Skocz do zawartości

Blacharka w e60


plastek3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Mam pytanie ....a w zasadzie zaczne od poczatku . :) Mieszkam w okolicach Slupska , zauwazylem ze jest tu problem z naprawa e60 A8 i wszystkich aut z aluminiowa konstrukcja , postanowilem poszukac blacharza ktory naprawi takie autko ... i okazalo sie ze jest koles w gdansku ktory cos tam robi ale podejmuje sie tylko lekkich napraw podobnie jest ze szczecinem .... bardzo mnie to zdziwilo . przez ostatnie 9 lat mieszkalem w niemczech tam mialem warsztat i naprawialem takie autka . ... Takze wroce do pytania ... czy myslicie ze warsztat z taka specjalizacja ma popyt w Polsce a tym bardziej w tych oklicach ?? Czy naprawde jest tak ciezko o dobrego blacharza do alu ???? ....... Bede wdzieczny za kazda opinie ???!!!!! Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale E60 nie ma co naprawiać, z alu to jest co najwyżej maska, błotniki czy tylna klapa, choć i tu nie mam pewnosci. Jeśli jest drobne uszkodzenie to przecież można naprawić a przy większym wymiana. Jeśli chodzi o nadwozie to w E60 nie ma aluminium

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłużnice są aluminiowe w e60, jak i cały przód, łącznie z błotnikami i maską. Popyt myślę, że jest, bo chcących szybko zarobić handlarzy jest w PL więcej niż sporo. Targają co popadnie a później okazuje się, że nie ma kto im tego zrobić. Z tym, że tak jak kolega napisał, aluminium się nie naprawia. Aluminium się wymienia na nowe. Patrząc na Twoją lokalizację , mianowicie stosunkowo blisko granicy z DE istnieje duża szansa, na potencjalnych klientów, którzy trudnią się sprowadzaniem aut z powypadkową przeszłością. Ja osobiście nie słyszałem aby nikt poza ASO u nas w regionie coś takiego wykonywał.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie naprawa tego modelu nie jest niczm skomplikowanym.Oczywiscie nie ma tutaj szarpaniny takiej jak naciaganie,grzanie czy tym podobne czary.Jest to tylko wymiana.Mam tutaj kilka fotek z takiej naprawy i naprawde nie jest to zadna sztuka.

Wszystko zgodnie z technologia BMW,czyli klej plus stalowe nity dostepne w ASO.

http://images43.fotosik.pl/932/e51edd71b362ef2em.jpg http://images43.fotosik.pl/932/e4540d341e6e4efem.jpg http://images39.fotosik.pl/904/5313ef55f92217c2m.jpg http://images43.fotosik.pl/932/db6c2a9bcc7d9e6cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze temat zaciekawil , ale jesli chodzi o blacharke wstawienie mocowania blotnika i zanitowanie go to oczywiscie pestka ale jesli dochodzi do kolizji to zazwyczaj podluznice zlamane, przod przeciagniety no i oczywiscie tu robi sie problem dla potencjalnego klijenta . Szczerze mowiac - mowie o wiekszej szkodzie niz na zalaczonym obrazku :) -a na pomorzu jest tego wiele :) . Naprawa alu jest praca precyzyjna ktora wymaga wkladu , checi, precyzji i odpowiedniego sprzetu , a nie klepniecie mlotkiem i skasowanie 1k ... Tu chcialbym zaznaczyc ze kazdy pospawa podluznice migomatem przerobionym na alu , ja mowie o( NAPRAWIE) wstawianiu podluznic , ostatnio robilem A8 , wstawialem dach ku mojemu zdziwieniu kazdy byl zachwycony precyzja - no ale jak sie ma sprzet odpowiedni i doswiadczenie to mozna wszystko zrobic ... ogolnie mam do was pytanie typu co myslicie o wyspecjalizowaniu sie w alu ??? tylko alu , ..... a jesli chodzi o e60 to chyba z 15 aut poprawialem po blacharzach twierdzacych ze pare nitow stalowych i problem z glowy :) .... widzialem auto naprawione na slasku i musze powiedziec ze to super praca , moze ktos z Was powie ze uwazam sie za niewiadomo kogo ale prosze mi uwierzc troche przerobilem tych autek . W polsce liczy sie czas a czas przeklada sie na kase . Takze dochodzi inny czynnik w kazdej miejscowosci sa ,,garaze,, w ktorych Panowie klepia autka dla klijentow ... Efekt pozniejszy - niewyciagniete podluznice , brak pochylenia kola , czy swiecacy sie blad typu - esp .... tu moznz wiele pisac i mowic . Uwazam ze marka BMW jest jedyna w swoim rodzaju , ma swoj smak , styl , a przede wszystkim byle kto nie ma e60 i napewno nie bedzie klepal u ,,JURKA W GARAZU ,, .......

