Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wyszukiwarki mi nic nie wskazała, a mam problem. Podczas przyspieszania słychać stuki z tyłu samochodu. Dzieje się tak tylko jak jest wbity biegi nasila się wraz z obrotami silnika. Wnioskuję że to coś z napędem tylko pytanie co? Dwa lata temu naprawiałem podporę wału, ale wtedy to nie stukało tylko bujało całym samochodem, teraz przyspiesza równo ale niestety stuka :/
Opublikowano
no właśnie samo przestało teraz. Te stuki nasilały się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Gdy puszczę gaz też stukało ale ciszej i jakby trochę mniej. Słychać też to stukanie przy stałej prędkości. Jak dam na "luz" to nie stuka, przy przygazowaniu też cisza.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam dołączę się do pytania. Mam podobny problem tylko ze stuki u mnie występują tylko na 2 biegu i rzadko kiedy na 1. I problem w tym że raz zastuka raz nie. Stuki nasilają się wraz z wzrostem obrotów silnika. Stuki mają dźwięk metaliczny.

Wyczytałem że może to być podpora wału, ciężko jest ją wymienić ?

Aha i chodzi o E39 sedan 520i M54 ;) Na dniach postaram się nagrać o jakie stukanie mi dokładnie chodzi.

 

Z góry dzięki ;)

Opublikowano
Okej, na dniach udostępnię miejsce w garażu i wjadę i zobaczę. Przy okazji zmiany oleju w dyfrze i skrzyni miałem zobaczyć ale jakoś mi to z głowy wyleciało :oops: Dzięki ;)
Opublikowano
Otwórz szybę z tyłu podczas jazdy jak stuka.Jeżeli stuki słychać wyraźnie z któregoś koła i częstotliwość wzrasta wraz z prędkością to może być przegub na półosi.Jak stuka na luzie to prawie pewne że półoś.
Opublikowano
Otwórz szybę z tyłu podczas jazdy jak stuka.Jeżeli stuki słychać wyraźnie z któregoś koła i częstotliwość wzrasta wraz z prędkością to może być przegub na półosi.Jak stuka na luzie to prawie pewne że półoś.

Niee na luzie nie ;) Tylko podczas jazdy. Ale to aż dziwne że stuka tylko na 2 biegu i to nie zawsze, bardzo rzadko na 1. W piątek wjadę na kanał i oblukam co tam w trawie piszczy ;) Bo podejrzewam że podpora wału to raczej by za każdym razem stukało. A ten dźwięk to jest taki jakby ktoś metalowym grubym prętem stukał o grubą blachę. I ewidentnie słychać że dochodzi ten dźwięk z tyłu auta, więc silnik wykluczam. W piątek się wszystko okażę :D Macie jakieś sposoby na sprawdzenie przegubu ?

Opublikowano

Jeśli chodzi o podporę wału to łatwo sprawdzić ruszając góra dół.Gorzej z przegubami na półosi.Można zdjąć osłony,poruszać i pooglądać w jakim są stanie.Czy osłony są całe i czy jest smar,być może już dawno jest tam piach i błoto.

Gdy stuki są pojedyncze i głuche to może być podpora wału.Jak są bardziej metaliczne i nasilają się wraz z prędkością ,to półosie znaczy któryś przegub, wewnętrzny przy moście lub zewnętrzny przy kole.Właśnie ten przy kole słychać przy otwartej szybie,wewnętrzny słychać z tyłu po środku.W jednym i drugim przypadku stuki występują przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.

Jak stuka podpora wału to już nie przestanie.Półosie mogą przestać stukać na kilka tygodni żeby znowu dać znać o sobie aż się całkiem rozlecą tak jak u mnie.I najważniejsza różnica-gdy winowajcą jest podpora wału to zawsze drgania przechodzą na budę,przy półosiach tego nie ma.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jeśli chodzi o podporę wału to łatwo sprawdzić ruszając góra dół.Gorzej z przegubami na półosi.Można zdjąć osłony,poruszać i pooglądać w jakim są stanie.Czy osłony są całe i czy jest smar,być może już dawno jest tam piach i błoto.

Gdy stuki są pojedyncze i głuche to może być podpora wału.Jak są bardziej metaliczne i nasilają się wraz z prędkością ,to półosie znaczy któryś przegub, wewnętrzny przy moście lub zewnętrzny przy kole.Właśnie ten przy kole słychać przy otwartej szybie,wewnętrzny słychać z tyłu po środku.W jednym i drugim przypadku stuki występują przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.

Jak stuka podpora wału to już nie przestanie.Półosie mogą przestać stukać na kilka tygodni żeby znowu dać znać o sobie aż się całkiem rozlecą tak jak u mnie.I najważniejsza różnica-gdy winowajcą jest podpora wału to zawsze drgania przechodzą na budę,przy półosiach tego nie ma.

Pozdrawiam.

