Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wszystkim za pomoc :) Termostaty zamontowane firmy Gates układ zalany świeżym płynem odpowietrzony i oto efekty :twisted:

Na postoju temp. 89-90

Trasa temp. 95-96

Spalanie spadło z 8,9 na 6,7 :mrgreen:

Co do DPF-a nie wymuszałem wypalania bo żadna kontrolka się nie świeci auto ładnie przyspiesza nawet do odcięcia... powiem szczerze że nigdy nawet nie wyczuwam kiedy DPF się wypala...

Jedno mnie tylko zastanawia nie włącza się wentylator chyba że niema takiej potrzeby na postoju temp. nie przekracza 90 C przy temp. na zewnątrz 1,5C jak troszkę ostrzej pojadę to też temperatura wskoczy na max 96 i też wentylator się nie włącza... no ale może dlatego że mamy zimę :norty: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dpf jak jest zapchany to ma problemy na niskich obrotach a nie wysokich, różnica w spalaniu ogromna, z reguły aż tak drastycznych zmian nie wielu zaobserwowało może trochę w tym autosugestii , dobrze masz odpowietrzony układ ? około 100 powinien się załączyć , spróbuj go trochę zagrzać na próbę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale kolego wytłumacz w jaki sposób mam go zagrzać ?? Stojąc na postoju i trzymając 4tyś obrotów ? Nie wiem czy dobrze odpowietrzyłem ? poczym poznać że jest źle odpowietrzony ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stojąc na postoju i trzymając 4tyś obrotów ?

3,5 w górę.

Nie wiem czy dobrze odpowietrzyłem ? poczym poznać że jest źle odpowietrzony ? :D

Po tym że z odkręconych odpowietrzników przy chodzącym silniku leci powietrze.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki myślę że jest odpowietrzony idealnie ;) Co do rozgrzewania na postoju czyli biegu jałowym nie śmiałbym trzymać 3,5 tyś obrotów serce by mi pękło ;) moim zdaniem to niezdrowe dla silnika :) jeszcze raz dzięki za przydatne informacje dziury w całym nie będę szukał :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

POTRZEBNA PILNA PORADA

 

Witam Panowie,

od paru tygodni zaczytuję się w forum, wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Po przeczytaniu tego a także innego wątku o termostatach postanowiłem sprawdzić jak to w moim e90 wygląda i faktycznie temperatura przy aktualnych +10 na zewnątrz nie mogła rozbujać się nawet do 70 stopni.

Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu, już na parkingu nie spodobał mi się smród spalin ale pomyślałem, że ściana, która była za mną może je odbija.

Ruszyłem i :shock: :shock: :shock: :mad2:, byłem w szoku, przeraziłem się, że podmienili mi silnik na jakiegoś 20 letniego gruchota.. Gary klekoczą, auto nie zbiera się tak jakby w ogóle nie miało doładowania a smród spalin w kabinie prawie nie do wytrzymania.

Wróciłem się i powiedzieli mi, że faktycznie jakaś śrubka wyszła z gwintem, bo pordzewiało było i zapieczone i śmierdziało im spalinami ale, że potem dokręcili i niby okej było, że się przejechali i też było ok niby, ale że oczywiście mogło się coś rozszczelnić albo jakaś uszczelka pod EGR (już nie pamiętam dokładnie) i auto mogło dostać jakiś przedmuchów małych i jak podjadę jutro to spróbują to naprawić. Wspominali coś o rozbieraniu i przykręcaniu kolektora większymi śrubami :?:

Najlepsze jest to, że jutro miałem jechać do Lublina. Mechanik stwierdził, że mogę bez problemu jechać do Lublina i podjechać do nich w poniedziałek ale smród spalin jest prawie nie do wytrzymania, więc jutro z rana będę w warsztacie.

 

Wracając do domu popatrzyłem na temperatury, teraz faktycznie 88-89 stopni czy w jeździe czy na postoju, więc przynajmniej to im się udało, nie mniej jednak ta mądrość lepsze jest wrogiem dobrego sprawdziła się i nie wiem czy ta cała operacja wyjdzie mojej E90 na zdrowie :/

Dodam, że auto jeździło na prawdę ****** dobrze. Silnik bardzo cicho chodził i oprócz piszczących pasków miał **** kulturę pracy a auto bez problemu do 215 się rozpędzało. Teraz jestem 100% pewien, że miałoby problem, żeby do 160 się rozpędzić.

