Skocz do zawartości

THE END E9x - Koniec ery e9x - oficjalnie


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

Generacja obecnej BMW E90 wkrótce dobiega końca, w tym E90 sedan M3. :cry:

 

Na podstawie oficjalnego harmonogramu produkcji BMW, wszystkich serii 3 E90 i E90 sedan M3 BMW zaprzestanie produkcji w październiku 2011 roku .

E92 coupe i E93 cabrio fani będą mieli trochę więcej czasu, jednak :mrgreen: .

E92 i E93 będzie nadal produkowane co ​​najmniej do czerwca 2012 (wraz z E92/E93 M3).

 

Mowa tu o produkcji więc sprzedaż będzie pewno trwała co najmniej kilka miesięcy po zakończeniu produkcji.

 

Oryginalny artykuł:

E90 Production Ends October 2011. E92/E93 Produced Until At Least June 2012

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=543372

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umarł król :( niech żyje król :cool2:

 

jak nowa "3" będzie lepsza od obecnej LCI to żyjemy w dobrych motoryzacyjnych czasach :cool2: :cool2:

 

ciekwe czy bedzie można kupic auto bez wszystkich komputerowych wspomagaczy: kamery na podczerwień, idendyfikacja znaków, śledzenia pasa ruchu, martwe pola, sygnały o zmęczeniu ...............no i oczywiście pełne wyłączenie DSC/ESP :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umarł król :( niech żyje król :cool2: - dokładnie

 

Wydaje mi się, że wszystko to co wymieniłeś będzie raczej jak jeszcze opcja.

 

Ale najbardziej właśnie boję sie tego, że kochana UE załatwi nam niewyłanczalne systemy DTC/ABS/ESP itp :evil:

Edytowane przez klagosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to lift tylko nowa seria 3 F3x

Z "trójki" kolego najpewniej BMW nigdy nie zrezygnuje ponieważ jest to najpopularniejszy model BMW.

 

Seria 4 prawdopodobnie się pojawi jako uzupełnienie gamy pomiędzy serią 3 a 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z netu:

"BMW stworzy nową serię 4 obejmującą sportowe warianty serii 3

BMW seria 3 seria 4

 

Wielu producentów włącza do swojej oferty tak dużo modeli, że dotychczasowe konwencje nazewnicze zaczynają nie wystarczać. Działy marketingu zmuszone są dokonać większych lub mniejszych zmian w używanym przez daną markę systemie aby zachować przejrzystość swojej oferty. Obecnie BMW wprowadza stosowne zmiany w swoim systemie, czego jednym z efektów będzie podzielenie dotychczasowych wariantów serii 3 na dwie osobne linie modelowe.

 

Szefowie bawarskiej marki doszli do wniosku, że tradycyjne nieparzyste numery (serie 3, 5 i 7) będą obejmować modele o nadwoziach w stylu sedan, kombi, czy liftback, natomiast parzyste wzorem serii 6 będą oznaczać modele coupé i cabrio, ale również modne od kilku lat czterodrzwiowe coupé. Niedawno pisaliśmy o planach stworzenia serii 2 (link poniżej), a teraz niemiecki Auto Bild poinformował, że powstanie również nowa seria 4.

 

Jeszcze w marcu pisaliśmy, że w planach BMW jest czterodrzwiowe coupé oparte na przyszłej serii 3 występujące jako osobny model serii 4, ale okazuje się, że w tej linii modelowej dołączą również wersja coupé i cabrio ze sztywnym składanym dachem. Warianty te mają nosić odpowiednio wewnętrzne oznaczenia F32 (debiut w 2013 roku), F33 (2014) i F35 (2015).

 

W ten sposób jako seria 3 występować będą wersje sedan F30 (2012), kombi F31 (2012) oraz wzorowany na modelu serii 5 GT liftback serii 3 GT. Zmieniając w ten sposób nazewnictwo swych modeli Bawarczycy naśladują Audi, które zaczęło rozróżniać wersje standardowe (A4, A6) od wersji coupé, cabrio, czy Sportback (A5, A7)."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że to mit. Nie wierzę aby seria 3 Coupe poszła w odstawkę... W takim układzie 1 Coupe byłoby serią 2. A jest to mało realne bo nowa Jedynka już jest promowana ( fakt że nie jako Coupe ) ale nigdzie nic nie ma że w ciągu roku pojawi się seria 2 - a napewno w ciągu roku pojawi się seria 1 Coupe.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdzies czytałem z kolei że TRÓJKA ma być w identycznych rodzajach nadwozia jak obecnie także też mi coś się nie chce wierzyć w to,

a seria 4 ma być dodatkową serią jeśli będzie w prowadzona tak jak np w Audi A7 czyli sportcoupe.

 

Dodatkowo ma powstać TRÓJKA w wersji GT podonie jak seria 5 i 5GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że to mit. Nie wierzę aby seria 3 Coupe poszła w odstawkę... W takim układzie 1 Coupe byłoby serią 2. A jest to mało realne bo nowa Jedynka już jest promowana ( fakt że nie jako Coupe ) ale nigdzie nic nie ma że w ciągu roku pojawi się seria 2 - a napewno w ciągu roku pojawi się seria 1 Coupe.

