Skocz do zawartości

Problem z naprawa ABS i ASC BMW E39 523i 1997r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! BMW E39 1997r 523i

Podobny temat byl juz poruszany ale nie znalazlem odpowiedzi. Moj problem wyglada nastepujaco, gdy odpalam auto kontrolki gasna, gdy tylko rusze delikatnie naciskam pedal hamulca czuje ze abs pracuje drzy pedal i delikatnie odbija, po jakims kilometrze zaswiecaja sie kontrolki, no i przestaje dzialac ABS i ASC. Na poczatku komputer pokazal prawy czujnik (sensor)ABS wymienilem na nowy, nic nie pomoglo dalej to samo, wymienilem wiec piaste razem z koronka, bez zmian. Po podlaczeniu pod kompa wyskoczyl blad 64 Continuous control. Co to oznacza, gdzie szukac problemu, poddaje sie. Po jezdzie dotykalem sterownik byl cieply, odlaczylem go i podlaczylem i dalej bez zmian, jak sie objawia uszkodzony sterownik?

BARDZO PROSZE O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

64 Continuous control due to undefined signal interference

 

64 Stała kontrola ze względu na nieokreślone zakłócenia sygnału

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
(sensor)ABS wymienilem na nowy, nic nie pomoglo dalej to samo, wymienilem wiec piaste razem z koronka, bez zmian.
a jaki kupiłeś allegrosz tani???

Przede wszystkim skoro od razu po odpaleniu nie świecą to znak że dopiero po zczytaniu przez czujki rodzi się błąd :norty: .Ja proponuje wyczyścić wszystkie styki w kostkach przy czujkach.Sprawdz sobie aku,swego czasu w klubie czytałem że niewłaściwy prąd aku powoduje świrowanie modułu abs itd(a samochód i tak będzie palił).Jak padłby cały sterownik od razu choinka na blacie.Stawiam na styki :wink:

Opublikowano

Czujnik z angielskiego ebay-a wczesniej byl febi. Po wymianie czujnika nie wyskakuje blad sensora na kompie tylko ten 64. Jutro zaloze oryginalny, czujnik wprawdzie uzywany,ale zobacze czy cos to zmieni. Mam pytanie odnosnie koronki czy mogla byc uszkodzona , czy to widac na oko, bo byla lekko przetarta. Odezwe sie jutro mam nadzieje ze sie z tym uporam.

Dzieki za pomoc!!!!

Opublikowano
Zalozylem dwa oryginalne czujniki z przodu, byly febi, podlaczylem pod komputer i w czasie jazdy okazalo sie ze w tylnym prawym kole co chwile zanika sygnal wszystkie kola pokazuja ta sama predkosc tylko ze to tylne co chwile zanika na ulamek sekundy. Wyjalem czujnik przeczyscilem w srodku piaste, i wyglada to tak jakby byla dziura na biezni z ktorej czujnik czyta jakby ktos rozwiercil stary czujnik, oczywiscie okazal sie nie oryginalny. I dalej niewiem co robic.
Opublikowano
Zalozylem dwa oryginalne czujniki z przodu, byly febi, podlaczylem pod komputer i w czasie jazdy okazalo sie ze w tylnym prawym kole co chwile zanika sygnal wszystkie kola pokazuja ta sama predkosc tylko ze to tylne co chwile zanika na ulamek sekundy. Wyjalem czujnik przeczyscilem w srodku piaste, i wyglada to tak jakby byla dziura na biezni z ktorej czujnik czyta jakby ktos rozwiercil stary czujnik, oczywiscie okazal sie nie oryginalny. I dalej niewiem co robic.

Kolego tylny prawy czujnik to podstawa działania ABS/ASC.Tam właśnie musisz zacząć i jednocześnie skończyć poszukiwania odpowiedzi na tą zagadke.Niestety skoro czujnik w tym kole nie ma z czego czytać poprawnie to logiczne że trzeba wymienić.Zawsze koledzy zaczynają od tylego,prawego koła,chyba nie określiłes wcześniej gdzie zmieniłeś owy czujnik,bo od razu by to powiedział.Zrób to koło i problem zniknie.POzzzdr

Opublikowano

Witam kolego mam ten sam problem,jak poradzisz sobie z tym problemem to daj znać co było.a jak ja będę wiedział jak go rozwiązać to dam ci znać. mój tel 501-688-926 :D

a a całość błędu z INPY to:

 

64 continuous control

error frequency :255

vechicle speed 47.00 km/h

asc pasive

abs-control active

stop light switch off

asc-control pasive

Opublikowano
Problem jest taki że niewiem na jakiej zasadzie dziala to z tylu z czego czyta czujnik, czy to jest koronka jak z przodu czy konstrukcja jest inna, i ktory element jest do wymiany, zagladajac przez otwor wyglada to tak jakby na zewnetrznym pierscieniu (odwrotnie niz w kole przednim, gdzie koronka znajduje sie od czola miedzy pierscieniami lozyska) bylo cos w rodzaju koronki i krecac kolem znalazlem punkt, jakby maly okragly ubytek przez ktory blyszczy metal a reszta jest jakby pokryta plastikiem.
Opublikowano

Witam kolego eric20

Sprobuj podlaczyc pod komputer, i w czasie jazdy obserwuj jak sie zachowuja poszczegolne kola, czy ze wszystkich czujnikow jest wyswietlana ta sama predkosc i czy nie zanika sygnal, inaczej bardzo ciezko jest znalezc usterke, ja szukalem i wymienilem czesci ktore byly dobre, takze najlepszy najszybszy i najtanszy sposob to podpiac pod kompa, z tym ze inpa (za pomoca ktorej ja testowalem) dziala do 20kmh, ale od momentu kiedy ruszylem widac bylo z ktorego kola zanika sygnal.

U mnie prawdopodobnie uszkodzil czujnik mechanik ktory wymienial czujnik na nowy, mozna go takze uszkodzic (napewno z przodu) podczas wymiany lozyska.

Radze na poczatku przejzec styki kable czy nie sa przetarte i nie gubi sygnalu osadzenie czujnikow, same czujniki, koronki ,do czujnikow czepia sie duzo syfu gdyz dzialaja jak magnez.

Opublikowano

Przyjrzałem się temu bliżej, pomyliłem się co do koronki nie widać jej zaglądając przez otwór po czujniku. Koronka znajduje się na łożysku a czujnik jest równolegle zamontowany do koronki (zmyliła mnie konstrukcja przednia gdzie czujniki są prostopadle do koronek(bieżni).

Na czujniku nie znalazłem żadnych znaków także podejrzewam że jest nie oryginalny, spróbuję jeszcze zamienić czujniki z prawego na lewy i zobaczę w ten sposób czy koronka jest wporządku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam trochę spóźniona wiadomość,sprawdzałem prędkość na na kołach,czyli 1 bieg bez gazu długi odcinek ok 500m i co się okazało że co jakieś 30 sek. prędkość w lewym przednim kole spada na dosłownie 1 sekundę z 7km na 3km i powraca do normalnej.wydaje mi się że nie może być to łożysko ani czujnik bo przy prędkości 7km przez 20-30s

koło obraca się więcej niż raz ,a prędkość spada średnio co 20-30s

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

i wszystko się wyjaśniło,czujniki z przodu były z inter carsu za 100zł P i L myślałem że to może czujniki abs ale nie to nie czujnik.winą było łożysko a dokładnie pierścień magnetyczny (magnetyzer) z którego czujnik czyta impulsy,a dokładnie był uszkodzony co było widać gołym okiem,po wymianie całej piasty abs śmiga jak należy.

doszedłem do tego INPĄ a mianowicie,jazda na pierwszym biegu i obserwowanie prędkości poszczególnego koła i w moim przypadku było to przednie lewe koło prędkość spadała na ułamek sekundy na z 7km na 3km i to było przyczyną problemu załączającego się pulsacyjnie abs-u.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam! Mój problem polegał na tym że ktoś jak wymieniał łożysko w tylnym kole to delikatnie wgiął koronkę, na pierwszy rzut oka nie było widać, trzeba dobrze odczyścić i dokładnie przejrzeć. I radzę uważać na czujniki (nieoryginalne) z tego co zauważyłem mają minimalna różnicę w długości. Dokładnie sie po tym przyjrzałem no i winna była koronka, wymiana łozyska i po problemie.

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tam nie ma koronki tylko pierścień magnetyczny.

Z tego co wiem to i nowe łożyska zdarzają się z już uszkodzonym pierścieniem (podczas transportu).

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.