Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Jestem nowym na tym forum. Wyjąłem OEM filtr powietrza (Kneht) z obudowy położyłem stroną czystą na dach auta, delikatnie popukałem w lamelki filtra i zdębiałem jak zobaczyłem ile pyłu posypało się na lakier. Na wkładzie przejechałem ok 10tys km. Czy to normalne ? Czy to jakaś chinska podróbka ?? Mam drugie auto z wkładka K&N i zrobiłem pdobne doswiaczenie. Na dachu nic nie było.

ps. ten pył w połaczeniu z olejem w silniku robi pewnie pastę cierną....... :(

Opublikowano

Witam

 

Jesteś pewien, że położyłeś stroną czystą do dachu? Moim zdaniem położyłeś stroną brudną, ale nie będę się upierał. Z K&N nic nie wyleciało, bo po pierwsze jest naoliwiony, więc zlepia kurz i trzyma na swojej powierzchni, a po drugie K&N jest raczej rzadkim filtrem i wiele małych drobinek przepuszcza...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

nigdy nie miałem czegoś takiego

wiadomo filtry się brudziły tam po 10-15 tys km ale nie żeby coś takiego leciało

ew. od strony brudnej coś tam poleciało, ale od czystej nie powinno

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak z wydajnością przy jednostkach wolnossących, czy mi opłaca się zakładać K&N?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie no jasne i większość kierowców samochodów wyścigowych nawet ci z Paryż -Dakar jeżdżą na "papierowych" Filtrona....dobre...
Opublikowano

Zamawiałem kiedyś ramę do moto i rozmawiałem tam z gościem który pracował w Filtronie.Opracowali tam specjalną bawełnę na filtry taką jaką stosuje K&N która miała lepsze własności przepuszczania powietrza przy większej "zatrzymywalności" pyłów.Stosują ją w filtrach do wyścigów i wiem że Hołek z tego korzystał.Po tej rozmowie z fachowcem we wszystkich moto stosuję KN(chodzi też o cenę bo np. filtr do HD jednorazowy kosztuje 220 zł i starcza na 6 tyś km a KN kosztuje 260 zł i pierwsze mycie jest po 15-20 tyś km-policzcie ile to filtrów zwykłych).

Więc takie gadki że to nic nie daje są takie same jak przy wymianie oleju-po co ten co zaleca fabryka lepiej zalać zwykłym najlepiej rzepakowym-co tam pompowtryski i dpf.hi hi

Opublikowano
Zamawiałem kiedyś ramę do moto i rozmawiałem tam z gościem który pracował w Filtronie.Opracowali tam specjalną bawełnę na filtry taką jaką stosuje K&N która miała lepsze własności przepuszczania powietrza przy większej "zatrzymywalności" pyłów.Stosują ją w filtrach do wyścigów i wiem że Hołek z tego korzystał.Po tej rozmowie z fachowcem we wszystkich moto stosuję KN(chodzi też o cenę bo np. filtr do HD jednorazowy kosztuje 220 zł i starcza na 6 tyś km a KN kosztuje 260 zł i pierwsze mycie jest po 15-20 tyś km-policzcie ile to filtrów zwykłych).

Więc takie gadki że to nic nie daje są takie same jak przy wymianie oleju-po co ten co zaleca fabryka lepiej zalać zwykłym najlepiej rzepakowym-co tam pompowtryski i dpf.hi hi

 

Kolego a Ty startujesz w rajdach czy jeździsz po drogach publicznych. Nie wiem ale może masz za sobą całą stajnie i kilka silników na wymianę ?

Filtry K&N to dobre filtry i dużo dają ale niema nic za darmo, filtry te przepuszczają większa ilość drobin, pyłów. To wszystko trafia do silnika i do oleju, robi się maź i generalnie psuje to silnik. Nie po to konstruktor wymyślił filtr powietrza żeby go potem zastępować rajstopami.