 

Jedno jest pewne, BMW ma juz zarejestrowane nazwy linii towarowych "2 series" i "4 series", dla nowych modeli. Przeniesienie modeli coupe do serii 2 i 4 nie byloby glupim rozwiazaniem, uporzadkowaloby to linie modelowa, szczegolnie w przypadku gdy nowa 6er bedzie oferowana takze z nadwoziem 4 drzwiowym (zdjecia modelu przeprodukcyjnego juz kraza po sieci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dla mnie e9X w środku to przecięniak, deska bez polotu - chciałoby się napisać brzydka. Zrezygnowali z charakterystycznego skierowania deski rozdzielczej do kierowcy co moim zdaniem było bardzo dużym błędem. Natomiast nowa 5 i 7 w środku to wypas. Pewnie nowa 3 będzie teraz podobna do większych modeli, więc zmiana na duży plus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki :norty: trójka coupe/cabrio będzie nadal z tym że będzie nazywała się czwórka.... do tego jeszcze opcja 4 drzwiowa. Tak jak ktoś już wyżej zauważył będzie to odróżnienie modeli zwykłych (sedan, kombi) od sportowych (coupe, cabrio). Tak samo jak szóstka to szóstka a nie piątka coupe :wink: BMW podobnie jak inni producenci dąży do jak największego poszerzenia oferty aby każdy znalazł coś dla siebie :cool2:

Na chwilę obecną np Mercedes ma szerszą ofertę modelową od BMW więc jest jeszcze kawał rynku do łyknięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
deska rozdzielcza e9x to najwiekszy minus tego modelu bo po lifcie to bardzo ładne auto nowa 3 to pod wzgledem wygladu raczej bedzie ewolucja niz rewolucja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki :norty: trójka coupe/cabrio będzie nadal z tym że będzie nazywała się czwórka.... do tego jeszcze opcja 4 drzwiowa. Tak jak ktoś już wyżej zauważył będzie to odróżnienie modeli zwykłych (sedan, kombi) od sportowych (coupe, cabrio). Tak samo jak szóstka to szóstka a nie piątka coupe :wink: BMW podobnie jak inni producenci dąży do jak największego poszerzenia oferty aby każdy znalazł coś dla siebie :cool2:

Na chwilę obecną np Mercedes ma szerszą ofertę modelową od BMW więc jest jeszcze kawał rynku do łyknięcia ;)

 

 

Seria 6 to nie jest odpowiednik 5 Coupe, jeśli już to 7 Coupe bo to konkurencja dla MB CL ( S Coupe/kiedyś SEC ).

Według mnie oznakowanie proponowane przez was nie wejdzie, bo jak niby nazwą czterodzwiowe 6? Przecież to będzie 6 GranCoupe lub coś takiego...

 

Poza tym co z Jedynką skoro ona już wchodzi a nic nie słychać o serii 2? Myślę i taką też mam nadzieję że są to mity...

 

Napewno powstanie seria 2 i 4 ale według mnie będą to nowe modele wypełniające nisze rynkową... :D

 

335i co do deski zwróconej ku kierowcy - to była tendencja zapoczątkowana w E65 która została wdrożona do wszystkich modeli i z której wyszli w X5/X6 gdzie powoli deska zwraca z powrotem się ku kierowcy a w F01 naprawili wszystko co zepsuli :wink: Teraz wszystkie deski idą w kierunku designu z serii 7.

I fakt że widać różnicę i trochę minionego czasu we wnętrzach E9X to mi osobiście się one podobają - przy ciekawych konfiguracjach cieszą ( przynajmniej moje ) oko. :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
IMO deska jest właśnie bardzo ładna. Prostota i funkcjonalność. I tak być powinno. A nie nasrane 10000 guziczków, przełączniczków i innych dupereli. :twisted:

 

Pzdr.

o gustach sie nie dyskutuje chodzi mi o nakierowanie deski do kierowcy z czego bmw słynie od zawsze i taki Chris Bangle sporo w tej kwesti namieszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje żę nowe 3 F3x będzie nie tak bardzo awaryjne jak F10, jak czytam na forum co niektórym się w tych autach dzieje to aż włos mi sie jeży na głowie, jakbym wydał na autko 300k i za 8000 km musiał bym jechać do serwisu (nawet z wymianą ringa...) to bym się delikatnie mówiąc.... wkurzył! no i słyszałem że do nowego m3 mają wrzucić 3.0 biturbo... ciekawe ciekawe....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje żę nowe 3 F3x będzie nie tak bardzo awaryjne jak F10, jak czytam na forum co niektórym się w tych autach dzieje to aż włos mi sie jeży na głowie, jakbym wydał na autko 300k i za 8000 km musiał bym jechać do serwisu (nawet z wymianą ringa...) to bym się delikatnie mówiąc.... wkurzył! no i słyszałem że do nowego m3 mają wrzucić 3.0 biturbo... ciekawe ciekawe....

