Skocz do zawartości

Para wodna na wysokich obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na temat pary wodnej i dymu z tłumika jest dużo postów.

Lecz do mojego przypadku nic nie pasuje.

Na zimnym silniku przy obecnych temp. dymi :arrow: normalne, ale czemu musi tak strasznie śmierdzić paliwem :?: .

Kolejna sprawa, jak temp. jest już optymalna, wkręcam go na ok.4-5000obr., zostawiam za sobą mgłe. Czemu :?:

Dodam jeszcze że po zgaszeniu rozgrzanego silnika dymi się jeszcze około 2 min., normalne :?:

 

Z tego co znalazłem...

jesli biały dym to uszczelak pod głowicą!

jesli niebieski uszczelniacze zaworów!

 

Płynu nie bierze, oleju też nic nie chce wziąść.

Opublikowano

przy dzisiejszych temperaturach na dworze para jest naturalnym objawem!!! różnica temperatury otoczenia i temperatury spalin tak się objawia........ a poztym jesli jedziesz na gazie to spalinami gazu jest para wiec zimą bedzie za toba wieczna chmura!!!

w spalinach benzyny też jest para wodna jak masz katalizator!! widać to często jak woda kapie z wydechu nawet latem..

Opublikowano

Nie, cały układ seryjny...( kata mam)

Takiej chmurki na wysokich obrotach to nawet mój św.p. lanos nie puszczał... :hand:

a, i gazu nie posiadam.

Opublikowano
jak napisal przedmowca w okresie zimy auto musi puszczac dymki ale jesli jest to jakas ogromna chmura i do tego smierdzi benzyna to trzeba to sprawdzic... u mnie jest to samo ale ja nie mam katalizatora i prawie nie mam tylnego wydechu :twisted: :lol:
Opublikowano
Nie, cały układ seryjny...( kata mam)

Takiej chmurki na wysokich obrotach to nawet mój św.p. lanos nie puszczał... :hand:

a, i gazu nie posiadam.

a przebiegi dzienne jakie robisz ? tylko mów prawdę :lol:
Opublikowano

Dziennie :?:

Jakieś 400...metrów :mrgreen:

Nie pytajcie czmu... :roll2: /mam blisko do pracy/

Ale przed moją " nową" pracą sytacja z chmurką była identyczna.

Opublikowano (edytowane)

Hheheheh no to mamy problem rozwiązany :D Pewnie ze 2 kg. dodatkowego balastu w płynie wozisz :mrgreen:

 

Rada taka , przewietrz furkę z dobre 30 km na cięzkiej nodze i potem zobacz czy nadal kopci na biało :wink:

Edytowane przez zielony
Opublikowano

Para z układu wydechowego przy obecnej pogodzie to norma. Różnica temperatur sprawia że w rozgrzanym wydechu skrapla się woda podczas postoju auta, a sam fakt, że silnik zasysa jeszcze dodatkowo wilgotne powietrze również się do tego przyczynia.

Silnik wymaga dłuższej pracy tak, aby cały układ wydechowy się zagrzał no i oczywiście trochę jeszcze należy na nim pojeździć, aby z rury para była mniejsza, natomiast na krótkich odcinkach jazdy będzie się ona gromadzić co w efekcie daje do zastanawiania o jakimś problemie. Gdyby była walnięta uszczelka pod głowicą lub też nawet pęknięta głowica to pierwsze co by Ci nie dawało spokoju to problemy z układem chłodzenia. A owych problemów nie masz, więc staraj się więcej jeźdżić autem, lub przymróżyć oko na tą parę.

Opublikowano
Dokladnie, przegon swoje auto do gory kalwarii i z powrotem w tempie na jakim bmw przystalo i w lomiankach zobacz czy nadal dymi ;)
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

Dziękuje za informację, pewnie to jest przyczyna.

A jutro to polatam na trasie siekierkowskiej, w drodze na uczelnie...hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.