Każdy ma swój rozum i swoje podejście, życzę długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
FILTR K&N posiadałem w motorze enduro naprawdę nie miał sobie równych ok 6 tyś km między wymianami, w samochodzie przy wydłużonych przebiegach po 2 -3 konserwacjach pojawiają się refleksję wymieniać czy nadal konserwować .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zamawiałem kiedyś ramę do moto i rozmawiałem tam z gościem który pracował w Filtronie.Opracowali tam specjalną bawełnę na filtry taką jaką stosuje K&N która miała lepsze własności przepuszczania powietrza przy większej "zatrzymywalności" pyłów.Stosują ją w filtrach do wyścigów i wiem że Hołek z tego korzystał.Po tej rozmowie z fachowcem we wszystkich moto stosuję KN(chodzi też o cenę bo np. filtr do HD jednorazowy kosztuje 220 zł i starcza na 6 tyś km a KN kosztuje 260 zł i pierwsze mycie jest po 15-20 tyś km-policzcie ile to filtrów zwykłych).

Więc takie gadki że to nic nie daje są takie same jak przy wymianie oleju-po co ten co zaleca fabryka lepiej zalać zwykłym najlepiej rzepakowym-co tam pompowtryski i dpf.hi hi

 

Kolego a Ty startujesz w rajdach czy jeździsz po drogach publicznych. Nie wiem ale może masz za sobą całą stajnie i kilka silników na wymianę ?

Filtry K&N to dobre filtry i dużo dają ale niema nic za darmo, filtry te przepuszczają większa ilość drobin, pyłów. To wszystko trafia do silnika i do oleju, robi się maź i generalnie psuje to silnik. Nie po to konstruktor wymyślił filtr powietrza żeby go potem zastępować rajstopami.

Każdy ma swój rozum i swoje podejście, życzę długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

 

 

 

No tak to według ciebie dlaczego w rajdach gdzie zapylenie jest większe niż na zwykłych drogach stosuja K&Na?Jesli maja az tak duzo silników to może rzeczywiście jak piszesz powinni stosowac rajstopy-wiecej przepuszczaja powietrza.

Jeżdże na K&Nie we wszystkich motocyklach jakich miałem gdzie filtr powietrza w porównaniu z samochodowym jest bardziej narazony na warunki atmosferyczne i jeszcze sie z wieksza głupota niz ta co piszesz nie spotkałem że te filtry przepuszczja wiecej drobin i pyłków bo musiałbym już pare motocykli remontowac a nic takiego sie nie stało.

Opublikowano

Kolego jeżdżąc w rajdach auto badane jest dokładnie po każdym rajdzie, coś co nie trzyma parametrów jest wymieniana, czyszczona, konserwowane.

Twoje cywilne auto nie jest tyle razy podłączane pod komputer w ciągu 10 lat co auto rajdowe w pół roku.

Motor to nie auto !

Napisz ile tysięcy kilometrów robisz rocznie autem a ile motorem i zastanów się jak przebieg ma się do ilości zasysanego powietrza.

Bo chyba jeśli więcej jeździsz to więcej silnik pracuje i więcej powietrza zużywa !

 

Co do drobin kurzy i większej przepuszczalności filtrów K&N. Jak myślisz skąd se bierze to że na filtrach K&N auto osiąga więcej mocy i momentu ?

Oczywiście da się jeździć bez filtra ale tylko do czasu.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Z nudow odgrzeje

Wymienilem filtr na K&N w 523 automacie No i jesli chcialby ktos opinie to powiem ze z dolnych zakresow samochod zwariowal rusza jak by mial pod maska M5 ... :mrgreen: ALE pozniej juz to lekka przymulka czyli wraca wszystko do normy ... :( Ale wrazenie niesamowite :) glupie mysli przychodza zeby wlozyc tam cos mocniejszego :P

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podswiadomosc koledze dziala. Pomiar czasu 0-100km/h wykazuje brak roznicy. Mam nadzieje, ze filtrowanie jest lepsze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 lata później...
Opublikowano
W ostatnich dniach zamontowalem w moim 316 i filtr panelowy K N... Moge spokojnie go polecic,auto lepiej przyspiesza,silnik jakby bardziej elastyczny :D Cena korzystna,180 zl w inter cars.Generalnie auto mam 3 lata i po prostych zabiegach chodzi super,nawet fachowcy sie dziwią...
Opublikowano

Teraz tylko patrzeć jak ten bawełniany filtr przestanie mieć swoje właściwości olej z bawełny zniknie i nagar będzie dostawał się do silnika.

Każdy psuje swoje auto na własny sposób.

Ja generalnie pozytywnych doświadczeń nie mam z bawełnianymi filtrami może dlatego że nie używałem olejków do filtra co 15 tyś km.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.