Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam taki problem wczoraj wyjechałem na kilka dniowy urlop. W trakcie jazdy auto nagle straciło moc. Jechałem po terenie górzystym i auto wracało się max do 4tyś obrotów i przy tych maksymalnych 4tyś zaczęło przerywać i rozpędziłem go pod górę max to 60km/h :mad2:(Gdzie trwało to wieki). Zjechałem na najbliższa stacje. (posprawdzałem pro forma wszystkie płyny) Odpaliłem silnik (odpala się na dotyk) i na wolnych obrotach tak bardzo delikatnie faluje (po dodaniu gazu przestaje) i na włączonym silniku gdy otworzyłem wlew oleju silnik inaczej zaczął pracować. Ogółem auto nie ma praktycznie mocy w ogóle nie chce się wkręcać na obroty. Dojechałem do celu dziś rano odpalam (odpaliła na dotyk) i przejechałem się (aby sprawdzić jak chodzi na zimnym) i tutaj niespodzianka auto idzie jak gdyby nigdy nic się nie stało zrobiłem jeszcze z 10km i auto pracuje jak należy. Macie jakieś pomysły co mogło mi paść? Niestety na razie nie mam dostępu do komputera :(

 

Pozdrawiam z góry dziękuję za pomoc :)

Edytowane przez ambience
Opublikowano

to wskazuje na czujnikj polozenia wałka rozrządu i sondy lambda ale to juz u ciebie przerabialismy i mowiles ze masz nowy

to tez moze wskazywac nieszeczlnosc uszczelek Vanosa to wszystko sie dzieje na rozgrzanym silniku

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

kolego godzill wyczytalem na forum z tematu viewtopic.php?f=72&t=139382&hilit=uszczelniacz+vanos

i kolega miał takie objawy nieszczelnosci vanosa

 

Witam kolegów!

Dość często czytam forum i w sumie to obadałem już chyba wszystkie wątki na te tematy. Zakładam nowy, chcąc się upewnić co do słuszności mojej diagnozy, może przy okazji wyjdą jakieś inne, nowe "kwiatki"...

 

 

Trzeci motyw - chyba uszczelki vanosa. Objaw: podczas nagrzewania silnika, zanim wskazówka wychyli się poza niebieskie pole, na wolnych obrotach obroty z 750obr/min spadają trochę, czasem nawet w okolice 200 obr/min, zatrzęsie silnikiem i obroty się normują. Takie wahnięcia mają miejsce średnio co 10 - kilkanaście sekund, aż do opuszczenia niebieskiego pola. Z innych objawów awarii vanosa, np. spadku mocy (również po włączeniu A/C) nie zauważyłem, tylko te falowanie...W lato tego nie było, wróciło niedawno po spadku temperatur.

Czy to na pewno vanos? Pytam, bo w sumie części już mam - komplet uszczelek vanosa od Beisan Systems, uszczelki pod pokrywę Goetze (chciałem Elringa, ale nie było) oraz termostat Wahler z obudową. Dodatkowo czynności te wiążą się z demontażem wentylatora chłodnicy, więc najlepiej chyba zarezerwować sobie dzień wolny i ogarnąć 3 pieczenie na jednym ogniu, nie?

 

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, na temat powyższych usterek - bardzo proszę, podzielcie się!

PZDR!

 

a u mnie takie falowania nie występują

 

Wiec wydaje mi się ze coś tutaj może być z sądami itp... mam nadzieje ze to nie vanos bo dużo roboty

 

btw u Ciebie ile wymiana uszczelniaczy na vanosie :)

Opublikowano

wału ale mialbys problem z odpalaniem

 

z tą instrukcją to wyglada na jakies 3 godziny roboty

]aktualnie mam rozebrany silnik z podwojnym vanosem mogłbym tam pogrzebac bo i tak idzie na złom

nie mam tylko jednego klucza

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
teraz to i tak pali chyba z 20litrów :) dzięki za rade a może w ogolę przestanie mulić? A może być tak że zapchany mam katalizator i silnik ogłupiał wszedł w tryb awaryjny? a po paru godzinach stania jest ok?? bo w sumie w górach nie oszczędzałem go i często dochodziło do końca obrotomierza (wyprzedzanie tirów...)
Opublikowano
ja jechałem do 150 na prostej i silnik nie miał takich problemów najgorzej było w górach bo pedał w podłogę a tutaj 60na liczniku i podjadę czy też nie?? A przez zapychany kat mógł wejść w tryb awaryjny?? Albo w jakich przypadkach bmw wchodzi w tryb awaryjny??
Opublikowano
A przy sądach też wchodzi w tryb awaryjny czy tylko przez czujnik położenia wału? Bo czujnik już przerobiłem i kupiłem oryginał (bo tylko taki polecany na forum) A może sądy odczytują złe dane przez zapchany kat ? Mam nadzieje że to nic poważnego
Opublikowano

jak masz padajace sądy to nie jak padniete to tak

mało kiedy sie zapychaja katalizatory w benzynie szczegolnie jak samochod jezdzi w pełnym zakresie obrotów

u mojej matki w samochodzie bywa zapchany bo ona nei przekracza 90km/h i 3500rpm to pozniej z miesiac musze nim jezdzic ja i wszystko wraca do normy

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Ja swoim autem często daje gaż w podłogę i pełen zakres obrotów widzi przy większości wyjazdów :) ale i tak zamówię tłumik w miejsce katalizatora bo wydaje mi się ze mój kat zaczął dzwonić

Szczerze to myślałem że im większe obroty tym szybciej się zapycha ja już mam zrobione prawie 220tyś więc wydaje mi się ze mógł się zapchać z tego z 80tyś na gazie

Opublikowano

w katalizatorze sie wszystko dopala wieksze obroty wieksze cisnienie ,syf sie dopala i wypycha

niedogrzany kat male obroty krótkie trasy i syf sie zbiera

polecałbym zamiast kata strumiennice http://allegro.pl/strumiennica-zamiast-katalizatora-uniwersalna-037-i1740769958.html

sam chcialem sobie taka kiedys zalozyc ale nie padły mi nigdy katalizatory

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

ten 3 na zdjeciu wyglada jak kat z 523

zastanowilbym sie nad zywotnoscią tłumika szczególnie za tą cene masz gaz +duzy silnik (w prownaniu do 4cylindrowców) zeby sie nie przepalil po paru tysiacach km ale z drugiej strony to tylko 100zł wiec moze warto zaryzykowac

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
zakupie ten tłumik :) a jak się rozleci wezmę strumiennice :) teraz zrobiłem autem z 100km i dalej brakuje mocy ale jest dużo lepiej niż ostatnio tylko trochę mułowato się wkręca jakbym miał załadowane auto w 5os i pełen bagażnik.... chyba bd to jednak ten kat :) w poniedziałek zamówię myślę ze w środę dobiorę się do tego kata :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak się rozleci wezmę strumiennice

Bez sensu strata kasy.W dwóch poprzednich autach miałem wstawione strumienice i był trochę taki metaliczny dźwięk.Nie widzę sensu stosowania strumienicy po prostu wstaw zwykły kawałek rury będzie taniej, a efekt ten sam.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.