowym aż ok 70% energii jest wydzialne w posatci ciapła (tylko 30% napędza auto). W tak duzym silniku tego ciepła jest więc dużo i musi jakoś byś odprowadzone. W zimę spokojnie ogrzałbyś nim dwa duże domy jednorodzinne :)

W dieslach efektywność jest nieco lepsza, ale tez jeszcze duzo jest do poproawiania.

 

BTW

Czy ktoś zna może odpowiedź na pytanie: dlaczego w BMW nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, brakuje mi tego. Nie widomo kiedy silnik osiaga temperaturę roboczą (kiedy można bezpiecznie go wkręcać na wyższe obroty).

Opublikowano

Panowie - nie macie "ruchomych-znikającyych" kreseczek na obwolucie obrotomierza ??

W moim E60 takowe są i one w miarę pokazują temperaturę - tzn podają orientacyjny poziom (jak mam 90* to jest tylko dwie kreseczki :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety w e70 nie ma kreseczek, a np. w F10 sa... nie rozumiem tego zagrania ze strony bmw

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.