Skocz do zawartości

3er 320d Touring


WoDzU07

Rekomendowane odpowiedzi

Mój właściwie pierwszy własny samochód, którego dorobiłem się sam - BMW E46 Touring z 2-litrowym dieslem od pierwszego właściciela. W zasadzie to polowałem na sedana, jednak ten typ nadwozia coś mnie unikał, aż trafiło się kombi. :P

 

Rok produkcji: 2004

Silnik: 2.0D CR (150 KM)

Przebieg: ~172 tys.

Skrzynia: 6-biegowa, manualna

Kolor: handlowa nazwa - orientblau metallic

Obszycie foteli/kanapy: boczki ze skóry, środek materiałowy Scritto, skóra w kolorze ciemnografitowym

 

Dodatkowe wyposażenie:

 

- sportowe zawieszenie (niżej o 20mm względem fabrycznego)

- trójramienna kierownica multifunkcyjna obszyta skórą

- worek na narty

- regulacja odcinka lędźwiowo-krzyżowego (elektrycznie)

- pakiet schowków

- podgrzewane siedzenia

- czarna podsufitka

- czujnik deszczu i czujnik zmierzchu

- bi-xenon

- zmieniarka na 6 płyt

- nagłośnienie Harman/Kardon

- welurowe dywaniki

- fotochromatyczne lusterko wewnętrzne

- podłokietnik przód/tył

- czujniki parkowania z tyłu

- mała nawigacja

- "follow me home lights"

- podgrzewane dysze spryskiwaczy

 

Auto kupiłem we wtorek, w środę byłem już w domu (na szczęście miałem możliwość przespania się w ludzkich warunkach :P ). Po drodze i jak do tej pory nie dzieje się nic. Pierwsze do zrobienia to regulacja ręcznego, bo łapie bardzo późno, w dalszych planach jest wymiana poduszek silnika i skrzyni, bo czuć lekkie drgania na budzie.

 

Obecnie (29.12.2014)

 

Z mechaniki wymienione/poprawione zostały:

 

- sprzęgło + koło dwumasowe

- mechanizm wybieraka skrzyni biegów

- olej w skrzyni biegów (Castrol 75W90)

- koło pasowe (tłumik drgań) CORTECO

- termostat OE BMW

- zregenerowany u Rogera sterownik świec

- świece żarowe BOSCH

- wszystkie tarcze (ATE) i klocki (ATE Ceramic)

- okładziny i szczęki ręcznego + zestaw naprawczy (nowe sprężyny, zapinki, itp.)

- springi Eibach Sportline

- amortyzatory Blistein B8

- osłony, odbojniki Sachs, górne mocowania amortyzatorów przód i tył Lemforder

- wywalone klapki z kolektora dolotowego (zastąpione dorabianymi na wymiar zaślepkami z oringiem uszczelniającym)

- nowe poduchy silnika i skrzyni biegów Lemforder

- pompa paliwa

- łączniki stabilizatora przód i tył (Lemforder) + gumy (Febi)

- dolne tuleje/silentblocki wahacza (tył) Lemforder z nowymi śrubami i podkładkami

- pełna geometria zawieszenia

- żarniki Philips D2S 4300K

- akulumator Centra Futura CA852 85Ah

 

Zmiany wizualne:

 

- letnie 17" styling 42 na dystansach 16mm przód, 20mm tył (felgi po kompletnej renowacji i odmalowaniu na jaśniejszy srebrny niż w oryginale)

- nowe, dłuższe śruby (Styl Auto)

- lakier po ręcznej korekcie (tri-color + Ultimate Compound), na lato Natty's Red + Sonax QD, na zimę Coli 476 + Sonax QD

- plastiki zewnętrzne pokryte gTechniq C4, wewnętrzne Poorboys NL

- usunięta naklejka z tylnej klapy

- nerki oklejone na czarny mat folią 3M

- decory wewnętrzne oklejone folią (szczotkowany tytan, 3M)

- nowe plastikowe osłony progów i progu bagażnika

- nowe listwy plastikowe (hokeje i listwa pod tablicę rejestracyjną) w przednim zderzaku

- nowe osłony głośników w bagażniku

- nowe błotniki z przodu (stare zjadała rdza)

- malowane na nowo: maska, błotniki przód, zderzak przód

- nowy znaczek na masce

- wymienione oświetlenie tablicy rejestracyjnej (Osram 4000K)

- nowy wkład lusterka lewego ALKAR

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg 4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

DSC00334.JPG

 

Kropelki!

1.JPG

 

2.JPG

 

Meguiar's Ultimate Compound, Achilles Prep, Natty's Red, wykończone Sonaxem QD...