 

Jakie mogą być szkody? Co mogło pójść nie tak? Spotkaliście się z czymś takim?

Proszę o jakieś rady, bo moje doświadczenie nie jest niestety zbyt duże..

 

Pozdrawiam i liczę na jakieś szybkie pokrzepiające odpowiedzi :(

 

EDIT: aha, Panowie jeszcze zaglądali w odmę czy jest w dobrym stanie. Podobno jest w miarę ok i można jeździć.

Co mogło pójść nie tak? Może przez to zaglądanie do odmy coś narobili.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałeś po co ruszali kolektor? przy jego zdejmowaniu powinni dać nowe uszczelki inaczej może być już nie szczelny, to samo z egr, to odmy oraz termostatów jak pisał kolega wyżej nie rusza się kolektora więc coś pewnie im poszło nie tak że go ruszali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam. Nie wiem czy to normalne, temp. w trasie wynosi 90/91, w korku dochodzi do 98.(od razu zgaszony silnik) Długo się grzeje, dopiero po przejechaniu ok. 10km łapie 89. Gdy zredukuje spada temp. nawet do 85 po czym gdy puszcze z obrów znów ma 85. Przy odpaleniu na zimnym dymi sie z pod maski,dodatkowo rzucanie autem, podejrzewam odme.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie wiem czy to normalne, temp. w trasie wynosi 90/91, w korku dochodzi do 98.(od razu zgaszony silnik) Długo się grzeje, dopiero po przejechaniu ok. 10km łapie 89. Gdy zredukuje spada temp. nawet do 85po czym gdy puszcze z obrów znów ma 91. Przy odpaleniu na zimnym dymi sie z pod maski,dodatkowo rzucanie autem, podejrzewam odme.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Ciebie długie grzanie to 10km? Jeżeli po 10km masz 89 stopni to twój diesel ma jakieś magiczne moce, że się tak szybko rozgrzewa. To nie jest benzyna która po 5km ma temperature pracy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

po wymianie termostatu EGR zaczął mi strasznie uciekać płyn chłodniczy (stary był pewnie zaślepiony... albo nie działał poprawnie i usterka się nie pojawiała).

Ubywa go sporo a przy jeździe mocno paruje, zlokalizowałem że leci dosyć dużym strumyczkiem z tych przewodów

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlt__oFvbLzih4IbwI0TQ70IDb3M8eQi9OMWev0kUO_cJGRtkwqA

 

Od czego są to przewody i czy w ogóle w nich powinien być płyn :P ew. gdzie kupić i czy wymiana jest skomplikowana

Na realoem nie mogłem ich jednoznacznie zlokalizować.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie, mam problem. Usłyszałem wczoraj wentylator chłodnicy. Wjeżdżając do garażu wył niemiłosiernie. Dziś byłem w trasie ok. 300 km - po drodze na wolniejszych odcinkach również się załączał + raz wywaliło ostrzeżenie o za wysokiej temperaturze. Stan płynu jest ok, płyn jest czysty i nie widać żadnych niepokojących osadów. Włączyłem wskaźnik temp w ukrytym menu i widzę, że jadąc temp. utrzymuje się w zakresie 85-90 stopni, ale za to stojąc w korku wzrasta do około 100 stopni, a pewnie i nawet wyżej ale nie miałem okazji sprawdzić. Co to może być ? Czujnik temp, termostat, zapowietrzenie ? Jakieś pomysły ? Auto to e91, 177km n47 z 2008 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź węże, jakby termostat nie otwierał się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam na myśli oczywiście główny, t.egr nie ma wpływu na przegrzewanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

przepraszam ze się wtrącę. Mam takie pytanie na które ktoś może zna odpowiedz od razu i mnie oświeci:

 

Czy istnieje taka możliwość, ze NIE MAM termostatu EGR? Zaskoczyło mnie to jak zdjąłem pokrywę silnika :)

 

e91 320xd 2009rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

przepraszam ze się wtrącę. Mam takie pytanie na które ktoś może zna odpowiedz od razu i mnie oświeci:

 

Czy istnieje taka możliwość, ze NIE MAM termostatu EGR? Zaskoczyło mnie to jak zdjąłem pokrywę silnika :)

 

e91 320xd 2009rok

w LCI jest tylko jeden termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie jest ok, termostat główny do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.