Skocz do zawartości

sokół

Zarejestrowani
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    czarne :) E60 525d

Osiągnięcia sokół

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Nie polecam zakupu żadnych regenerowanych sterowników gwarancja dożywotnia to lipa!!!! Kupiłem nowy firmy Beru za 270 zł i mam dwuletnią gwarancję (realną nie wirtualną). Jeden czarodziej z forum regeneruje sterowniki, ale jego też się psują.
  2. Od tego jest dział "Nie polecam..." Witam. Drodzy forumowicze chciałbym poruszyć temat dożywotniej gwarancji na części jaką daje jeden z Panów z tego forum. Specjalnie nie podaje nicku bo nie chce nikogo oczerniać tudzież obrazić, nie o to mi chodzi! Proszę nie traktować tego jako żal wylewany na forum tylko zrozumienie załatwiania spraw związanych z wymianą części i współpracą z co niektórymi osobami i co najważniejsze czy warto kupić nowy czy regenerowany sterownik świec żarowych. Opisze co i jak- w czerwcu 2013r zamówiłem sterownik świec żarowych u jednego Pana z forum, przyznaje po namowie i myśląc że jeśli daje dożywotnią gwarancję to nie ma prawa się zepsuć tym bardziej że sam się reklamuje że jego sterowniki są niemal niezniszczalne. W grudniu tego roku ciężko odpalał przy niskich temperaturach i z uwagi na to byłem przekonany że jeśli sterownik jest ok. to postanowiłem wymienić komplet świec żarowych. Przyznaje że nie byłem na komputerze z uwagi na to że auto ma niewielki przebieg, wymieniam wszystko na czas, tankuję ON verva od półtorej roku z jednej sprawdzonej stacji benzynowej i pomyślałem że świece się po prostu skończyły. Wiem i teraz zdaje sobie sprawę, że trzeba było jechać najpierw na komputer, a nie stawiać się w roli mechanika diagnosty, ale człowiek uczy się na błędach i to był jeden z nich. Po wymianie świec okazało się, że przy porannym odpaleniu nie ma żadnej różnicy, dopiero wtedy postanowiłem pojechać na komputer żeby dowiedzieć się co i jak. Otóż okazało się że padnięty jest sterownik więc w/z z tym postanowiłem najpierw napisać PW na forum do Pana od którego kupiłem sterownik z radą czy mógł się zepsuć. Niestety nie doczekałem się odpowiedzi! Spoko rozumiem nie każdy ma czas siedzieć na forum jest grudzień i każdy ma zajęcie. Miałem numer telefonu więc postanowiłem napisać grzecznego smsa z pytaniem i radą co robić. Pan nazwijmy go umownie mechanik oddzwonił do mnie tego samego dnia co mnie zaskoczyło i wypytał co się dzieje z autem jakie są objawy i ogólnie rzecz biorąc spędziliśmy kilkunastu minutową rzeczową rozmowę. I tutaj złego słowa nie mogę powiedzieć Pan mechanik stwierdził że sterownik mógł się oczywiście zepsuć bo tak bywa z elektroniką dogadaliśmy się z ten sposób że jeśli na komputerze wyjdzie wina sterownika to w ramach współpracy wyśle mi drugi, a ja odeśle mu swój. I wszystko było ok. Po diagnostyce w warsztacie okazało się że winny jest sterownik więc napisałem sms z prośbą o wysłanie sterownika podając wszelki potrzebne dane. Niestety nie było odzewu więc postanowiłem zadzwonić około godz.17 i ku mojemu zdziwieniu Pan mechanik stwierdził że nie pamięta z kim rozmawia więc powiedziałem że wysłałem sms opisując co i jak odpowiedział mi że nie czyta smsów. Miałem mówić konkretnie co i jak i z kim on w ogóle rozmawia i czego ja chce. Starałem się wytłumaczyć że rozmawialiśmy poprzedniego dnia że dogadaliśmy się co do sterownika, że miałem zdiagnozować auto i jeśli będzie walnięty sterownik to wyśle mi drugi. Przyznam się szczerze że ton głosu Pana mechanika był delikatnie mówiąc coś w stylu nauczyciel opier... ucznia, kazał mi wymienić jakie były błędy na komputerze co sprawdzali w samochodzie, czy robili test przelewowy usilnie się dopytywał jakie były błędy na komputerze. Tłumaczyłem mu że zostawiłem samochód do diagnozy i nie byłem przy tym że poinformowano mnie telefonicznie że jest walnięty sterownik że taką dostałem informację. Pan mechanik przyjął to do wiadomości kazał mi wysłać ten zepsuty, on go zdiagnozuje i podejmie decyzje co zrobić. Była propozycja, abym wpłacił 300zł to wtedy wyśle mi drugi dobry, a jak dojdzie ten mój to odeśle mi 200zł czy coś w tym stylu, przyznam się że sam nie wiedziałem ile wpłacić ile mi odeśle i co i jak z tą kasą. Panowie po to dzwoniłem wcześniej do Pana mechanika, aby samochód nie stał tydzień w warsztacie bo zabawa w odsyłanie ja do Ciebie Ty do mnie zwykłą pocztą tyle by zajęła plus oczywiście diagnoza może i dłużej by to trwało. Skończyło się to na tym że w trakcie rozmowy i tłumaczeniu mi ile mam wpłacić na konto kiedy mi odeśle bądź nie odeśle kasy postanowiłem się rozłączyć bo nie chciałem powiedzieć tego co cisnęło mi się na usta. Kupiłem oczywiście nowy sterownik za 270 zł firmy BERU. Prosta kalkulacja- sterownik regenerowany tak naprawdę bez żadnej gwarancji ( tak uważam) kosztuje 100zł plus wysyłka wymiana sterownika 50 zł czyli około 160 zł razem z wysłaniem. Nowy sterownik koszt 270 zł gwarancja 2 lata, wymiana gratis jeśli kupiła mi go firma która go potem zakłada. Różnica 90 zł raz na kilka lat można tyle zapłacić bez nerwowych rozmów i obrażania się. Uważam że nie warto kupować regenerowanych sterowników bo potem rodzą się takie posty jak ten. Moi drodzy nie zrozumcie mnie źle nie podważam tutaj wiedzy i fachowości w doradzaniu przez tego Pana, uważam że ma wiedzę i może nie jednemu z nas pomóc. Nie podoba mi się jednak sposób w jaki załatwiane są kwestie sporne, i dobro klienta bez którego miałby parę zł mniej w portfelu, a co najważniejsze nie można dawać dożywotniej gwarancji na coś co w gruncie rzeczy może się zepsuć po półtorej roku.
  3. Nie pytajcie o nic- szukajcie, a znajdziecie. Nie zakładajcie bezsensownych tematów bo a nóż komuś sie nie spodoba. :duh: To jest forum nie można zadać pytania żeby jakiś mądry nie napisał jak Pan powyżej. Panie jaculek63 jak sama nazwa mówi to jest forum więc pytać i radzić się nawet w błahych kwestiach jest wskazane. No chyba że chodzi o świece to raczej nie wolno pytać :cool2:
  4. "Podjechałem do ASO BMW Bońkowscy i jedyne co się dowiedziałem że za 390zł podepną kompa i zobaczą, nic nie gwarantując"- nie rozumiem tego nic nie gwarantują a kasują 390zł :shock: Fachowcem nie jestem, ale myśle że da się skasować napewno. Na forum jest sporo ludzi łebskich z komputerami którzy Tobie pomogą.
  5. Witam. Mam pytanie odnośnie tematu j/w tzn. kolega powiedział że jest możliwość, aby auto samo zmieniało światła z długich na krótkie. :shock: Przyznaje że jestem laikiem w tym temacie więc pytam. Auto jest z listopada 2005r, jest to kwestia zakodowania czegoś tam czy fizycznie nie ma takiej możliwości ? Z góry dziękuje za rozsądne podpowiedzi.
  6. sokół

