Skocz do zawartości

silnik M60 problem z olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam pewien klopot z moim BMW 730 V8 E32. Spostrzeglem ostatnio, iz spaliny maja inny zpach niz powinny i autko jakos kopci. mialem podobny przypadek w innym pojezdzie i podejrzewam, ze moze to byc spowodowane brakiem pracy ktoregos cylindra. chcialem powyjmowac swiece i je przeczyscic i kiedy zdjalem oslone (ta ktora przykrywa przewody wyskowiego napiecia do swiec) zobaczylem, ze sa tam nieznaczne ilosci oleju prawie w kazdej komorze na swiece i na tych dekielkach/zaslepkach miedzy swiecami. autko ma ukrecone 184 tys i jest to pewny przebieg.

Skad mogl sie tam wziasc ten olej ?? i czy kopcenie z wydechu moze byc spowodowane brakiem dzialania jednego z garkow ??

ps. samochod pracuje nierowno na niskich obrotach ( na jalowym biegu obroty wynosza okolo 500, 600 obr/min. czy nie jest to zbyt mala wartosc ?

czekam na sugestie i pomoc.

 

pozdrawiam.

Opublikowano

Olej we wnękach na świece bierze się z nieszczelności uszczelek pokryw zaworowych, a co do nierównej pracy i niskich obrotów to od wypowiedzi franka musisz zacząć.

Pamiętaj jednak, że tam gdzie cieknie olej tam również silnik łapie powietrze, co wpływa na skład mieszanki paliwowej i pracę silnika.

Opublikowano
pozwolcie ze zapytam od czapy - czy w m50b20 jest tez taka membrana?
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Popieram Franka na 99,9% membrama przewietrzania komory korbowej koszt ok 150zł.

 

a co ma membrana do oleju w deklu od głowicy ?? przez uszkodzona mambrane olej moze sie dostawac do kolektora dolotowego a nie di dekla....

 

to ma,ze jak przepuszcza to moze zalewac 1 swiece olejem , auto kopci , nierowno chodzi ..takie są typowe objawy ,zapytaj Tietza - miał identyczne w swojej 740 , po wymianie membrany wszystko wrociło do normy

a co do uszczelek pod deklem - przy wymianie membrany nie zaszkodzi wymienic je rowniez :cool2:

Opublikowano

Jest w tym trochę racji.

Szczelona membrama powoduje wzrost podciśnienia w komorze korbowej i często to podciśnienie powoduje wsysanie uszczelek do środka następstwem czego są wycieki oleju. Ale takie uszczelnienia należy już wymieniać po wymianie membramy.

Opublikowano

Dzieki bardzo z odpowiedzi :) w tyg. zacznie sie z tym bawic :) !!

ps. jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie na ten temat prosze pisac!!

 

Jeszcze raz dzieki!! POZDRAWIAM :8)

Opublikowano

juz autko zrobione :D!! tak jak radziliscie wymienilem membrane i wszystko jest ok!!silniczek przacuje idealnie i co najwazniejsze nie bierze oleju!! :D

 

DZIĘKI ZA POMOC!!

POZDRAWIAM :)

Opublikowano
Ostatnio wymieniałem w M52 bo podczas odpowietrzania układu chłodzenia zapowietryłem spalonym olejem halę :D :duh:

 

Czyli w M52 jest a w M50 ni ma? :>

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.