Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przeszukiwałem forum ale podobnego problemu nie znalazłem. W moim BMW E-34 525iA '95r mam duży problem. Od jakiegoś czasu (2-3 tygodnie), a dokładnie po wymianie płynu chłodzącego spada lub pęka :x :cry2: przewód nr 9 z tego schematu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=11_0561&hg=11&fg=35 . Dzieje się to przy wejściu do silnika. Zjawisko to poprzedzane jest nagłym zanikiem ogrzewania wewnątrz kabiny. Układ odpowietrzony jest dobrze (2 razy robił to mechanik). Po ponownym założeniu i przykręceniu tego przewodu przez ok 2-3 dni jest ok czyli samochód grzeje, nie ma ubytków płynu chłodniczego i w pewnym momencie podczas jazdy (zarowno w miescie jak i poza miastem) zaczyna leciec zimne powietrze i spod maski bucha para. Moze ktos sie spotkal z takim przypadkiem i wie co czynic w tej kwestii.

Za wszelkie informacje z góry dziękuje.

Opublikowano

Zanik ogrzewania jest wynikiem zapowietrzenia się układu chłodzenia i wzrostem z tego powodu ciśnienia w układzie.

Powodem zaś zapowietrenia może być przedostająca się kompresja do układu, nieszczelność na pewnym przewodzie, powolny w otwieraniu termostat, urwany wirnik pompy wody, niewydolne wisko co przy automatach jest bardzo istotną rzeczą i na to uczulam.

Ten wężyk najwidoczniej jest jasłabszym ogniwem układu chłodzenia i przyrostu ciśnienia nie wytrzymuje, a na temperaturę jest narażony największą i najwcześniej. Więc jego żywotność jest najkrótsza.

 

W momencie gdy poczujesz zanik ogrzewania nie gaś silnika, lecz się zatrzymaj i sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężu powrotnym, węże na pewno będą już twarde, więc od casu do czasu je kontroluj, ale dla mnie najistotniejsze do odpowiedzi będzie opisanie przez Ciebie jaką temperaturę ma chłodnica i w którym miejscu, oraz wąż powrotny z chłodnicy do termostatu.

Opublikowano
Mam podobny problem. W trakcie jazdy od pewnego czasu ciągle mi wycieka płyn z układu i to właśnie przez przewód odpowietrzający. Układ jest odpowietrzany i na pewno nei ma mowy o zapowietrzeniu przed ale w tarkcie jazdy pewnie się to dzieje i płyn wycieka... Podejrzewam termostat ale do końca nei jestem pewny. Mam pytanie jak sprawdzić czy termostat się otwiera czy nie? I ile kosztuje wymiana na nowy?
Opublikowano
jesli jest zamkniety cały czas to temperatura szybko Ci sie zwiekszy do niebezpiecznych wartości . JEsli jest cały czas otwarty to wtedy ( zwłaszcza teraz , zimą) bardzo wolno sie silnik nagrzewa, a chłodnica jest cały czas dosc chłodna, podobnie jak weze. Wymiana termostatu jest prosta i niezbyt kosztowna- np WAhler do 740 to koszt o ok 73 zł ( z rabatami :D )
Opublikowano

ja ostatnio mialem taki problem u siebie. Sprawe zalatwila wymiana termostatu. A objawialo to sie w ten sposob ze weze do termostatu robily sie twarde jak kamien, po odkreceniu korka ze zbiorniczka wyrownawczego wywalalo duzo plynu i rano mialem plame plynu pod samochodem (robilo sie cisnienie i puszal korkiem spustowym z chlodnicy)

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.