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

29.12.2014

WP_20141229_003.jpg

Edytowane przez WoDzU07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki. ;)

 

W sumie nawet nie wiedziałem, że to lifestyle. :mrgreen: No i fakt, nagłośnienie robi wrażenie, moim zdaniem jest sporo lepiej niż w przypadku standardowego zestawu, który wydaje mi się, że gra średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj zeszło prawie 5h na przygotowania do zimy - mycie, suszenie, woskowanie Natty's Wax Red, gruntowne odkurzanie i czyszczenie wnętrza, szorowanie plastików, dressing Megsa Ultimate Protectant nałożony na plastiki wewnętrzne i zewnętrzne oraz czyszczenie i odświeżenie skóry ściereczkami Megsa. Nawet parę takich se fotek się pstrykło:

 

http://img812.imageshack.us/img812/2700/64981679.jpg

 

http://img819.imageshack.us/img819/1647/26884525.jpg

 

http://img32.imageshack.us/img32/5098/49379877.jpg

 

Na wiosnę planowane malowanie maski z powodu licznych odprysków po kamyczkach i zderzaka z przodu, bo jest obtarty z obu stron i mnie to razi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściutka :cool2: , aż grzech będzie wyjeżdżać gdziekolwiek :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzech to mi jest wsiadać do tak czystego auta i brudzić kokpit i dywaniki. :D

 

Przy okazji - mógłby ktoś rzucić linkiem do jakichś dobrych gumowych dywaników? Nie chcę babrać welurowych przez zimę, przypuszczam też, że oryginalnych raczej nie znajdę? :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszłej zimy kupiłem na alledrogo dywaniki firmy "PETEX".

Gdyby dywanik po stronie kierowcy był lepiej dopasowany przy pedale gazu ( 1/2 cm za dużo) to bym był mega zadowolony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z czystym sumieniem mogę polecić petexy :cool2: u mnie pasują idealnie. Jeżeli chodzi o jakość/trwałość to też nie ma klopotu ;)

 

P.S. a może oryginały:

http://moto.allegro.pl/dywaniki-gumowe-do-bmw-3-e46-oryginal-i1880246641.html

w takiej cenie bym się długo nie zastanawiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nowe gumy na lato już do mnie jadą - Potenza S001. Ciekaw jestem ich strasznie. :D

 

W najbliższym czasie szykuje mi się też ogarnięcie lamp z przodu (obudowa + być może żarniki) oraz sprawdzenie ewentualnych luzów w dyfrze (ciężko wchodząca 1 i R).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne autko na dniach wciagne felgi takie jak ty masz style 44.Widze ze kolejny uzytkownik co ma problem z wrzucaniem jedynki i R temat rzeka ja z tym jezdze od kupna 8 miesiecy ,drazni mnie to bo czasami z pod swiatel musze sie nagimnastykowac zeby weszla jedynka wiec na wiosne bedzie wymiana slynnych tulei i jestem ciekaw jaki bedzie efekt.Dwumas mam nowy ze sprzeglem a skrzyni ani mi sie sni wymieniac bo uwazam ze to nie tu lezy problem. Co do bridgestone to nigdy nie jezdzilem na nich ,sa z tej dobrej polki, wiec bedzie ok, teraz mam michelin i to chyba najlepsze opony jakie mialem do tej pory.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ogarniecie sprawę 1 i R to Dajcie znać w galeriach :mrgreen: .

 

Nie mogę "dogadać się" z pogodą aby u siebie wymienić tuleje dyfra wrrr i pochwalić się, że nastąpiła poprawa........ :roll: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dyfra to w kwietniu bede w kraju na wielkanoc i wtedy odstawiam auto na warsztat wiec jak dacie rade wczesniej to ogarnac to napiszcie cos ,narazie ogarniam felgi a jak trzeba bedzie to obnize auto z uzyciem eibach 30/20. :)
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ogarnąłem wczoraj EGR i przy okazji zastanawiałem się nad tym, kiedy go trzeba czyścić a kiedy jeszcze można odpuścić. U mnie wyglądał tak (łapy mi się trzęsły z zimna i nie umiałem ostrości złapać :D ):

 

http://img407.imageshack.us/img407/1006/aaadg.jpg

 

http://img593.imageshack.us/img593/1162/18824051.jpg

 

Nagaru na oko z 0,5 cm, tłoczek się nie zapiekł. Myślałem, że uda mi się choć trochę zmniejszyć lag przy startowaniu z niższych obrotów, ale sam nie wiem, może delikatna poprawa jest. Na wiosnę będzie grzebania ciąg dalszy w celu likwidacji zamuły.

