Skocz do zawartości

[e87] 118d - eltabbo


eltabbo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

autko jak narazie nie zmieniło się ani trochę - wrażenia z jazdy super - prowadzenie bajka!

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/2013sty.jpg

 

 

Przebieg na dzień dzisiejszy to ok 179tyś km.

Niebawem wymiana oleju z filtrem, a przy okazji pozostałe filtry: kabinowy, powietrza silnika, paliwa oraz wycieraczki bo coś słabo zaczynają zbierać.

Części kupione w sklepie czescidobmw.pl

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/bmwparts.jpg

 

W poniedziałek jadę do Auto Classic Service na sprawdzenie termostatów i ogólny przegląd auta.

Nie mogę przekroczyć temperatury 72st C niezależnie od czasu, stylu jazdy i pogody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto miales pewne wiec wszytsko jest git :cool2:

Ja bym zalal millersa a filty filtron tylko paliwa bym dal knechta,wycieraczki kupilem co Ty i po pierwszym deszczu juz mazaly ,mam nadzieje ze Tobie sie lepsze trafily!!

A z tymi termostatami to w Bmw jest masakra mi sie udalo i juz rok czasu dzialaja prawidlowo ,wymienilem obydwa i oczywiscie w aso kupilem :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki dokladnie ten millers i dlaczego? tak samo odnosnie filtrów - z mann jest cos nie tak? Bo wydawalo mi sie ze to dobry wybór.

 

I jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia - mianowicie czy u mnie sa klapy w kolektorze. Nie chce mi sie rozbierac. Z tego co sprawdzalem po vin w rysunkach technicznych to nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego krzysiek555 możesz coś więcej powiedzieć o tym oleju bo poczytałem teraz trochę na jego temat i wszyscy wypowiadają się w superlatywach , cena też jest odpowiednio wyższa od Castrola ale jesli warto to sam zaleje Millersa a wcześniej zrobię płukankę tak jak zalecają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na dwie:) wchodzi 5,5litra z katalogu wiec powinno byc ok. Filtry tez 2. Zamawialem online to zeby za pól roku znów nie zamawiac wzialem na zapas. Chyba ze tym autem bede mniej jezdzil niz ostatnim.

 

Odnosnie oleju to zastanawialbym sie jeszcze nad castrol edge profesional spelniajacym norme bmw longlife III. Pytanie czy tak naprawde nasze silniki odczuja jakas roznice czy tylko portfel... bo cos mi sie wydaje ze to tylko lepszy marketing dla ludzi majacych chec wydac wiecej pieniedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jeżdże na Edge i nie kombinuje z innymi. Wolę kupić tańszy i wymieniać częściej niż kupić droższy i wymieniać raz na 20000km. Napewno dla silnika częściej będzie lepiej. I wogóle to castrol nie robi złych olejów. Do mnie wchodzi 5l oleju, czyli jeden baniak. Resztę będziesz miał na dolewki.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile was kosztuja te oleje?Mnie millers 6l -210zl,jest roznica ciszej chodzi i co najwazniejsze jeszce nie jest podrabiany!Ja zauwazlem ze pierwsze 1000km olej byl jeszcze jasny ,pierwszy raz widzialem takie cos w klekocie!

Dlaczego filtron bo sa lepszej jakkosci i mann jest bardzo dobry na pierwszy monataz ,pozniej juz nie, u mnie manowskie fitry sa bardzo tanie np kabinowy za 49zl!

Najlepsze sa male knecht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zestawienie i link do karty charakterystyki produktu - w tabelkach wartości są prawie identyczne - więc jeśli nie na to, to na co zwracać uwagę? Wszystkie spełniają normę BMW LongLife 04 - a Castrol Proffesional BMW LongLife III - tylko że z kart wychodzi że to jest to samo - tylko trochę lepiej napisana treść w ulotce i cena wyższa, i że przeznaczony do serwisów....

 

Castrol Edge 5W30 FST BMW LongLife 04 - ok 150zł - 5L

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/54E1E00E003C686D802579A70057542D/$File/BPXE-8RPEFH.pdf

 

Castrol Edge 5W30 Proffesional BMW LongLife III - ok 190zł - 5L

http://www.castrolprofessional.pl/www/download/karty/tds/EDGE%20Professional%20Longlife%20III%205W-30%20TDS.pdf

 

Millers XF LONGLIFE C3 5w30 - z tego co widze 5L tez okolo 180-200zł

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=49&sector=Car

 

Porównałem także FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL - cena i charakterystyka niemal ta sama

http://olejefuchs.pl/titan-gt1-pro-c-3-5w30-xtl-pl.html

 

Tak samo MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30....

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30_%28GB%29.pdf?1343406343

 

Olej na pewno przetestuję jeśli mówisz że jest lepszy - dla zaspokojenia ciekawości - natomiast jak powiedzialem - przypuszczam że różnicy nie odczuję - na logikę - to wszystko i tak są już oleje z górnej półki - i teraz co producent oleju musiałby z nim zrobić żeby faktycznie jeszcze bardziej poprawić jego właściwości? Moim zdaniem to już głównie sam marketing i bazowanie na naszej chłonącej jak gąbka psychice.

 

Moim zdanem optymalny jest towar ze średniej półki - nie ma co kupować najtańszego shitu, ale też towar o właściwościach lepszych od średniego o powiedzmy 10% kosztuje 50% więcej.... Bo czy można wynaleźć koło jeszcze bardziej okrąglejsze od okrągłego koła??

 

A powiedz mi jeszcze czemu uważasz że filtron jest lepszy, a mann jest jest dobry na pierwszy montaż - a później już nie??

