Skocz do zawartości

Jakie tarcze i klocki do E60


bodziotg77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Widzę że nikt nie pisze o klockach BOSCH takie mi polecają w warsztacie tylko i nie wiem czy się na takie zdecydować. Jest jeszcze jeden problem tzn. cena, klocków BOSCH to coś koło 300 zł natomiast w salonie BMW po rabacie koszt 320 zł oczywiście klocki oryginalne. (mam na myśli klocki na przód) Podobnie jest z klockami na tył cena "warsztatowa" a cena salonowa jest minimalna. Jaki jest koszt wymiany klocków bo nigdy nie wymieniałem nie mam pojęcia w jakich to robią pieniądzach w warsztacie powiedzieli mi że 80 zł na jedną oś czyli 160zł wymiana klocków we wszystkich kołach. Zapytam tak przy okazji przed skasowaniem inspekcji komputer pokazywał 1400 km do wymiany klocków z przodu z tyłu były ok. Natomiast po skasowaniu inspekcji komputer pokazuje z przodu 2800 km, a z tyłu -25000 km. O co tu chodzi :?: Trochę się spieszę dlatego tak chaotycznie. Z góry thx za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Widzę, że nikt nie pisze o tarczach firmy TRW. Osobiście montowałem je w kilku autach i nigdy nie miałem problemów. Dostępne są w rozmiarze 324mm za około 220zł/sztuka. Ma ktoś doświadczenia z tymi tarczami ? Natomiast w swoim poprzednim aucie (Audi) miałem ATE Power Disk i powiem, że hamulce super jednak szybko tarcze się zużywają - zrobiłem 25k i już mi wyżłobienia się zacierają - nie wiem czy to problem z zaciskami czy ten typ tak ma. Pisków nie zaobserwowałem, jednak pylenie duże. Skłaniam się w bmw do zakupu klocków ATE Ceramic. Tylko nie wiem jakie tarcze na przód wybrać.

A czy może komuś udało się ustalić jaka firma robi ori dla BMW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze w oryginale podobno robi ATE, klocki ja miałem Jurid (było oznaczenie na oryginalnych klockach z BMW).

 

Na oryginalnych tarczach nie było oznaczeń producenta.

 

Poprzednio jeździłem na ATE + JURID (kupione w Intercars). Można znaleźć moje poprzednie posty i info o tych produktach.

 

Aktualnie mam założone oryginały. Po około 6 tys. km zauważalne bicie. Przy poprzednim komplecie bicie wystąpiło dużo później!

 

Mam podejrzenie, że bicie występuje z tylnej osi (założyłem jako test klocki Bosch na stare tarcze - tzn tarcze były założone nowe rok temu i jakieś 90-100 tys. km, ale były jeszcze grube). Wymiana klocków tył była robiona około 1 miesiąc przed wymianą całego przodu i ma zrobione jakieś 6-7 tys. km więcej.

 

Wymienię w najbliższym czasie tylne tarcze i klocki. Po tej operacji dam znać czy moje podejrzenie było trafne. Na razie jestem rozczarowany, oby to były tylne hamulce bo się zdenerwuję.

 

Zaznaczam, że hamulców nie przegrzałem, ani nie wjechałem w kałużę itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz przypadkiem delikatnego luzu na wachaczach przednich poprzecznych - nawet delikatny luz powoduje bicie tarcz przy hamowaniu - może się wydawać, że tarcze się pokrzywiły ale przyczyna leży gdzie indziej!

Panowie (i panie)! Zrozumcie raz jeszcze, że nie ma znaczenia kto robi oryginalne tarcze, czy ATE, czy Textar czy ktoś inny... Nie da się kupić na rynku zamienników tarczy o takiej samej jakości materiału jak tarcza oryginalna kupiona w ASO. Wszelkie teorie co do producenta mają zerowe znaczenie. Jeśli chcecie mieć pewność, że bicia nie będzie (o ile sami nie pokrzywicie tarcz wjazdami w kałuże itp) to jedyną opcją jest zakup tarcz ze znaczkiem BMW.

Btw. Hamulce Bosch to straszne badziewie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź czy nie masz przypadkiem delikatnego luzu na wachaczach przednich poprzecznych - nawet delikatny luz powoduje bicie tarcz przy hamowaniu - może się wydawać, że tarcze się pokrzywiły ale przyczyna leży gdzie indziej!

Panowie (i panie)! Zrozumcie raz jeszcze, że nie ma znaczenia kto robi oryginalne tarcze, czy ATE, czy Textar czy ktoś inny... Nie da się kupić na rynku zamienników tarczy o takiej samej jakości materiału jak tarcza oryginalna kupiona w ASO. Wszelkie teorie co do producenta mają zerowe znaczenie. Jeśli chcecie mieć pewność, że bicia nie będzie (o ile sami nie pokrzywicie tarcz wjazdami w kałuże itp) to jedyną opcją jest zakup tarcz ze znaczkiem BMW.

Btw. Hamulce Bosch to straszne badziewie

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zestaw firmy textar jeżdżę dopiero kilka dni, ale jak na razie felgi są czyste i zero popiskiwania. Nie wymieniałem tarcz bo nie było takiej potrzeby. Zobaczymy jak się będą sprawowały. :?: Nie wiem kiedy były wymieniane poprzednio, ale stare klocki też były textar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEJ!

 

Ja wiem, że Bosch to badziewie. Na przód bym tego nie założył.

 

Sprawdzę wahacze, ale sprawdzane były przy wymianie hamulców z przodu i nie było najmniejszego luzu.

 

A co do tarcz ATE i klocków Jurid to poprzednio miałem taki zestaw i zrobiłem na nim ponad 90tys. km i maleńkie bicie pojawiło się grubo po 50 tys. km.