    Restraint system faulty

    Przede wszystkim zmień temat bo admin zaraz go zamknie :) Miałem coś takiego, ale u mnie okazało się że jest nie dokręcona klema. Poprawili kleme błąd skasowali i jest ok. Obyło się bez wymiany mat.
  7. Chciałbym odswieżyć temat. Powie ktoś co i jak sprawdzić bo nie działa, nie sciemnia się nawet odrobinkę :evil: Z góry dziękuje.
  8. Witam. Mam taki mały problem, nie działa lusterko wsteczne tzn. nie sciemnia się. W trakcie wyjazdu wakacyjnego syn zrobił coś że rozpadała się obudowa lusterka. Troche się zdziwiłem bo jakieś kabelki wiszą bez składu- nie wiem czy tak powinno być, jak coś proszę o podpowiedzi co jest nie tak. Tutaj macie link do zdjęć: https://plus.google.com/u/0/photos/107697208209106956697/albums/6042227240088744961
  9. Kolega kiler.b wszystko wytłumaczył za co bardzo mu dziękuje :8)
  10. Witam. Na postoju światła skręcają się tak samo w prawo jak i w lewo, przynajmniej u mnie dziś sprawdzałem. Fachowcem nie jestem bo od nie dawna mam E60 :cool2:
  11. Witam miałem pisać o nawigacji, ale to może potem. Panowie mam pytanie odnośnie tylnych lamp, posiadam lampy standardowe,a chciałbym zmienić na ledowe. Mam pytanie czy do samochodu z grudnia 2005 roku będą takie lampy pasowały chodzi mi o elektronikę co trzeba będzie wymienić co kupić poza lampami oczywiście. Na allegro są używane po około 1200-1600 zł. Według mnie wyglądają lepiej, fajniej się prezentują. Czekam na sensowne odpowiedzi i z góry thx :D
  12. Pobawię się jutro bo dziś praca do późna, ale przyznaje że troszke to skomplikowane. Z góry dziękuje wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie tematem :cool2:
  13. Jak sprawdzić w ukrytym menu temperature wody, jest o tym na you tube, ale z normalnym kluczykiem(takim przekręcanym) :D . Natomiast potrzebuje jak to zrobic z guzikiem start/stop.
  14. Nie sprawdzałem ile pali bez klimy bo z reguły jeżdże po mieście, i nie bardzo zwracałem na to uwagę. Natomiast wybieram się na Chorwację i mam 1600 km w jedną strone. Nie wyobrażam sobie jazdy bez klimy przy takim spalaniu to lekko zaboli koszt paliwka, ale trudno jeśli jest to norma to ok.
  15. Spalanie na odcinku około 170 km z tego kilkanaście w mieście, ale nie dużo. Koła 18 245\40. Pytam bo jadąc w tamtym roku na wakacje i wyjeżdżając w nocy (bez klimy) spalanie było na poziomie 7 litrów. Dlatego zastanawiam się czy to jest norma czy szukać czegoś co może być powodem takiej ilości spalonego paliwa. Tankuję tylko werwe, nie leje nic innego. Czyżby 177 konny silnik aż tyle brał więcej na klimatyzacji :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.