Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z góry nadmieniam, że przeczytałem już naprawdę sporo różnych postów i wypowiedzi w podobnych tematach i z jednej strony rozwiały one wiele z moich wątpliwości, z drugiej sprawiły że pojawiły się nowe i to często dość zaskakujące. Otóż chciałbym kupić BMW E46 sedan z silnikiem diesla. Oczywiście zaraz przychodzi na myśli 320d i istotnie właśnie o nim myślę. Jednak zastanawiam się czy brać ten przed czy po lifcie ? Pewnie dla większości z Was odpowiedź jest jasna: po lifcie. Ale dla mnie nie. Przede wszystkim model przed liftem podoba mi się bardziej, ale co możecie powiedzieć o silnikach ? Wiem, że po lifcie ma 150 KM a nie 136 KM, ale dla mnie to bez szczególnego znaczenia bo w mojej ocenie 136 KM powinno zupełnie wystarczyć, a mi bardziej zależy na ekonomiczności i trwałości. I dlatego boję się trochę silnika 150 KM, bo z tego co wiem to jest on już na pompowtryskiwaczach. Ja obecnie jeżdżę Laguną I po lifcie 1.9 dTi i to jest autko na zwykłej pompie i normalnie silnik jest nie do zajechania. Trochę mułowaty (98 KM), ale jeśli chodzi o trwałość to naprawdę bezawaryjny, a jeżdżę już prawie dwa lata. Porównanie mam bo kolega kupił taką samą Laguną, ale 1.9 dCi która jest już na pompowtryskiwaczach i co prawda silnik chodzi ciszej, ma nieco lepsze parametry (107 KM), ale z wszelkimi mechanikami to on już po kilku miesiącach był po imieniu. I pluje sobie w brodę, że nie wziął dTi. :D Ja wiem, że pompowtryskiwacze to delikatna sprawa i do tego większe koszty, dlatego podchodzę do nich jak do jeża.BMW to BMW i nie porównuję go do Laguny, ale zależy mi na stosunkowo małej awaryjności silnika i który (136 KM czy 150 KM) Waszym zdaniem na takie miano zasługuje ? Bo ostatnio też trafił mi się 1.8 d, ale to z tego co wiem jest ten sam silnik tylko o mniejszej mocy i słabszych nieco parametrach. Wart uwagi czy nie ? Który z tych trzech silników byście mi polecili wiedząc, że najbardziej zależy mi na dobrej relacji osiągi/ekonomia i trwałości ? A drugie z moich pytań dotyczy nadwozia. BMW E46 wizualnie bardzo mi się podoba (szczególnie przód), ale spotkałem się z różnymi opiniami odnośnie jakości blach. I dotyczy to samych użytkowników tego auta. Jedni twierdzą, że auto ma blachy dobrze zabezpieczone przez korozją, inni zaś że ogniska rdzy w 10 letnim egzemplarzu e46 to nic nadzwyczajnego. I sam nie wiem co o tym myśleć, bo trochę mnie to zniechęca. Sam jak wspomniałem jeżdżę Laguną z 1998 roku, auto w ocynku, idzie jej już 13 rok i nie ma nawet paproszka rdzy. Tymczasem takie rzeczy w BMW ?? Jestem zaskoczony. Jak to jest ? BMW e46 jest w ocynku czy nie ? No i który z tych 3 silników najbardziej polecacie. Pozdrawiam.
Opublikowano
próbowałem to przeczytać, naprawdę - ale dałem za wygraną po 4 zdaniu. Musisz zredagować ten text jak chcesz żeby Ci ktoś pomóg.
Opublikowano
Stary, nie utwierdzaj mnie w przekonaniu że przeciętnym właścicielem BMW jest dres. Pytam jaki silnik diesla najlepszy pod względem ekonomiczności i awaryjności (116 KM, 136 KM czy 150 KM) i jak się ma sprawa z blachami (ocynk czy rdza) ?
Opublikowano
Stary, nie utwierdzaj mnie w przekonaniu że przeciętnym właścicielem BMW jest dres. Pytam jaki silnik diesla najlepszy pod względem ekonomiczności i awaryjności (116 KM, 136 KM czy 150 KM) i jak się ma sprawa z blachami (ocynk czy rdza) ?

 

dres bo nie przeczytał wątku który jest napisany w sposób niezgodny z wszystkimi przyjętymi normami? To co wcześniej napisałeś w 30 zdaniach ciągiem teraz napisałeś w 1...czytelnym.

 

Wymagaj od siebie zanim zaczniesz wymagać od innych.

Opublikowano
silniki dCi w renault nie mają pompowtryskiwaczy, radzę ci nie używać sformułowań których znaczenia nie rozumiesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W BMW też nie ma pompowtrysków, więc nie ma się tu czego obawiać.

Z dieslem jak zawsze, kupisz tanio okazję, to zaraz będziesz dokładał. Jeśli przebieg i historia udokumentowane, to jest spora szansa na ekonomiczną jazdę (szansa; nie mylić z pewność).

Silniki 116km i 136km to te same silniki (w pierwszych latach produkcji 318d). Jednostka 150km (oraz 318d od końca 2002r.) to jednostka nowsza. Z razu nie pozbawiona wad, choć ja właśnie taką mam i żadnych wad nie stwierdzam. Ale ja za swoją zapłaciłem tyle, że tu na forum zostałbym wyśmiany. A zapłaciłem za pełną dokumentację i taki stan, że jak coś przy aucie robię, to bardziej dla hobby, niż z konieczności.

Blachy ocynk, u mnie 206 tys. km w tej chwili i żadnej rdzy. Co nie znaczy, że nie może się pojawić. Wystarczy, że dostaniesz porządnym kamieniem po masce, a w końcu wyjdzie w tym miejscu pęcherz. Bez względu na markę auta.

Opublikowano
Wystarczy, że dostaniesz porządnym kamieniem po masce, a w końcu wyjdzie w tym miejscu pęcherz. Bez względu na markę auta.

Nie zgodzę się. Lakier odpryśnie a jak dobry ocynk to nic nie wyjdzie, zostanie goła blacha. Znajomy ma w swoim aucie takie coś od 5lat :wink:

Opublikowano
bierz 150km po lifcie mniej awaryjne silniki podobno choć z tą awaryjnością zalezy jak trafisz na egzemplarz mniej palą wiekszy but i są ładniejsze i młodsze same korzyści
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz się Pawle nie zgadzać. Rzeczywistości tym jednak nie poprawisz :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.