 

Przy okazji zauważyłem, ze wężyk podciśnienia tłoczka jest już trochę zmęczony, więc jego wymianę też muszę ogarnąć. Hipotetycznie - wężyk jest nieszczelny, czyli tym samym nie otwiera tłoczka na tyle na ile powinien - jakie będą objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanko, ile masz nastukane kilometrów ? rok temu jak kupiłem swoją też 2004r, wywalałem klapki, i sprawdzałem egr to był czysty, tzn ciemny w środku ale bez takich osadów, a nie sądzę żeby koleś przede mną cokolwiek sam robił, siedział w reichu i nie był typem majsterkowicza

ja za wężyki się nie wziąłem jeszcze bo turbo sterowane elektronicznie, u mnie jak i u ciebie, to do mocy i zmulenia nic nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie zakupu miał ~172 tys. Co do nagaru - nie wiem, wydaje mi się, że jego ilość jest również uzależniona od rodzaju jazdy (krótkie czy długie odcinki).

 

No właśnie zastanawiam się, jakie są skutki gubieniu podciśnienia na EGRze. Za wężyki się wezmę, jak tylko się trochę ociepli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie zakupu miał ~172 tys. Co do nagaru - nie wiem, wydaje mi się, że jego ilość jest również uzależniona od rodzaju jazdy (krótkie czy długie odcinki).

 

No właśnie zastanawiam się, jakie są skutki gubieniu podciśnienia na EGRze. Za wężyki się wezmę, jak tylko się trochę ociepli.

 

no może tak być, poprzedni właściciel mieszkał w niemczech ale furę miał zarejestrowaną w PL

ja z wężykami to samo, jak ciepło będzie, to samo z egr-em, kontrolnie "dobiorę się do niego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@silbergrau, widzę, że Ty tam sporo nagaru miałeś. :D

 

 

no może tak być, poprzedni właściciel mieszkał w niemczech ale furę miał zarejestrowaną w PL

ja z wężykami to samo, jak ciepło będzie, to samo z egr-em, kontrolnie "dobiorę się do niego"

 

U mnie na pierwszy ogień wężyki, potem odma (nie miałem jeszcze czasu się nią zająć...). Przepływka będzie raczej ok, obroty trzyma, economizer też dochodzi do końca skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update.

 

Wczoraj (w końcu) z kolektora wyleciały klapki zawirowań. Wszystkie w dobrym stanie, bez wyraźnych luzów na ośkach, nity też siedziały ciasno, ale szkoda ryzykować.

 

http://img713.imageshack.us/img713/7282/61035171.jpg

 

http://img826.imageshack.us/img826/1429/74611244.jpg

 

W miejscu klapek pojawiły się poliamidowe zaślepki:

 

http://img638.imageshack.us/img638/1055/dsc01905q.jpg

 

Razem z nowym oringiem pasują idealnie, nie ma mowy o nieszczelnościach.

 

Wpadło również nowe koło pasowe. Po wymontowaniu starego rzut oka na datę produkcji - 2009. :O Główny podejrzany w sprawie drgań na budzie wygląda na prawie nowe koło, zero uszkodzeń widocznych na zewnątrz:

 

http://img850.imageshack.us/img850/6695/74449175.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/9426/11474955.jpg

 

http://img546.imageshack.us/img546/1397/67341347.jpg

 

Ostatecznie jednak zostało założone nowe koło ze względu na wyrobioną tuleję starego koła, które nie chciało wejść do gniazda. Mimo braku widocznych uszkodzeń na kole silnik chodzi bardziej miękko, to samo tyczy się odczuć w środku (mniej drgań na karoserii).

 

Poza tym został wymieniony termostat główny z powodu niedogrzewania się silnika i spadku temperatury przy szybszej jeździe oraz wymienione zostały wszystkie świece na nowe Boscha (ECU zgłaszał błąd o dwóch spalonych świecach). Przy okazji wyszło, że kolektor nie był jeszcze nigdy ściągany. :P

 

Do ogarnięcia pozostaje nieszczelność w ICku, bo przepływka mierzy za dużo i turbo ciut za mało dmucha oraz czujnik poziomowania xenonów.

 

Aha, byłbym zapomniał - wielkie dzięki dla Rogera za fachową obsługę i ciekawą dyskusję na tematy okołomotoryzacyjne. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepiej, ale to wciąż nie to. Doszliśmy do wniosku, że to może być wina poduszek, bo przy gaszeniu widać, jak silnik w pewnym momencie jednokrotnie podskakuje. Według Rogera objawy jednoznacznie wskazują na oberwaną poduszkę/ki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.