 

 

slowa kluczowe: olej, oleje, zestawienie olejowe, porównanie olejów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Hmmm... z tym kołem to ja bym powiedział tak, że możesz mieć koło okrągłe i takie same koło okrągłe dobrze wyważone (a to pierwsze w ogóle nie wyważone) ;) Różnica jest oczywista, a i jedno i drugi ma ten sam kształt ;)

Więc zawsze coś może być w tych normach i jakościach różnych olei. Ale ja tam też leję Castrola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są te, które masz. Poczekaj do lata to zobaczysz jaki jest kot z tego auta na tym felunku. Druga sprawa są bardzo rzadkie felgi i szczerze nie widziałem ani jednej jedynki na tych kółkach poza moją byłą :)
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga jest ładna... ale zastanawiam się czy nie lepiej byłoby mieć tą samą szerokość felg na obu osiach i czy aktualna guma 225 nie spadnie mi z tej felgi bo wg zaleceń BMW powinno być jak poniżej:

 

8,5X18 ET-52 5X120 - 245/35/18

7,5X18 ET-49 5X120 - 215/40/18

 

Swoją drogą grafitowa mat felga mogłaby ciekawie prezentować się na tym aucie a te dwa wzory bardzo mi się podobają - i skłaniałbym się do 17stki.

 

Sprężynki prawdopodobnie będę zmieniał na fabryczne - muszę jeszcze sprawdzić jak się na nich jeździ... auto mam od 2 grudnia i nabiłem już prawie 5tys km. Fajnie wyglada na nisko, ale odczuwam że jest twardo i czesto sie spiesze, a przez ten zawias musze nawet przez progi przejezdzac na polsprzegle, nie mowiac o napotkanych dziurach - a jak zaloze "cztery osiemnastki" to pewnie lepiej nie bedzie.... no i na wiosne już amortyzatory do wymiany bo sie pocą, drążki i tulejki z przodu.

 

Miło jest jak auto zajebiście wygląda, ale sporo się poruszam i praktyczność jest dla mnie istotniejsza.

 

Wprowadziłem w tym tygodniu jedną zmianę nie wpływającą na właściwości jezdne - ciekawy jestem czy ktoś zauważy co to takiego:)

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/e87b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tu szefie nie zauważyć przydymionych szybek :) mod zacny

BMW zaleca kilka rozmiarów opon

205/45r18 przód i 225/40r18 ( tylko runflaty a na takich 16stkach jeździ się jak na 18stkach zwykłych )

215/40r18 przód i 225/40r18 lub 245/35r18 na tylnej osi i takie generalnie zalecane są pod te felgi ( przy założeniu że odpychają 135i )

oczywiście może być przód i tył taki sam czyli 225/45r18

 

BMW stosuje zawsze inne et na tył i przód. Jeżeli założysz felgi z takim samym et to najprawdopodobniej przód będzie odstawał delikatnie od błotnika. Wiadomo zależne będzie to od szerokości felgi jak i odchylenia od fabrycznego ET.

 

Tamte felgi które pokazałeś w 17 calach zginą na aucie. Jasna felga optycznie powiększa koło jak i gleba.

Swoją drogą dużo jeździsz 5000 km ja od zakupu auta chyba nie zrobiłem jeszcze tysiąca hehe...

Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś wymieniłem:

 

- olej

- filtr oleju

- odma kompletna

- filtr powietrza silnika

- filtr paliwa

- filtr przeciwpyłkowy

 

Pocieszyła mnie jedna wiadomość - tak jak przypuszczałem - w tym silniku nie było klapek w kolektorze.

Wokół silnika wszystko suche. Turbo dmucha porządnie, ciśnienie przed i za filtrem DPF w normie. Termostaty sprawne. Nie chciałbym krakać, ale wszystko w jak najlepszym porządku. Przed wiosną wymiana paru elementów zawieszenia, amorów, tarcz, klocków.

 

Po drodze z przeglądu akurat wskoczył przebieg

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/182.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mały spóźniony update:

 

15/05/2013 przy przebiegu 188 000km wymienione zostały następujące elementy:

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/spis.jpg

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/parts.jpg

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/188.jpg

Edytowane przez lukard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj wieczoram wsiadam do auta, wkładam kluczyk, wciskam START i usłyszałem tylko CYK spod maski. Jeszcze raz i znowu CYK. Sprawdzam baterię - jest OK. Wniosek - awaria rozrusznika. Myślę "dziwna sprawa, przecież nie było żadnych objawów - do końca chodziło OK". Umówiłem przegląd w Auto Classic Service w Raszynie i wczoraj odpaliłem auto z "popychu" i pojechałem. Po drodze zaczęły zapalać się wszystkie kontrolki i skończył mi się prąd. Okazało się, że alternator także nie ładuje. To wydało mi się jeszcze bardziej dziwne - rozrusznik i alternator naraz? Byłem zmuszony wezwać lawetę która dowiozła auto do serwisu.

 

Wieczorem rozmawiałem z serwisem i dowiedziałem się, że jakiś przewód doprowadzający prąd do rozrusznika i alternatora rozleciał się/przerwał/utlenił. Będę miał zdjęcie to tu zamieszcze wraz z opisem co się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazało się, że przewód w pewnym miejscu się utlenił - nie zrobiłem niestety fotki. Dlatego nie było rozrusznika ani ładowania....

Okazało się także, że wraz z przewodem rozrusznik się "spalił'... Regenerowany - 500zł.

Wszystko już jest OK. Tylko ten rozrusznik coś drogo mnie kosztował....

 

Przy okazji tej naprawy wymieniłem także:

 

- olej

- filtr oleju

 

Przebieg jak na załączonym zdjęciu - 192tys km

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/192.jpg

 

Zdjęcie oczywiście przedstawia sprawdzian auta na zamkniętym odcinku niemieckiej autostrady.

 

http://lukard1.nazwa.pl/lukard/bmw1/x4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.