 

Wielkie dzięki za pomoc ! Czyli u mnie winowajcą jest na 75% przegub, gdyż są to stuki metaliczne nasilające się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Drgania nie przechodzą na budę. Stało się to po zarzuceniu bokiem na trawie :evil: Przedtem było wszystko w porządku.

Opublikowano
Stało się to po zarzuceniu bokiem na trawie :evil: Przedtem było wszystko w porządku.

 

a- nie mówił Tata żeby nie latać bokiem po trawie :wink:

Tak poważnie to mogło być przyczyną, jena kulka z przegubu mogła wyskoczyć.

Ja kupiłem używaną półoś za 100zł.Przegubu nie wymienisz a nowa półośka coś chyba powyżej tysiaka kosztuje.

Opublikowano
Stało się to po zarzuceniu bokiem na trawie :evil: Przedtem było wszystko w porządku.

 

a- nie mówił Tata żeby nie latać bokiem po trawie :wink:

Tak poważnie to mogło być przyczyną, jena kulka z przegubu mogła wyskoczyć.

Ja kupiłem używaną półoś za 100zł.Przegubu nie wymienisz a nowa półośka coś chyba powyżej tysiaka kosztuje.

Właśnie nie mówił :mrgreen:

Teraz patrzałem na bmwstore na półoś to cena 2166zł -.- No nic. Jeszcze w piątek zobaczę tą podporę wału i jak to nie ona, to jak odbiorę autko od blacharza to odstawiam do warsztatu i niech zobaczą te przeguby ;) Dzięki wielkie !

Opublikowano
A więc. Ostatnio zszedłem do kanału i stwierdziłem że wał się trzyma sztywno bez jakichkolwiek luzów góra dół. Jedyne co zauważyłem to, to że prawa pół ośka ma większy luz na boki o jakieś 0.5cm (tak na oko) od lewej półośki :(
Opublikowano

To ja również się podłączę i zapytam: da się kupić używane półosie bez luzów?

 

Bo mi też mechanik zdiagnozował delikatne luzy na przegubach od strony dyfra (widać to po tym jak się kręci ręką wałem na prawo i lewo - bardzo delikatnie, a półoś za przegubem nie drgnie, przy czym widać że na samym "gnieździe" dyfra, czyli przed przegubem się rusza), ale stwierdził że tego się nie naprawia, bo nowa półoś kosztuje krocie a używanej nie kupować bo każda będzie miała taki luz.. Jak to jest?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Można kupić dobrą używaną półoś.Tylko trzeba wiedzieć gdzie.

Na priv podam Ci nr tel.żeby nie było reklamy.

Facet powżnie podchodzi do klienta i ma wszystko do e39.Gwarancja i wymiana części w razie czego bez problemu.Kilka razy korzystałem z jego usług.

Opublikowano
Dzięki, będę wdzięczny :)
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Podepnę się do tematu.

 

Posiadam e39, 530 d Aut. Przy ostrym przyśpieszaniu waliło coś w podłogę. Tylko przez chwilę. Okazało się, że ślady obitej podłogi były przy podporze wału. Podpora została wymieniona. Niestety, problem nie zniknął. Już co prawda tak nie wali w podłogę bo nowa podpora ma sztywniejszą gumę (chyba dlatego) ale nadal występują drgania.

Byłem u kilku mechaników ale nie mogą stwierdzić przyczyny. Nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei. Podały już podejrzenia na piastę wału, przegub/łącznik elastyczny wału, dyfer, półosie, tuleje mostu.

Może macie kogoś kto się na tym zna w okolicy Bydgoszczy, Grudziądza?

 

Z góry dzięki za info.

Opublikowano
Jeżeli nie jesteś w stanie stwierdzić jednoznacznie co tworzy drgania(a przy układzie napędowym w bmw nie jest to takie proste) i nie podejmiesz męskiej decyzji o założenia jakiegoś elementu nowego to na forum nikt ci nie pomoże,niestety.Nie możemy wiedzieć więcej na forum niż mechanik który ma to przed sobą.
Opublikowano

Dzięki za radę. Wiem, że najprościej jest wszystko po kolei wymieniać ale nie tędy droga.

Czekam na rady osób, które miały taki problem.

Pozdrawiam,

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżę.Zmieniam już trzeci raz.Prawa, lewa, a teraz znowu prawa.Szlag może trafić.Wolę chyba wydać tysiaka i mieć spokój :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Podłącze się do tematu (530dA, 2001r., touring)

 

Od dłuższego czasu borykam się z tematem stukania wału w podłogę. Czasami to jest to walenie.

Mechanicy rozkładają ręce. Wymieniłem podporę wału (oryginał) i przegub gumowy i dalej stuka przy przyśpieszaniu (pierwszy i drugi bieg).

Jeden z mechaników stwierdził, że może podpora do reklamacji. Tylko nie do końca to jest rola podpory żeby wał nie uderzał w podłogę. To są za duże drgania. Wał był wymieniony na nowy ponad 4 lata temu.

Pytanie co może powodować takie wibracje wału? Może coś podpowiecie gdzie szukac luzów? Może skrzynia? Most?

 

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.