Powracajac do tematu pospawania alu to jak juz mowilem mozna pospawac przerobionym migomatem ale spaw jest jak ser szwajcarski , mozna kupic sprzet za 4000pln i spawac ale juz powiedzmy wstawienie np. platu dachu czy tylnego blotnika konczy sie problemem bo np wypala dziury w blotniku, zle sie polozy ,,otuline,, , czy tzw rolowanie sie aluminium i wiele innych rzeczy ( a przeciez mamy jeden tylko dach bo klijent drugiego nie kupi )... dochodza rowniez Nity ( jak kolega wspomnial ) do tego klejenie elementow itd itd itd ... to nie jest takie proste :) jak sie wydaje ... spawarka do alu musi miecz amperaz od np 3A , do tego mma , acdc ... spawanie pulsacyjne , iw wiele innych bajerow - efekt koncowy po polaczeniu np. tylnego blotnika z dachem na szerokosci 15cm spoina jest tak rowna , ze prawie nie widac laczenia .......

... prosze was tylko o opinie czy taki warsztat wedlug was bedzie funkcjonowal ... tu kazdy z was ma e60 i czy w waszej okolicy jest warsztat ktory zrobi e60 , a8 czy a2 ???? mowie o ludziach od szczecina do Gdanska i Pila , Bydgoszcz , grudziac ??????????? Prosze o jakiekolwiek komentarze - CZY TO DOBRY POMYSL ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie myślę, że powinno chwycić pod warunkiem dobrej reklamy i popartych referencji(EDIT i stosownego warsztatu - mowa o wyposażeniu i wyglądzie)Dodatkowo powinieneś porozmawiać z PZU czy Wartą lub innymi ubezpieczycielami i przedstawić swoją wartość oraz możliwości. Może ci się uda podpisać umowę na świadczenie takich usług dla ubezpieczycieli w swoim regionie (mają wartszaty "autoryzowane" przez nich i tam można dokonywać napraw bezgotówkowych). Dlaczego tak twierdzę - ponieważ jest coraz więcej samochodów na naszych drogach z dodatkiem (mniejszym lub większym) aluminium audi, BMW, Mercedes pewnie i w Porsche się coś znajdzie- każdy sobie ceni czas oraz dobrze wykonaną robotę. Dla handlarzyków myślę że będziesz ZA drogi ale dla ludzi którzy mieli przypadkową przygodę na drodze taka praca powinna być wartościowa. Ubezpieczyciele tez szukają tanich rozwiązań więc możesz zaoferować siebie ze swoimi umiejętnościami.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też spróbować zaoferować swoje usługi autoryzowanym serwisom, one zwykle nie specjalizują się w tego typu naprawach i szukają podwykonawców, stosunkowo tanich i solidnych, tak aby jakość naprawy była na najwyższym możliwym poziomie. Podejrzewam, że faktycznie tak jak napisał Prezioso możesz być za drogi dla handlarzy, bo oni zwykle szukają rozwiązań po kosztach by też zarobić. Ale już trochę tych aut jeździ po naszych drogach, ludzie się bogacą, a auta starzeją i tanieją, więc klienteli coraz więcej. W samym Szczecinie teraz codziennie mijam po kilka lub kilkanaście sztuk e60 jeżdżąc tylko praca-dom na odcinku Szczecin<->Police. Więc jest tego trochę na drogach.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wziecie by mialo :) , ..... takze wspanialy pomysl z tymi ubezpiueczalniami ... jestem na etapie rozmowy w sprawie wspolpracy z jednym warsztatem ( BMW - oczywiscie ) , sami nie robia blacharki a jest z tym problem .... Twierdze ze opinia klijenta jest bardzo obiektywna bo przeciez Wy jestescie potencjalnymi klijentami :) ...... takze czekam na dalsze posty

