Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chcę do końca tego roku kupić e46. Zakładam ten post bo nie wiem z jakim silnikiem kupić bmw. Samochód w 80% będzie użytkowany w mieście. Trasy w jakich auto będzie użytkowane to od 2 do 8 km. Średni przebieg miesięczny to 1500 do 2000 km. Interesują mnie silniki do 2 litrów problem w tym czy silnik benzynowy z instalacją sekwencyjną będą bardziej ekonomiczne od klekotów pod względem wydanej kasy tylko na paliwo. Nie interesują mnie wypowiedzi osób które będą się wypowiadać że diesle są bardziej awaryjne i droższe w utrzymaniu ponieważ są to bzdury według mojego doświadczenia. Posiadam astre g 1,7td przez 4 lata i do tej pory wymieniłem raz świece żarowe(jeżeli chodzi o silnik wraz z osprzętem) oraz od paru miesięcy bmw e36 316. Przyszła pora na kupno auta a że jestem osobą która nie zarabia majątku chcę się jak najwięcej dowiedzieć od osób którzy posiadają takie samochody jak się sprawdzają silniki z instalacją gazową i dieselki na krótkich odcinkach.
Opublikowano
Kolego, dobre doświadczenia związane z jednym silnikiem, innego producenta, w innym samochodzie nie znaczą jeszcze że wszystkie diesle są bezproblemowe. Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są na forum, polecam wątek "Diesel czy benzyna" w dziale e46, jeżeli liczysz się z wydatkami to powiedz może ile możesz przeznaczyć na zakup. Jeżeli masz 20 - 22 tys. (to minimum w przypadku e46), to możesz rozejrzeć się za 318i lub 320d z początku produkcji, są to jedyne, w miarę ekonomiczne modele, do 318i możesz oczywiście zamontować gaz, ale jeżeli będziesz go używał tylko na krótkich dystansach to będziesz miał z niego małą korzyść. Powiem Ci tak, mam 318i bez gazu, robię nim rocznie 11 tys. km, a koszt jego eksploatacji (bardzo zadbany egzemplarz) przy takich założeniach to ok. 10 tys. PLN/rok (paliwo, ubezpieczenie, serwis).
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Do wydania będę miał 30 tys. i myślę że coś znajdę. Problem w tym że nigdy nie miałem samochodu na gaz sekwencyjny i nie wiem czy to jest opłacalne robiąc takie krótkie trasy. Rozważam tą kwestie ponieważ myślę że w benzynie znajdę szybciej zadbane e46 niż w dieselku. Dziękuje bardzo za radę zobacze czy jeszcze ktoś się wypowie.
Opublikowano
Problem w tym że nigdy nie miałem samochodu na gaz sekwencyjny i nie wiem czy to jest opłacalne robiąc takie krótkie trasy. Rozważam tą kwestie ponieważ myślę że w benzynie znajdę szybciej zadbane e46 niż w dieselku.

Dobrze kombinujesz i benzynowy bedzie napewno z mienjszym przebiegiem.

Instalcja jaką ci polecam to stag300 Plus AC-R01 lub Zavoli zeta N wtryskiwacze HANA. taki zestaw będzie działał dobrze i bezawaryjnie, przy tym przebiegu rocznym można tańsze wtryskiwacze Omvl reg fast wtedy cena 2500 zł jak nie musisz mieć wszystkiego och i ach.

Opublikowano
Wyżej wymieniony zestawy (300 ISA2, Zeta N i Hana czerwone) mam u siebie i - jak to mówią na forach - "sam mam i polecam". Po chłodnej nocy na gaz przełącza < 3 minut / 1 km, w ciepły dzień po pół minucie. Spalanie ok 15% wyższe niż na 95. Krótko mówiąc oszczędności masz już na b krótkich odległościach - nie musisz jeździć 50 km na raz, żeby było opłacalnie. Oczywiście taki zestaw musi być odpowiednio założony (nawierty) i ustawiony, więc upewnij się, że gazmen kumaty.
Opublikowano
Po chłodnej nocy na gaz przełącza < 3 minut / 1 km, w ciepły dzień po pół minucie.

