Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam poważny problem z zawieszeniem. Od niedawna jestem posiadaczem E46 Coupe 2004r silnik 2.0d 150km. Auto ma znacznie obniżone zawieszenie lecz nie wiem na jakich spręzynach i amorach. Problem pojawił się jak do tylu usiadla jedna osoba.... dosłonie na każdym dole tylnie koła ocierały o rant nadkola. Koła to 235/45 R17, nie wiem jaki profil ale wystają za rant nadkola. Normalnie masakara w 3 osoby nie idzie jechac tym autem. Przypuszczam że ktoś obniżył zawieszenie na sprężynach i zaoszczedzil na amorach lub poprostu zostawil seryjne. Moje pytanie jest takie czy wymiana amorów na sportowe pomoże tej dolegliwości? Jak tak to jakie polecacie (w miare rozsądnej cenie)? Słyszałem róznież o gumach usztywniających pod spręzyny ale nie znam opini na ich temat....

Opublikowano
Ja zamontowałem gumy usztywniające u siebie. Mam seryjne zawieszenie ale denerwowało mnie to że pomimo nowego zawieszenia tył auta i tak siedział więc dołożyłem gumy i teraz jest wszystko ok. Co do właściwości jezdnych to nic się nie zmieniło. Tak więc polecam.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Sprawdź lepiej jakie ET mają felgi tylne, a dopiero później myśl o zmianie elementów zawieszenia.

 

A jak kolego sprawdzić ET? I co mi da jego sprawdzenie...chyba raczej nie da się go zmienic :) albo się myle...

 

Co do gum usztywniających to auto poszlo ci do góry czy poprosty tył jest sztywniejszy?? Ciekawe jak ma sie sprawa z tymi gumami a ich wpływem na zawieche..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ET nie zmienisz, ale jesli felgi są z niewłasciwym ET (od innego modelu BMW), to należy je wymienić na pasujące, a nie kombinowac z zawieszeniem. Prościej, taniej i szybciej.
Opublikowano
ET czyli odsadzenie, tak jak pisali wyzej jesli felga za bardzo wystaje to masz taki wlasnie efekt, jakby wystawala mniej to sie bedzie chowac w nadkolu a nie ocierac. Napisz jakie masz felgi, pokaz na allegro jakie masz i rozmiar napisz.
szukam
Opublikowano

http://www.fotoszok.pl/upload/da973933.jpg

 

Tak wygląda ta felga na aucie. Jak sprawdzić jej ET i jakie powinno być optymalne do tego samochodu, żeby się chowało w nadkole? Nie chciałbym ich zmieniac bo naprawde bardzo ładnie się prezentują na żywo. Wolałbym coś pokombinować z zawieszeniem. Dodam, że auto stoi na nie równej powierzchni, normalnie tylnie zawieszenie jest dużo niższe

Opublikowano

Na feldze od wew strony bedzie ET.

JEsli masz np felgi od serii 5 to wystają za mocno i to bedzie przyczyna.

W E46 ET jest chyba 47 a min to chyba 35 ale nie jestem pewien.

Opublikowano
Musze zdjąc koło i zobaczyć. Ale i tak chcialbym je zostawic bo ładnie wyglądaja. Chciałbym coś z zawieszeniem pokombinować, utawrdzić je albo cuś
Opublikowano
Ale i tak chcialbym je zostawic bo ładnie wyglądaja. Chciałbym coś z zawieszeniem pokombinować, utawrdzić je albo cuś

 

No tak, to trudna decyzja ...miec samochód ładny czy sprawny.

 

Nie sciągaj koła, wytnij nadkola po prostu, nie będzie obcierać i bedzie rach ciach zrobione...skoro i tak je zostawiasz.

 

BTW wzór tych felg występuje z ET do e46.

Opublikowano
Suchajcie, a czy może być tak że felgi z tyłu będą miały inne ET niż z przodu?? Jak tak to bym może poprostu kupił 2 felgi na tył z ET do e46.... Czy wszystkie 4 musza miec to samo ET?
Opublikowano

et pewnie bedzie to samo ale moga sie roznic szerokoscia felgi :) typu z przodu 8cali z tylu 9, albo z przodu 7.5 z tylu 8 czy 8.5 roznie to moze byc :D

chociaz zdarzaja sie tez takie gdzie et sie rozni. Ale zdejmij to kolo i po prostu sprawdz co tam masz i dostaniesz odpowiedz na ile powinienes zmienic zeby nie obcieralo. Jak chcesz kola zostawic to mozesz popracowac z nadkolami i je troche wyciagnac, sa do tego urzadzenia, popytaj blacharzy dobrych.

szukam
Opublikowano

Zdjąłem w weekend koło, niestety na feldze nie jest wybite ET. Przyjażałem się sprężynie i amortyzatorom. I mam do was kilka pytan

 

1. Sprężyna ma kształt beczki. Czy w tych autach takie sprężyny są w orginale?

 

2. Amortyzatory są jeszcze orginalne BMW z 04' roku. Co oznacza że przez 7 lat nie były wymieniane.... Czy to może być przyczyną, że auto tak przysiadło?

 

Chodzi o to, że może ona nie ma obniżonego zawieszenia tylko ze starości amortyzatorów osiadł z tyłu. Czy jest to możliwe? Gościu od którego kupywałem beemke powiedział, że chyba ma obniżone ale to był handlarz i też się pewnie sugerował żę nisko siedzi z tyłu

  • 2 lata później...
Opublikowano

To jak już taki temat jest to ja sie dołącze do tematu

Mam problem bo ostatnio ze sztywnej bety po wożeniu rzeczy do 300kg autko stało sie zbyt bujliwe ;d cokolwiek to znaczy po prostu za bardzo buja...

I moje pytanie bo amortyzatory wymienialem nie caly rok temu i czy to bd wina starych sprężyn czy jednak amo trzeba wymienic? chodz mi sie zdaje ze sprężyny już do wymiany i też czy na te amo co mam mogę założyć spreżynki troche obnizone i usztywnione zeby już tak nie latało strasznie ? jakieś opinie ? mądre wypowiedzi co z tym zrobic ?

Opublikowano

amortyzator nie wpływa na wysokosc auta. Wysokość auta to sprężyna! Z tego co kojarze to sprezyny i przednie i tylne są normalnego kształtu czyli taka sama srednica zwojów na całej długości.

 

A co do bujania to właśnie może amory się skonczyły i auto działa na samej sprężynie już. Czesto jadąc za kimś gołym okiem widać nie ma amortyzatorów już bo tylen koło całe drży, po dziurze skacze jak piłeczka etc.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.