Tu kolega stwierdzil ze handlarze moga nie chciec wspolpracowac .... wszystko mozliwe ale oni bardziej sa wnikliwi i szukaja dziury w calym . Mam paru takich takze wiem jak to jest ....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezioso jedyną osoba ktora stwierdzi czy mam dobre preferencje jest klijent ktoremu autko naprawie :) a poczta ,,pantoflowa ,, swoje juz zrobi ... do tego mamy wiele portali ktore w spanialy sposob okresla fachowca napewno w bardzo nikliwy sposob :) .... a co do sprzetu to oczywiscie bez ramy i otpowiednich uchwytow mocujacych sie nie obejdzie :) , takze mowa o spawarce ktora w klasie zajmuje jedno z 3miejsc plus umiejetnosci ..... takze mysle ze moge sprobowac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem czego Ty się obawiasz? Jest nisza na rynku na tego typu usługi, a Ty sie zastanawiasz czy ją wypełnić.Przecierz to idealne podłoże dla prowadzenia firmy , jeśli jeszcze idą za tym w parze umiejętności , rzetelność przy wykonywaniu usługi i brak tego typu warsztatów w pobliżu o czym sam piszesz to tylko kosić kasiore i upychać po kieszeniach.U mnie w regionie jest taki znajomy blacharz co sie bardzo obawiał zakupu drogiej maszyny do usuwania drobnych wgnieceń typu po gradobiciu bo klientów nie bedzie a maszyna sporo kasy.Teraz termin do niego to czas oczekiwania ok. miesiąca bo kązdy chce naprawić bez malowania i klepania, a w okolicy jest jedyny.Jeszcze jak ja rozbił bym auto to wolałbym na lawecie zawieść do Ciebie i odebrać zrobione , niż dać blacharzowi od blachy i podziwiać jego eksperymenty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezioso jedyną osoba ktora stwierdzi czy mam dobre preferencje jest klijent ktoremu autko naprawie :) a poczta ,,pantoflowa ,, swoje juz zrobi ... do tego mamy wiele portali ktore w spanialy sposob okresla fachowca napewno w bardzo nikliwy sposob :) .... a co do sprzetu to oczywiscie bez ramy i otpowiednich uchwytow mocujacych sie nie obejdzie :) , takze mowa o spawarce ktora w klasie zajmuje jedno z 3miejsc plus umiejetnosci ..... takze mysle ze moge sprobowac :)

 

Poczte pantoflową mialem na myśli, co w konsekwencji przekłada się na działalność z polecenia na coraz szerszą skalę. Bo przecież nie billboard czy ulotki reklamowe ;) - nie ten profil firmy :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego sie obawiam , ? , Kaczy123 problem jest tego typu iz tam gdzie naprawiam autka to kazdy z nowych klijentow mialby obiekcje poniewaz miejsce , hala i okolica odstraszy ..... ale pomimo wszysko postanowilem zaczac ... pierwszym etapem bedzie zakup pewnej nieruchomosci ,,,,, a potem do dziela ..... dlaczego pytam Was o rade bo kazdy kto ma e60 to ma swojego mechanika a takze lakiernika i blacharza ale co sie okazuje brak blacharza do e60 . Moze powinienem rzucic nowy temat na forum czy ktos zna blacharza w Polsce co naprawi e60 ???? :)

Mimo wszystko bardzo dziekuje za slowa i prosze o dalsze komentarze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak tez uwazam ze ci wypali i uwazam tez ze jak jestes w tym dobry a w tym fachu w skali kraju jest bardzo mało dobrych fachowców to powinienes mi wyslac na pw swój namiar bo lepiej zawiezc w razie potrzeby auto 400km niz naprawiac na miejscu u rzezbiarzy :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.