A jak to wygląda zimą przy 20 stopniowych mrozach. Samochodu jak na razie nie garażuje tylko trzymam na strzeżonym parkingu.

Opublikowano
Dajcie spokój 11 tys i gaz na odcinki 2-8 km w zimie nie zdąrzy ci się przełączyć na gaz i finalnie połowe tej trasy i tak przejedziesz na benzynie dla mnie chory pomysł.
Opublikowano
Dajcie spokój 11 tys i gaz na odcinki 2-8 km w zimie nie zdąrzy ci się przełączyć na gaz i finalnie połowe tej trasy i tak przejedziesz na benzynie dla mnie chory pomysł.

 

11 tys. km/rok to zrobiłem ja - autor pisze o rocznym przebiegu 18 - 22 tys. km. Tak jak wcześniej napisałem, też nie jestem pewien czy te zabawy z gazem będą opłacalne, silnik u mnie rozgrzewa się przez jakieś 2-3 km zimą, ale ja trzymam auto na quasi-ogrzewanym parkingu podziemnym.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Przy sprawnym termostacie nie powinno to byc nawet 3km. Na gaz przełącza się gdy płyn ma 30 stopni a po 3 km to juz powinienes miec 90.

Jak miałem 525i to przełączał sie po 600m a robocza temperature miał po ok 2km, temperatura ustawiona na 20 stopni na auto.

Osoby które tak odradzja gaz to chyba maja udziały w spółkach paliwowych. Sie nie opłaca, gaz drogi, psuje silnik i temu podobne, a teraz jeszcze ze sie nie bedzie przełączał.

Opublikowano
Właśnie dlatego założyłem ten temat żeby się jak najwięcej dowiedzieć przed zakupem auta. Chcę również zwrócić uwagę że zima u nas trwa ok 3-4 miesiące. Jestem bardzo wdzięczny za wasze wypowiedzi. Szkoda tylko że jeszcze nikt mi nie napisał z silnikiem diesla jak to wygląda w jego przypadku. Auto chcę trzymać z 5 może 6 lat więc i tak prędzej czy później instalacja by mi się zwróciła.
Opublikowano
Przy sprawnym termostacie nie powinno to byc nawet 3km. Na gaz przełącza się gdy płyn ma 30 stopni a po 3 km to juz powinienes miec 90.

Jak miałem 525i to przełączał sie po 600m a robocza temperature miał po ok 2km, temperatura ustawiona na 20 stopni na auto.

Osoby które tak odradzja gaz to chyba maja udziały w spółkach paliwowych. Sie nie opłaca, gaz drogi, psuje silnik i temu podobne, a teraz jeszcze ze sie nie bedzie przełączał.

 

 

Przez "rozgrzany" rozumiem temperaturę roboczą - 90 st. Daruj sobie dywagacje na temat udziałów w spółkach paliwowych, bo nie odradzałem gazu, zwróciłem jedynie uwagę na fakt iż na krótkich dystansach może być problem z przełączaniem się z benzyny. 30 stopni to absolutnie dolny próg w przypadku instalacji IV generacji. LPG jak wszystko ma swoje wady i zalety, trzeba być ich świadomym a nie od razu histeryzować.

 

 

pwwojciech, z dieslami podstawowym problemem są przebiegi które zwykle są znacząco większe niż aut z silnikami benzynowymi - nie sugeruj się tutaj wskazaniami liczników kilometrów, gdyż są one bardzo często fałszowane. Za 30 tys. które posiadasz możesz się porozglądać za zadbanymi 320d 136 KM sprzed liftingu, lub pierwszymi poliftowymi 150 KM (z drugiej połowy 2001 r.). Modele 136 KM mają awaryjne pompy wtryskowe, 150 KM mają kilka innych obszarów problemowych (klapki w kolektorze się kłaniają, np.) Zachęcam Cię do zapoznania się z tematami w dziale e46.

 

 

I na koniec najważniejsza rada. Nie kupuj od handlarzy - 99 % z nich to oszuści i złodzieje.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Instalcja jaką ci polecam to stag300 Plus AC-R01 lub Zavoli zeta N wtryskiwacze HANA. taki zestaw będzie działał dobrze i bezawaryjnie.

