Skocz do zawartości

330D - przyspiesza dopiero od 3000 rpm


Krzysiek_KR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wczoraj kupiłem samochód, przejechałem na kołach do domu 1100km i auto generalnie radzi sobie na autostradach :) ale jednak nie ciągnie tak jak powinno w niższym zakresie obrotów.

 

Porównałem bo znajomy ma identyczny model i u niego ok 1800 rpm coś zaczyna się już dziać a od 2000 już ciągnie pełną mocą. U mnie trzeba zmieniać biegi dużo później a po zmianie na wyższy i tak jeszcze zostaje chwila zanim turbo zacznie dmuchać. Aby Wam zobrazować - by przyspieszał jak trzeba to piąty bieg wbijałem dopiero przy 160km/h. Sprawdzałem czy się rozpędzi i do 200 przyspieszał - dalej nie sprawdzałem (oczywiście próbowałem na pustej autostradzie w Niemczech żeby nikt nie myślał że tak jeżdżę cały czas)

 

produkcja 2001r

przebieg 250tys

samochód nie dymi

silnik pracuje równo i miękko

spalanie po przejeździe wyszło 5.8l/100

 

Efekt jest taki jakby turbina "łapała" dopiero od 3tys.

 

Proszę o nakierowanie na możliwe źródło problemu, umówiony jestem na czwartek do speca od BMW (w Krakowie na ul. Siarczanej podobno dobry) ale zastanawiam się czy nastawiać się na wymianę turbo czy też może okazać się, że to jest mniejszy problem np. z jakimś sterowaniem turbiny?

Jaki efekt dawałoby padające turbo? Spadek mocy w całym zakresie? Dymienie? Czy możliwe jest aby auto miało takie osiągi jak pisałem przy uszkodzonym turbo?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez Krzysiek_KR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co ten "spec" powie... ale pewnie NIC nie powie bo to przecież TAJEMNICA ZAWODOWA :lol: Słuchaj najlepiej jakbyś podpiął auto pod kompa i sprawdził rejestr błędów, a następnie zlogować auto dynamicznie. Najprawdopodobniej będzie to zaworek turbiny [najlepiej wymienić], wężyki vacum + przelewy, zawór AGR, MAP sensor w kolektorze ssącym. Oto możliwe przyczyny braku mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki właśnie jest plan u specjalisty (nie żartuję, słyszałem dobre opinie o nim) podpina do komputera i diagnozuje a potem szuka usterki i naprawia.

Te wszystkie rzeczy które wymieniłeś to wszystkie trzeba prawdopodobnie wymienić czy tylko to lista potencjalnych usterek?

Kiedyś miałem 1.9TDI z VAG i tam wiem że bywał problem z zapieczonymi kierownicami w turbo nie wiem czy tu też mam coś takiego?

Czy gdyby turbo padało to auto miałoby takie osiągi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGiny mają inaczej rozwiązane podtrzymanie boosta, nieznacznie ale działa bardzo fajnie na krzywą Nm... ale wracając do tematu to są możliwe przyczyny i są to PIERWSZE kroki jakie należy wykonać przed braniem się za Garretkę. W BMW mamy turbinki VNT i też ulegają zawieszaniu. Także najpierw diag statyczny i dynamiczny i następnie naprawy :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego. Mialem kiedys, w sumie tez zaraz po kupnie 330d:) taki sam problem, tylko ze mi auto ciagnelo dopiero od 3800:(. Okazalo sie ze mialem urwany krociec od puszki vacum. Wymienilem wtedy pucge, przewody podcisnieniowe i zaworek egr od turbo i wszystko wrocilo do normy. 1500 turbo sie zalacza, 2000 pelna moc:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już,

odebrałem właśnie auto i jest super :)

 

Do wymiany był przepływomierz, założyłem używany bo taki był od ręki zobaczę jak z trwałością, jeśli znów usterka się powtórzy kupię nowy.

 

Pozostałe czynniki (nieszczelność, zawór sterujący itd) wyeliminowano. Jest jednak jeden dziwny objaw, sprężarka pompuje właściwe ciśnienie ale przy jeszcze większym naciśnieciu gazu podobno nagle zmniejszyla doładowanie - jest podejrzenie że sterowanie kierownicami w turbinie też nie jest idealne - ale bez konkretnego wskazania nie będę w to brnął bo wyciąganie turbo to już kosztowna zabawa. Tym bardziej że auto chodzi jak trzeba :)

 

A zakład na Siarczanej zdecydowanie mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zaworek od turbo do wymiany i wężyki .... nie ściągaj turbo jeśli tego najpierw nie zrobisz koszt ok 150 zł a od razu inne auto...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zaworek od turbo do wymiany i wężyki .... nie ściągaj turbo jeśli tego najpierw nie zrobisz koszt ok 150 zł a od razu inne auto...

 

ale teraz wydaje mi się ze chodzi jak trzeb, mechanik też tak ocenił jak sprawdzaliśmy na drodze. On proponuje żebym pojechał na hamownię wtedy będę wiedział na 100% ile ma mocy - czy to jedyna metoda? Jak dla mnie przyspiesza ok ale ja nie mam auta od nowości więc nie wiem jak powinno być.

 

Ktoś poleci hamownię w Krakowie czy to bez znaczenia gdzie pojadę? Słyszałem coś o Staniątkach pod Krakowem http://www.godula.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że hamownia jest urządzeniem pomiarowym a nie DIAGNOSTYCZNYM !!!! choć co nie co można wyczytać z wykresu ale tylko przez osoby które wiedzą jak zachowuje się dany model ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.