Skocz do zawartości

Problem ze wspomaganiem (USZTYWNIA SIĘ PO ODPALENIU)


Piotr Jarocin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam pytanie czy ktoś może miał taki problem jak ja? a mianowicie mam X5 z 2003 roku E53 3.0d jakiś dwa lata temu podjechałem na chwilę do jakiegoś sklepu po 2 minutach odpaliłem i zauważyłem że wspomaganie nie działa tak lekko jak jeszcze kilka minut temu, zauważyłem że gdy samochód postoi np. przez noc to prze 2-max 3 sekundy wspomaganie chodzi lekko i momentalnie się usztywnia, pojechałem do serwisu boscha , który stwierdził że mam uszkodzony czujnik, który znajduje się na końcu kolumny kierowniczej i jest odpowiedzialny za utwardzanie się układu wspomagania przy szybkich prędkościach podobno w każdym aucie jest tak że jak ktoś np.zawraca na podwórku to wspomaganie musi działać lekko a jak ktoś jedzie np. 180 km/h na autostradzie to musi się usztywniać i to jest problem ponieważ czujnik wysyła sygnał po każdym odpaleniu że zapier.... po autostradzie. OK kupiłem czujnik ale nie znalazłem przez jakieś 2 miesiące czasu aby go wymienić jak już miałem się do tego zabrać wspomaganie naprawiło się samo (nie wiem czy to istotne ale naprawiło się gdy przyszły pierwsze minusowe temperatury). No i znów pojeździłem jakiś dobry rok no i to samo. Miałem wcześniej kupiony czujnik o którym pisałem wcześniej więc postanowiłem go wymienić (czujnik używany z allegro) ale to nic nie pomogło następny elektryk do którego zaprowadziłem stwierdził że to uszkodzenie mechaniczne nie elektryczne i mam zacząć od wymiany oleju w układzie kierowniczym nic nie pomogło , następny elektryk powiedział że nie może się połączyć z układem kierowniczym , może ktoś z Was miał też ten problem i pomoże .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam! Miałem podobny przypadekw E39. Pomogła wymianan czujnika. Kupowałem jednak nowy , oryginalny. Cena była ok. 800 zl. jesteś pewien , że czujnik z allegro jest w 100 % procentach sprawny i taki sam , jak ten co był ? Plynu z układu wspomagania nie ubywa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie też się coś dzieje bo ciężej chodzi wspomaganie ale nie zauważyłem by obroty czy prędkość miały coś do tego :(

za to dziwna sprawa bo czuję że ciężej skręca mi się w lewo a lżej w prawo... :shock:

płyn owszem gdzieś mi ubywa (słowa mechanika) ale nie doszedł gdzie tylko na razie dolał do pełna i zobaczymy za parę dni...

jakieś przewody czy co? bo już chciałem kupować nową pompę...

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Hej mam dokładnie tak samo w swoim X5 2002 3.0d. Raz działa ładnie lekko a innym razem już nie. Jak samochód postoi noc to jest wszystko ok jak już nim pojadę po obwodnicy to już jest gorzej. Płyn od wspomagania uciekał tym wężykiem wysokociśnieniowym ale został wymieniony a stary jak zobaczyłem to się za głowę złapałem jakieś dosztukowania itd. Myślałem, że to może pompa ale nie wiem nie znam się i nie jestem mechanikiem. Teraz jeszcze przeczytałem ten wątek i objawy podobne. Udało się komuś to rozwiązać i określić co to dokładnie było? A żeby nie było ten czujnik to czujnik kąta skrętu? Bo jeżeli tak to on u mnie został wymieniony już ze 3 lata temu i jakby on nie działał to by mi się kontrolka zapaliła raczej. A i mam jak kolega KissV8, tylko że na odwrót lżej mi się skręca w lewo a w prawo trudniej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ok problem uwazam za rozwiazany. Okazalo sie ze krzyzak na zimnym dzialal poprawnie natomiast jak sie auto rozgrzalo czyli po przejechaniu ilus tak km'ow zaczynal sie ten krzyzak zapiekac i powstawal powyzszy problem. Wymienili mi krzyzak i znow jest super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Właśnie rozwiązałem swój problem z servotronic. Mój problem to od jakiegoś roku nie działa wspomaganie tak jak powinno. W między czasie wymieniłem maglownicę bo już swoje przeszła.

Problem jeśli nie leży po stronie czujnika to na pewno jest to moduł GMIII, w którym dochodzi przeważnie do przegrzania i spalenia układów.

Najprostszym sposobem sprawdzenia jest (ja tak zrobiłem):

1. odszukać pod maską wiązkę idącą od czujnika (wiązka idzie nad pompą ABS, wzdłuż wyprofilowanego nadkola)

2. przeciąć przewody na wysokości tak aby można było polutować przewody do podłączenia

3. zaopatrzyć się w zasilacz 12V

4. podłączyć zasilacz do przeciętych przewodów od czujnika

5. ustawić napięcie na 12V

6. odpalić auto i podłączyć zasilacz pod 230V i powinno zadziałać (u mnie tak było)

 

W taki sposób sprawdzicie, że czujnik macie sprawny a moduł do wymiany. Dlaczego tak a dlatego, że rozkręcałem moduł GMIII (jak piszą na forach zagranicznych, że nóżki od układów się przepalają albo kondensatory). U mnie nic nie było widać, żadnego nadpalonego układu, wszystko wyglądało na ok a mimo to nie działało.

 

Proponuje sprawdzić tak jak ja to zrobiłem. Wówczas zostanie poszukać moduł GMIII i zamontować i sprawdzić.

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.