Czy ta instalacja się nadaje do e36 316 jest to silnik na pełnym wtrysku chyba m43b16. Pytam bo mam zamiar trzymać dłużej to bmw i zarazem sprawdził bym jak ta instalacja się spisuje, a podczas zimy zapadnie decyzja czy się mam rozglądać za benzynką czy dieselkiem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem zadowolony z waszych wypowiedzi,mój ojciec bo ja nie mogę (jestem za granicą). Odwiedził parę firm instalujących gaz i wszyscy powiedzieli że ta instalacja jest już stara . Zdecydowałem się założyć instalacje gazową z elpigaz z 5 letnią gwarancja. Jakie będą tam podzespoły tej instalacji podam w poniedziałek albo wtorek. Pan inżynier pomógł wybrać (mojemu ojcu) podzespoły i zapewnił że będzie wszystko chodziło tak jak na benzynie. Cena tej instalacji to 2700 zł a tej co mi podaliście około 2000 zł. :P
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
cena na plusie i hanah to 2900zl w Białystoku niech on ci nawet da 10 lat gwarancji tylko i tak z niej nie skorzystasz, jakto stara? jak widac dalej pseudo inrzynierowie robią wode z mózgów naiwnym osczędnym polakom, napewno zapewnił magicznym "będzie pan zadowolony" i u mnie wszystko super tanio i dobrze, a inni to nie umieją.
Opublikowano
Trzeba spróbować jak będzie coś nie tak to dopiero można narzekać a nie z góry zakładać że wszyscy są hu....mi gazownikami.To co mój tato zauważył to u nich w warsztacie co chwile ktoś przyjeżdża zakładać gza. Dziwne czy nie ale jak był u mnie zakładany gaz to też stały trzy ciężarówki w których właśnie zakładali gaz i stwierdziłem że jak by byli jakąś hu ..wą firmą to kto by oddał tiry im do zagazowania jak one przynoszą chleb właścicielowi i nie mogą sobie pozwolić aby ciężarówki stały w warsztacie. Mnie w Polsce nie mam więc się nie wypowiem ale mój ojciec jak na razie zrobił od odebrania auta 250 km i gdyby nie mała kontrolka i (pstrykniecie) to by nawet nie wiedział że jeździ na gazie. Powiedział mi że nie odczuwa żadnej różnicy w przyśpieszeniu itp. Kazałem mu sprawdzić czy na 4 biegu na gazie też bez problemu silnik dochodzi do 6 tyś obrotów i mi powiedział że wszystko jest ok i naprawdę na gazie idzie jak na benzynie. Na gaz przełącza tak szybko że nawet nie zdąży wycofać auta z parkingu. Jak było rano 6 stopni C to mu przełączyło po niecałym kilometrze. Co mam wsadzone to jeszcze ojciec mi nie podał więc wam nie napisałem ale jaki mi poda podzespoły to wam zaraz napisze zdjęcia mam ale nie wiem jak je wkleić.
Opublikowano (edytowane)

A więc tak to wygląda

zbiornik Bormech-d360/050

reduktor Fore Forte

przewód elastyczny faro-h2

wielozawór elpigaz at02a360/30-prawy

obudowa wielozawór Elpigaz at03

wlew gazu Elpigaz

wtryskiwacz sw 4-sekcyjny Stella

komputer sterujący popular 3-4 cylindrowy Stella

filtr szeregowy d16x12 fazy lotnej gazu

sensor ciśnieniowy gazu stella ae025

Samochód spalał mi ok 10,5l 95 na sto kilometrów po mieście z włączoną klimą i odcinkach do 15km. W większości trasa miała ok 5 km.

Teraz w tych samych warunkach spala 9,14l gazu i około 1,5l 95. Zmierzyłem to na odcinku 350 km.

Zapłaciłem za nią 2200 zł na 2 lata gwarancja albo 2700 na 5 lat gwarancja.

Edytowane przez pwwojciech
Opublikowano
Wiedziałem że się da ale nie sądziłem, że w polsce i to w dodatku w ciężarówkach takie instalacje się zakłada.... chylę czoła ;)

Pozdrawiam,

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.