Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie !

 

Z góry chciałbym powiedzieć, że czytałem tematy apropo kupna BMW na owej stronie. Nigdzie nie uzyskałem jednak jasnej odpowiedzi na pytania.

Z drugiej strony też jestem przewrażliwiony z kupnem auta - miałem alfę 145 1.6 boxer w której obróciła się panewka, a jak wiadomo, żeby naprawić trzeba liczyć 2000zł, co nie miało sensu i auto stoi i czeka na nabywcę.

Nie chcę po prostu zaliczyć kolejnej wtopy co jest chyba oczywiste, a że BMW to moje marzenie to pisze na tym forum :)

 

Generalnie fakty są takie:

BMW musi być w wersji Coupe bezwypadkowe ( bezwypadek to priorytet )

Silnik 1.6 na pewno odpada, bo jest za słaby. Również 2.5 i 2.8 odpadają - nie mam tyle funduszy na kupno auto z tymi silnikami.

W grę wchodzi 2.0 150km i 1.8is 140km.

I teraz pytanie:

Który silnik lepszy w sensie koszty napraw mniejsze, który mniej awaryjny, który na łańcuszku, a który na pasku ?

2.0 z vanosem czy bez vanosa ?

Generalnie to proszę mi powiedzieć czy jak kupować BMW to silnik na łańcuszku czy pasku ?

 

Mniej więcej jaki są koszta napraw zawieszenia itp itd - chodzi mi tylko to co wymienialiście, mniej więcej

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Poruszasz temat rzekę każdy użytkownik BMW chwali swoje. W tym wszystkim chodzi o to by kupić zadbany egzemplarz. A tematów, porównań odnośnie tych silników, awaryjności było mnóstwo. Wystarczy poczytać posty co się najczęściej psuje i porównać koszta.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano

To chyba słabo szukałeś informacji. Na pasku masz tylko starsze jednostki M40 o pojemności 1,6 i 1,8L. I ich bym raczej nie szukał. A czy lepszy IS czy 2.0 to także znajdziesz na forum bo sporo kłótni było który lepszy.

 

P. S. ISy masz dwa, starszy M42 (1,8) i nowszy M44 (1,9) oba o prawie tych samych parametrach.

Opublikowano

Nie rozumiem czyli 1.8 były M42 M44 M40 M43 ?

 

To który w końcu ten najlepszy, a który najgorszy ?

M 40 pasek

M 42 ?

M 43 łańcuszek robiony od 0.8.1993

M 44 ?

Opublikowano

viewtopic.php?f=17&t=126359

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25088

Jak myślisz też nad 2 L to możesz go brać pod uwagę, na pewno nowszy motor.

Musisz poszukać i poczytać opinie, ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Sam musisz wybrać, moc, spalanie, ekonomia, awaryjność.

Nie patrz tylko na silnik, szukaj dobrej karoserii, zawieszenie, nie napalaj się, jak coś wybierzesz jedź na stacje diagnostyczną lepiej stracić 50 czy 100 zl niż 6000

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Mniej więcej jaki są koszta napraw zawieszenia itp itd - chodzi mi tylko to co wymienialiście, mniej więcej

 

Przyblizone ceny za same czesci:

Amory tyl SACHS: 400 zl

4 sworznie (Meyle/Lemforder) + 2 tuleje (Meyle HD): 240 zl

Przednie tarcze Brembo i klocki Ferodo: 340 zl

Tylne tarcze i klocki Meyle: 300 zl

Okladziny ham. recznego Bosch: 60 zl

Lozysko w kole, tyl Meyle: 80 zl

 

wszystko wymieniane w okresie kwiecien-czerwiec 2011, wiec ceny biezace. w/g mnie bardzo znosne ceny jak na renomowane firmy i renomowana marke ;) polecam silniki R6, chocby dla samego unikatowego dzwieku (V6 produkuje wiekszosc koncernow samochodowych, R6 i ich kultura pracy to inna bajka :)

Opublikowano
Nie rozumiem czyli 1.8 były M42 M44 M40 M43 ?

 

To który w końcu ten najlepszy, a który najgorszy ?

M 40 pasek

M 42 ?

M 43 łańcuszek robiony od 0.8.1993

M 44 ?

 

sam sobie odpowiedz, silniki te roznia sie spalaniem, osiagami i cenami czesci(czesci jesli chodzi o silnik, koszty czesci zawieszenia beda zblizone)

 

jak chcesz aby palilo jak najmniej to kup m43, chociaz zaraz pewnie ktos powie ze R6 pali mniej

jak chcesz wiecej mocy to kup m42/m44

 

i na deser :search: :search: :search: , wejdz w najczesciej zadawane pytania

pewnie znow temat przerodzi sie w niekonczaca sie dyskusje ktora odjedzie trescia od poruszonego tematu

Opublikowano
Nie rozumiem czyli 1.8 były M42 M44 M40 M43 ?

 

To który w końcu ten najlepszy, a który najgorszy ?

M 40 pasek

M 42 ?

M 43 łańcuszek robiony od 0.8.1993

M 44 ?

Starsze M40 dzieliły się na 1,6 i 1,8 zwane M40b16 oraz M40b18.

Zastępujące je M43 tak samo dzielone były na M43b16 oraz M43b18.

Od początku produkcji były także mocniejsze 140km M42 o pojemności 1,8 zwane M42b18.