 

Choroby wieku dziecięcego były, są i będą :) także to chyba normalne. Ale z drugiej strony wydajesz kupę kasy i masz bubla :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym wydał na autko 300k i za 8000 km musiał bym jechać do serwisu (nawet z wymianą ringa...) to bym się delikatnie mówiąc.... wkurzył!.

 

 

Widzę że jesteś marzycielem ;) nie miałem jeszcze auta a zaznaczam że kupuję nowe lub ex demonstracyjne żeby nie jeździć z nim do serwisu na naprawy gwarancyjne. Z aktualnym BMW e90 pre-lci - długo produkowanym dopracowanym modelem byłem w ASO 1-szy raz przy 3650km - wymiana wałka w przekładni kierowniczej powodującego stukanie, drugi raz przy 7000km - wymiana uszczelniacza półosi - pocił się. I na dzień dzisiejszy to tyle napraw gwarancyjnych. Z poprzednimi autami było o wiele ciekawiej... pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam szczęście - jak arnold kupuje auta nowe lub ex-AG i średnia wizyt gwarancyjnych to 1-2 w przebiegach do 50 000km. Potem już wszystko igła.

 

Ale osobiście nie widzę w tym problemu jeżeli serwis - miło mnie wita, częstuje kawką, naprawia bez zbędnych dyskusji. Często dostaje też samochód zastępczy więc jest w miarę ok.

 

Wujekwadus co do nowego M3 gdzieś czytałem że ma to być silnik 3,0 z turbiną TwinScroll Turbo oraz jeszcze jedną turbiną małą... Czyli praktycznie mamy trzy turbiny :shock: Nie wiem co mam o tym myśleć, do tej pory seria M to była dla mnie wolnossąca jednostka. Teraz mamy turbo i całkiem prawdopodobne xDrive.

Zdaję sobie sprawę że wszystko się zmienia, musi się zmieniać i dobrze jeśli się zmienia ale pod jednym warunkiem - że idzie w dobrym kierunku. Z drugiej jednak strony są pewne żelazne fundamenty każdego produktu którymi się on legitymuje. Zacierając je często przestajemy oferować "to coś"... Taka moja mała dywagacja z urlopu :wink: , ale mam nadzieję że nie dotknie ona serii M a napewno nie M3...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje żę nowe 3 F3x będzie nie tak bardzo awaryjne jak F10, jak czytam na forum co niektórym się w tych autach dzieje to aż włos mi sie jeży na głowie, jakbym wydał na autko 300k i za 8000 km musiał bym jechać do serwisu (nawet z wymianą ringa...) to bym się delikatnie mówiąc.... wkurzył! no i słyszałem że do nowego m3 mają wrzucić 3.0 biturbo... ciekawe ciekawe....

 

Wyżej wymieniony watek zachęcił mnie do odwiedzenia forum z nowa 5 model F10. Powiem krótko , jestem zszokowany. Samochód średnio zmieniam co 5, 6 lat. Myślałem też o nowej 5, ale się wyleczyłem. Moje problemy z moim autem to pikuś w porównaniu z nowym modelem F10. Jest takie stwierdzenie jak "choroba wieku dziecięcego", ale do jasnej cholery kupuję auto za 200 tys + a i bmw ma 100 letnia tradycje. Ponieważ moje auto ma 3 lata już zdążyłem zapłacić za naprawę , ze zmiana softu około 1000 zł. A kawą zachwycam się w domu a nie w serwisie bo tam czekając na naprawę musiałbym wypić jej kilkanaście litrów. W poprzednim aucie lexus pierwsza naprawa kola zębatego w skrzyni biegów była po 100tys km. Jeżdżąc bmw i jego naprawy przypominają mi się awarie i serwis Passata model B6. Na dzień dzisiejszy skłaniam się i zastanawiam nad Infiniti. Ale to dopiero za dwa lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to już taka polityka tworzenia aut, cała produkcja leci na indie czy chiny bo tam ludzie robią za paczkę ryżu i odbija się to na jakości. No i jeszcze tak zwane ASO, gdzie pracują najczęściej (żeby to łagodnie nazwać) tępaki które nie znają się w ogóle na samochodach....

Pomysł z Twinscroll może wydać się fajny bo rozumiem że duża turbina będzie z podwójnym ślimakiem a mała jako dodatek:) tri turbo :)Aczkolwiek jak patrze na galerie F3x w internecie to jakoś średnio ona mi się podoba...(sedan) może kwestia zdjęć... na żywo będzie wyglądać lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. nowego M3 gdzieś czytałem że ma to być silnik 3,0 z turbiną TwinScroll Turbo oraz jeszcze jedną turbiną małą... Czyli praktycznie mamy trzy turbiny :shock: Nie wiem co mam o tym myśleć, do tej pory seria M to była dla mnie wolnossąca jednostka. Teraz mamy turbo i całkiem prawdopodobne xDrive.

...

auto świat przedstawił, że nowe M3 będzie ośka, v6, 3.2, dwie osobne turbiny, moc 450KM...

 

pozostałe jednostki to właściwie to co obecnie mamy, jest jakiś nowy "mały" pierdek ale to chyba dla zaistnienia jako wersja "eko" a nie dla przyszłych kupujących te auto...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.