Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

użytkuję BMW bardzo krótko, jest to moja pierwsza BMKA więc nie mam doświadczenie z ta marka. O co chodzi? Autko generalnie sprawuje się dobrze, ale podczas jazdy przy ok 100-110KM zaczyna "myszkować" po drodze. Biorę pod uwagę szerokość opon 225/17/45 ale jazda przy takiej predkości na niezbyt równej drodze to ciągłe kontrowanie kierownicą , na płaskiej nawierzchni jest dużo lepiej, ale nie idealnie.Sprawdziłem całe zawieszenie, jest OK z wyjątkiem łączników stabilizatora i zbieżności.Dodatkowo przy ostrym hamowaniu z dużej prędkości wyczuwalne są bicia(stukanie ) na kierownicy(klocki i tarcze ok) .Bardzo proszę o opinie co może być przyczyną ?

Opublikowano

Czy łączniki i brak zbieżności moga powodować takie uciekanie auta?

Jutro mimo wszystko je wymienie i ustawię zbieżność , przy okazji zerknę na tuleje.

Opublikowano
a sprawnosc amortyzatorów? Moje auto nie nadawało się do jazdy po sprowadzeniu, ciągnęło go na jedną stronę i na nierownosciach nie dalo sie utrzymac kierunku. Winą sciągania były stare opony - na nowych jak po sznurku - oraz amortyzatory.
Opublikowano
Witam,

użytkuję BMW bardzo krótko, jest to moja pierwsza BMKA więc nie mam doświadczenie z ta marka. O co chodzi? Autko generalnie sprawuje się dobrze, ale podczas jazdy przy ok 100-110KM zaczyna "myszkować" po drodze. Biorę pod uwagę szerokość opon 225/17/45 ale jazda przy takiej predkości na niezbyt równej drodze to ciągłe kontrowanie kierownicą , na płaskiej nawierzchni jest dużo lepiej, ale nie idealnie.Sprawdziłem całe zawieszenie, jest OK z wyjątkiem łączników stabilizatora i zbieżności.Dodatkowo przy ostrym hamowaniu z dużej prędkości wyczuwalne są bicia(stukanie ) na kierownicy(klocki i tarcze ok) .Bardzo proszę o opinie co może być przyczyną ?

 

Więc na początek wymień łączniki Stabilizatora oraz ustawienie zbieżności to podstawa :nienie:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
Wymień tuleje wahacza przedniego i ciesz się jazdą :D Mi też diagnosta sprawdzał i mówił,że są ok.Nie dałem za wygraną i pojechałem jeszcze do fachowca od podwozi i odrazu stwierdził,że tuleje,wymieniłem i gitarra :D
Opublikowano

Faktycznie dochdzą do tego jeszcze opony, które muszę wymienić one również mogą być przyczyną.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie bicia na kierownicy ( stukanie)podczas hamowania przy większych prędkościach 130-160. Przy jeżdzie ok 100km/h jest ok , z przodu tarcze nowe wentylowane , klocki nowe, tył trochę słabiej.To nie jest zwykłe bicie , tylko stukanie w kierownicy.Proszę o opinie.

Opublikowano

Kolego miałem bicie przy hamowaniu bo miałem tylne tarcze zwichrowane - to taka mała sugestia.

Poza tym druga uwaga to taka że jak miałem opony 205 to spoko a jak mam teraz 225 to już myszkuje na kiepskiej drodze na dobrej jest wszystko spoko.

DO tego tuleje łączniki stabilizatorów i gumy na stabilizatorze poprzecznym posprawdzaj.

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi , które utwierdziły mnie iż to raczej nic poważnego, niebawem wymienie te elementy i podziele się uwagami.

Pozdrawiam

Opublikowano
jakie tuleje wahacza przedniego najlepiej kupić. Łączniki stabilizatora wybrałem meyle HD, a jak z tulejami ?

Weź też meyle HD-jak będziesz sam wymieniał to kup całe tuleje jak zrobi Ci to mechanik który ma prasę wystarczą same wkłady(w cenie wyjdzie na to samo,ponieważ różnicę w cenie weźmie mechanik za wymianę :D )

Opublikowano
Wymieniłem łączniki , ustawiłem zbieżność i jest dużo lepiej, ale jeszcze opony do wymiany i powinno być idealnie. :D
Opublikowano

U mnie też drżała kierownica w zakresie ok. 70 km/h, ściągało w prawo, biło delikatnie przy hamowaniu.

A diagnosta po szarpaku powiedział: zawieszenie w porządku, super stan, nie wybite.

Jak sprawdzić tuleje: podejść w dobrych butach od przodu samochodu do koła i w nie porządnie zajebać. Jak koło się będzie bujało w przód i tył - tuleje do wymiany. U siebie myślałem, że koło może się odchylać w pewnym zakresie i to był błąd. Po wstawieniu Meyle HD - można nawalać i koło stoi jak zamurowane - różnica niesamowita. Wymiana na kanale, ze ściągaczem - 30 minut obie strony - nowe posmarować przed założeniem czymś ala ludwik - napycha się ręcznie i wchodzą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem sie pochwalić więc piszę. Troszke musiałem zainwestować nerwów, trochę mniej pieniedzy, ale wszystko już jest Ok.

Czwarty mechanik dopiero wykrył usterkę, a byłem już po wymianie łączników, tulejek, oczywiście zbieżność ustawiona.Okazało się że przyczyną ściągania była przekładnia kierownicza. wymieniona można brykać :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.