Później zastąpiły je (gdzieś od końca 95 roku jak się nie mylę) M44 o tej samej mocy i minimalnie większym momencie. Był to M44b19 o pojemności 1,9

Różnice między M42 a M44 sa niewielkie dlatego bierz ten który będzie w lepszym stanie...

Opublikowano

uwielbiam takie tematy bo śmiechu co niemiara xd

każdy chwali swoje więc duzo się nie dowiesz ;)

 

silnik 2.0 ma ta zaletę że jest 6 garowy i lepiej brzmi ale 1.8 is m44 czyli raczej 1.9 dotrzymuje mu kroku. Szukaj raczej wersji m44 czyli na lancuszku.

 

140 konny silnik bez problemu daje radę, jest on też w miarę ekonomiczny.

 

tak, jak już napomknal kolega wyżej zaraz ktoś się wyrwie i powie że 2.0 pali mniej... bo ma w gazie:....

 

silnik 1.9 kosztem 10 koni jest tańszy w utrzymaniu jednakże nie jest to takie pewne gdyż is jest lżejszy od 2 littowki.

Opublikowano

dodam cos od siebie jeździłem przez ostatni rok bmw e36 coupe 2.0 vanos i jedyne co przemawia za tym silnikiem to jego dźwiek teraz mam 1.8is i odrazu czuc roznice w wadze samochodu moim zdaniem lżej się prowadzi pod wzgledem przyśpieszenia dobry kierowca mógłby objechać

2 .0 szczegolnie na 1 i 2 biegu

Opublikowano
Kriss a co M42 jest na pasku? Wszystkie oprócz M40 są na łańcuchu.

 

 

M42 jest na łańcuchu

Wiem, ale kolega polecał M44 tak jakby reszta była na pasku :-)

Opublikowano
Zarówno 1.8IS jak i 2.0 są godne polecenia. Osiągi podobne, ale za 2.0 przemawia dźwięk pracy silnika, 1.8 pracuje jak każde inne auto 4-cylindrowe. Widzę że zastanawiasz się nad autem z gazem. Ciężko trafić taki który będzie godny polecenia. Gazownie przeważnie zbudowane są z kiepskich podzespołów. Kup bez LPG i zamontuj nowy na dobrych podzespołach. Koszt montażu dla silnika 6 cylindrowego będzie ok 20% większy. Ogólnie koszty eksploatacji będą podobne.
Opublikowano

Jak bym kupował coupe to wybrał bym po prostu w lepszym stanie czy to IS czy 2.0

Jeśli byłby to sedan to 2.0 bo bardzo mało jest ISów, a jeśli compact to IS bo brak 2.0 :lol:

Opublikowano
Jak bym kupował coupe to wybrał bym po prostu w lepszym stanie czy to IS czy 2.0

Jeśli byłby to sedan to 2.0 bo bardzo mało jest ISów, a jeśli compact to IS bo brak 2.0 :lol:

I myślę że to jest podsumowanie całego tematu.

Kup w dobrym stanie technicznym, zadbany itp. poczytaj posty użytkowników aut i sam zdecyduj.

Pozdrawiam

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
dokładnie tak jak kolega wyzej napisal, silniki sie starzeja i z wiekiem mocy ubywa, lepiej wziac zadbane 1.8 niz zajechane 2.0(na odwrot z reszta tez :P)
Opublikowano

Sam miałęm alfe tyle że 146 i też bvyłą masakra nigdy już takiego szmelcu przesiadłem sie do BMW i jest super!!!

CO do silnika 2l to masz w nim 150 ale 6 garów więc silnik nie jest wyżyłowany a is ma 4 gary i 140km więc jest troszke wyżyłowany co za tym idzie może i bardziej awaryjny tak mi się wydaja ale to najlepiej wiedzą posiadacze is a... Alfy właśnie maja silniki wyżyłowane ja miałęm 1.4 TS 103km i jest masakryczny ciągle się psuł i palił też nie mało a zawieszenie to porażka!!!

Opublikowano
Przeważnie ubytki mocy nie są spowodowane zużyciem części typu tłok-cylinder ale nie sprawnymi czujnikami których parę jest. Kupiłem auto 3,5 roku temu a jest coraz mocniejsze, na hamowni pokazało prawie 150km nie spotkałem sie żeby mnie jakieś 2.0 objechało a to przez systematyczną wymianę zużytych części nie koniecznie tanich.
Opublikowano
Wszystko jest dokładnie tak jak pisze kolega ufo000000 najczęściej BMW kupuja łebki których nie stac na wymiane różnych części i jak cos z autem jest nie tak to je wystawiają juz troche zajechane na sprzedarz, sprzedaja za grosze i kupuja następne i tak w kółko... Więc za niewielkie pieniądze to można kupic wiadomo jakie BMW bo każdy kto wie co ma to nie odda za grosze!
Opublikowano
ale chyba kolega poszukuje właśnie takiego samochodu zaproponowałem mu swoją e36 coupe za 8 tys to napisał że cena jest grubo przesadzona jak za ten model, wiec niech szuka czegoś tańszego ale prędzej czy później dobije to do tych 8tys
Opublikowano
Przesadzona hmmm to raczej ciężko będzie autorowi ładne coupe IS czy 2,0 kupić niżej tej kwoty jeśli jeszcze chcę znaleźć bezwypadkowe :D Ja bym swojego compacta za tyle nie sprzedał choć był prany :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.