Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaką funkcję spełnia malutki otwór przez który cały czas przelewa się płyn chłodzacy w chłodnicy ?

Dodam tylko że w mojej starej chłodnicy ten otworek było położony pod szyjką na korek a teraz jak wymieniłem chlodnice to ten otwór znajduje się dokładnie w szyjce na korek (otwór do wlewania płynu).

 

Poprostu uważam ze jak zakręcam korek to blokuję przepływ płynów przez ten otwór (co prawda z temperaturą nic się nie dzieje) ale chce miec pewność do czego dokładnie on służy i czy w takim układzie może być zablokowany ?

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

No właśnie Laz wczoraj rozmawialiśmy o tym i jeszcze wieczorem sprawdziłem czy oby wszystko jest ok.

 

- odkręcam korek do wleu (otworek nie jest zablokowany) dodaje gazu strumień automatycznie szybciej przez niego przelatuje bo pompa szybciej pracuje, węże są normalne, miękkie.

 

- zakręcam korek (czyli prawdopodobnie ten otwór jest zablokowany przez korek) na wolnych obrotach spoko, jak dodaje gazu węże proporcjonalnie do obrotów robia się twardsze. Zatem tak chyba ma nie być ponieważ ten otwór ma odprowadzac nadmiar popmowanego płynu do zbiorniczka wyrównawczego a najwyraźniej tego nie robi tak jak to miało miejsce przy odkręconym koreczku.

 

Zastanawia mnie to że we wcześniejszej chłodnicy ten otwór był znacznie niżej położony i nawet zakręcony korek go nie blokował.

 

Co do odpowietrzania to w BMW 318i w moim modelu to odpowietrza się wyłącznie na chłodnicy ponieważ jest to najwyżej położony punkt opływu cieczy. Rura która doprowadza do niego płyny idzie z najwyższego punktu w silniku dlatego tez jezeli w samym silniku było by powietrze to zostanie automatycznie wypchane do odpowietrznika na chłodnicy.

 

Zapytam w sklepie czy do tej chłodnicy jest jakiś inny korek.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
ja w m-40 mam odpowietrznik jeszcze przy termostacie! u ciebie też wydaje mi się że powinien być bo jak odpowietrzasz układ to termostat masz zamknięty i jak lejesz płyn to powietrze zostaje przed nim.no ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie,najlepiej jakiś właściciel m-43.pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Ten otworek w wewnątrz otworu wlewowego płynu to kanał odpowietrający i nim ma cały czas lecieć strumień płynu podczas pracy silnika. Im obroty są wyższe tym strumień jest mocniejszy. Brak tego strumienia lub mały stumień jest następstwem zapowietrzonego układu, brakiem jego drążności lub padniętą pompą wody, która nie tłoczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.