 

Więc bym nie demonizował. Wg mnie na bicie ma wiele czynników wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Do tematu dodam, że u mnie na przodzie siedziały oryginalne klocki ze znaczkiem BMW firmy Textar. Wymieniałem same klocki i kupiłem Brembo. Zrobiłem dopiero tysiąc km ale jest bez problemu, lecz gdybym wiedział, że w oryginale siedzi Textar to kupiłbym właśnie Textara (do samego końca nie było z nimi problemów). Jeśli chodzi o czujnik to kupiłem TRW i widzę, że jakością wykonania znacznie odbiega od oryginału, jednak działa bez problemów. W tym czujniku zawarte są dwa obwody elektr. o różnej oporności i w zależności od zużycia klocków ściera się czujnik i przerywa po kolei obwody. Kiedy przerwie drugi obwód komputer pokazuje rychłą wymianę klocków, jednak spokojnie można jeździć nawet tysiąc km po tym jak zapali się nam czerwona kontrolka hamulców na desce. Ja wymieniłem tylko jak zapaliła się ta kontrolka bo trochę mnie to drażniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co polecaliście człowiekowi ale.......

Road House

Klocki - Przód 2105200..........Tył 02381160 [tarcze mam stare oryginalne]

Latam na tym już 2 lata. Świetne hamowanie (na przeglądzie słupki świecą na fioletowo - max) bardzo mała ścieralność, nie piszczą, nic się z nimi nie dzieje i ich największa zaleta ....... są tanie. :D

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest mniej więcej koszt wymiany tarczy i klocków w ASO? BMW serii 5 2.2 520i 2003r?

I czy za wpisy do ks serwisowej muszę dodatkowo coś płacić?

w całym temacie znalazłem tylko jedną cene z przed roku ok 2300zł. Czy to prawda? Komplet ze wszystkim na przód ori można mieć za max 1100zł. Tz ze ASO bierze 1200zl tylko za robocizne?

Może ktoś niedawno wymieniał i wie jaka jest aktualna cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czemu mial bys cos doplacac do wpisania w ksiazke :)

 

Jak chcesz ori czesci to jedz do aso i kup a wymien w normalnym warsztacie.

Druga opcja to ori tarcze i klocki ate ceramik lub jakie Ci tam do gustu przypadna :) hamuja tak samo :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wysłąłem zapytanie meilem i otrzymałem 2 odpowiedzi.

Pierwsza:

"Witam, Koszt wymiany przednich tarcz hamulcowych z klockami to 1700 zł"

Druga:

"Witam serdecznie,

Całkowity koszt za wymianę tarcz oraz klocków hamulcowych przód i tył to 3 189, 65 brutto. "

 

Serwis BMW w Lublinie ;p

 

Przeglądając ceny ori częsci i odejmując od podanych kwot wnioskuję że troche sobie sporo liczą za samą robocizne. ;p

ale cena za sam przód, bo to mnie tylko interesuje w miare do przełknięcia ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz przypadkiem delikatnego luzu na wachaczach przednich poprzecznych - nawet delikatny luz powoduje bicie tarcz przy hamowaniu - może się wydawać, że tarcze się pokrzywiły ale przyczyna leży gdzie indziej!

Panowie (i panie)! Zrozumcie raz jeszcze, że nie ma znaczenia kto robi oryginalne tarcze, czy ATE, czy Textar czy ktoś inny... Nie da się kupić na rynku zamienników tarczy o takiej samej jakości materiału jak tarcza oryginalna kupiona w ASO. Wszelkie teorie co do producenta mają zerowe znaczenie. Jeśli chcecie mieć pewność, że bicia nie będzie (o ile sami nie pokrzywicie tarcz wjazdami w kałuże itp) to jedyną opcją jest zakup tarcz ze znaczkiem BMW.

Btw. Hamulce Bosch to straszne badziewie

 

 

Taka prawda. Jakość tarcz oryginalnych BMW jest lepsza od tego co jest na rynku bo proces produkcji jest trochę dłuższy. Standardowo odlew tarczy jest przeważnie od razu obrabiany i idzie na sprzedaż, tymczasem w przypadku tarcz zamawianych przez producenta często odlew jest poddawany procesowi sezonowania, czyli oddziaływaniu skrajnych temperatur i w trakcie tego procesu wychodzą ewentualne niedoskonałości materiału, skrzywienia itp., dopiero po tym odlew jest obrabiany i na sprzedaż. Tak to podobno wygląda i tłumaczy dlaczego oryginalne tarcze są przeważnie dużo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja przez ok dwa lata miałem tarcze EBC Turbo Groove + klocki EBC Red Stuff.

Nie wytrzymałem i zmieniłem na komplet oryginałów (klocki to ... Jurid :8) ).

Zmieniłem mimo braku zużycia (później wstawię zdjęcia)

Fabryczny zestaw hamuje dużo lepiej niż zestaw EBC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam. Smigam duzo po niemieckich autostradach i czesto na tempomacie aktywnym. Czy to moze byc przyczyna tego ze moje auto ZJADA klocki i tercze w masakrycznie szybkim tempie???

Nauczylem sie juz jezdzic na tempomacie bo na poczatku to byla tragedia ale klocki ida w mgnieniu oka :/ zaraz czeka mnie wymiana tarcz i klockow przod. Co polecacie? Czytalem gdzies na forum ze dostane taniej orginaly w serwisie tu w DE. Ktos to moze potwierdzic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża szansa, my też jak potrzebujemy jakieś tarcze OE dla Audi czy BMW, które nie są oferowane na rynku części zamiennych to sprowadzamy z ASO z DE bo w PL znacznie drożej.

 

Tak czy inaczej jeżeli chodzi o E60 to kup Zimmermanna i będziesz miał problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.