Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Mam taki problem z ogrzewaniem, że grzeje tylko w położeniu maksymalnym, tzn kiedy przekręcę pokrętło od strefy kierowcy do końca do usłyszenia kliknięcia przełącznika, który jest pod pokrętłem. Zauważyłem, że tylko w tym przypadku pracuje elektryczna pompka wspomagająca obieg płynu. W położeniach pośrednich milczy. Rozebrałem panel sterowania i przelutowałem wszystkie luty- nie pomogło. Czy ktoś ma może jakiś pomysł gdzie zajrzeć lub które układy są odpowiedzialne za pracę tej pompy? Acha, czasem również zacina się dmuchawa. Myślę, że nie jest to problem zużytego silnika, bo pracuje cicho i ma odpowiednie obroty, a problem siedzi gdzieś w "zanikającym" napięciu. Będę wdzięczny za podpowiedź. Mój samochód to 730 z 89r z klimą Edytowane przez wodzik
Wodzik
Opublikowano
O ile się orientuję to miecz odpowiada za pracę dmuchawy, więc zgoda, może być padniety.Bardziej denerwujący jest jednak problem sterowania pompką....
Wodzik
Opublikowano
Też tak mi sie czasem działo ale chwilowo bo ja to rozbierałem i pewnie nie łączyło dokładnie coś z mieczem można wyjąć kostke i przeczyścić psiknąć wd i zobaczyc czy pomogło jak nie to trzeba znaleźć inny
Opublikowano
Mi też każdy na forum mówił że miecz na 100% padł, posłuchałem się i kupiłem, narobiłem się i zonk!! zanim go wymienisz to wymontuj dmuchawę i szczotki zobacz bo i mnie były trochę zużyte i się zawieszały. Zrobiłem to w ponad godzine i juz było dobrze
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
No, cóż... Na pewno jest to problem z jakimś modułem sterującym. Ustaliłem następne fakty- zawory pracują tylko w dwóch pozycjach- zamknięte lub otwarte (są więc sprawne)na temperaturach pośrednich są zamknięte. Druga sprawa nie działa termometr zewnętrzny- myślałem, że to urwany przewód,ale nie... Klima też chłodzi tylko na maksa.... Czy to wszystko wskazuje na miecz, czy też może na inny moduł?
Wodzik
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No dobra, problem dmuchawy zniknął. Powodem był totalnie zasyfiały komutator. Trochę rozpuszczalnika i papier ścierny i po kłopocie. Niestety ogrzewanie nadal fiksuje- jeszcze nic nie grzebałem tam.
Wodzik
Opublikowano
No cóż, niestety nie udało mi się namierzyć miecz żeby go podmienić i sprawdzić swój, ale ustaliłem następne fakty. Otóż nie działa w ogóle prawa strefa tzn. nie otwierają się klapy nawiewów i pomimo włączonej dmuchawy z wylotów po stronie pasażera nie leci powietrze. Może to i dobrze ponieważ zawór płynu od tej strony pozostaje cały czas otwarty, gdyż nie ma sterowania (brak masy na pinie bez względu na położenie potencjometra temperatury), więc przynajmniej nie leci stąd gorące powietrze. Teraz rozumiem czemu się trochę dłużej silnik nagrzewa. Co Wy na to? Czy to też mogą być objawy awarii miecza, czy może bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie tego komputera, który siedzi za nagrzewnicą?
Wodzik
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie. Teraz to ja już nic nie rozumiem. Klima totalnie oszalała. Załącza się od razu po przekręceniu kluczyka mimo, że na panelu jest wyłączona i nie daje się niczym odłączyć. Znaczy się bezpieczniki wyjąłem, to nie działa. Poza tym w tej chwili ogrzewanie też przestało działać- brak sterowania na zaworach- na + jest ok 9 V, a masa jest tylko na prawej strefie (poprzednio była tylko na lewej). Elektryczna pompa nie załącza się w żadnym położeniu potencjometrów temperatury- jest sprawna, bo jeśli ręcznie zewrzeć styki przekaźnika to pracuje normalnie. Zawory również działają prawidłowo jeśli im podać napięcie i masę "z zewnątrz". Macie jakieś pomysły?
Wodzik
Opublikowano
Jezeli to klimatronic to do wymiany moze byc komputer sterujacy praca klimy a znajduje sie za nagrzewnica. Posiadam taki na podmiane, mozna sprawdzic czy pomoze. Niewykluczone tez jest to, ze połaczenia elektryczne sa słabe co jest bolaczka starszych BMW

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj udało mi się podmienić panel sterujący oraz komputer klimatyzacji. Po wymianie panela nic się nie zmieniło, natomiast komputer padnięty jest na 100%, aczkolwiek nie wszystkie usterki się usuwają. Tak więc klimatyzacja załącza się i wyłącza prawidłowo, pojawiła się również masa sterująca na obydwu pinach wtyczki od elektrozaworów. Acha, i jeszcze z powrotem zaczęła pracować pompa elektryczna, tyle, że tylko w położeniu maksymalnej temperatury. Niestety nie doprowadziłem testów do końca, gdyż gościu u którego byłem jak zobaczył, że cośtam się poprawiło zażądał za tego kompa taką cenę, że usiadłem i czym prędzej go wymontowałem i oddałem. Z tego co jeszcze zdążyłem ustalić, to na + we wtyczce elektrozaworów pojawiło się wyższe (nie wiem jakie bo woltomierza nie miałem)napięcie, ale nie prawidłowe , bo probówka zaświeciła się nieco jaśniej niż na moim komputerze. Tak więc bankowo muszę wymienić komputer (przy okazji dnia dzisiejszego dowiedziałem się, że jest ich kilka rodzajów) i dopiero szukamy dalej.

Wodzik
Opublikowano

Dobra, mały update. Mama takie oto pytanko. Na moim kompie są takie oznaczenia.

http://i300.photobucket.com/albums/nn24/wodzik730/P7120123.jpg

Ten, który dzisiaj wpiąłem miał pasujące wtyczki, ale miał zupełnie inne oznaczenia poza tym 6411. W innych przypadkach nie pasowały wtyczki do gniazd mimo takich samych kolorów. Czy wiecie może, czy mam szukać elementu, który ma dokładnie ten sam kod cyfrowy, czy wystarczy zastosować komputer, którego wtyczki pasują?

Wodzik
Opublikowano
jak wtyczki nie pasuja to dlatego ze komp jest od wersji po liftowej, jezeli wtyczki pasuja to zapinaj komp i bedzie gralo :)

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
Dzięki za potwierdzenie. Jak już wspomniałem miałem już zapięty komp o innych numerach, ale wszystko zdawało się działać normalnie. Nie sprawdzałem wszystkiego jednak do końca bo gość zaśpiewał mi za niego 250 PLN, gdzie średnia cena np na allegro to ok 50 PLN, więc czym prędzej delikatnie go wymontowałem, co by nie zadrapać, i oddałem- a niech sobie zupę na nim ugotuje.
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.