Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam kolegów,

 

Mam dopiero 230kkm, ale już się szykuję.

Wczoraj spotkałem się ze "specem", u którego zakupiłem głośnik, który naopowiadał mi jakie te M62 są złe i zawodne silniki... Pomijam fakt, że przyjechał 3L dieslem :duh: i na słuch uznał, że mam to samo http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

 

Nie pytałem ile M62 miał, bo mijało się to z celem, próbowałem wyciągnąć jak najwięcej informacji.

 

1. "Wymień rozrząd"... Po chwili wgłębiania się w temat doszliśmy, że chodzi tu o jakieś ślizgi, o których nie jeden właściciel M62 mi już wspominał, że trzeba czasami zmienić. Ktoś ma może namiar na numery części?

2. Sondy Lambda o tym nie rozmawiałem, ale wiem, że trzeba. Czy jakaś konkretna reakcja sond na INPIe powinna sugerować wymianę? Które sondy polecacie?

3. Paski, zmieniłem.

4. Termostat, zmieniłem.

5. Świece? Jakie objawy sugerują?

6. Olej w ASB, to wiadomo.

7. Najchętniej wszystkie cholerne czujniki PDC :evil:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

proponuje podjechac na kompa do jakiegos znajomego i przebadac dokladnie fure

zczytac blędy i przejrzec live data wyjdzie wszystko co do elektroniki co do czujników tylko orginał

dalej masz 2 napinacze sciagnij pasek i pokrec napinaczem czy nie szumi juz jak tak to wymiana rolek

poduszki silnika skrzyni

oleje:

skrzynia dyferrencjał ,olej wspomagania

filtry kabinowe swiece tez one mają miec wymiane co okolo 80tys bez gazu

zawieszenie :

tył :tuleje belki tylnej amory sprawdz czy nie wylane ,gumy na wachaczach

przod: łacznikiki gałki sworznie i inne gumy

płyn hamulcowy / chłodniczy (podjedz do dobrego warsztatu do sprawdzenia tego )

filtr paliwa

tarcze klocki

napiecie na odpalonym silniku i z właczonymi swiatłami przeczysc wlot powietrza alternatora (przy obudowie alternatora)

jak masz ponizej 14V zwlaczonymi swiatlami to jest kiepsko ,przeczysc kable od masy przy silniku

 

to wszystko sobie sprawdz i bedziesz wiedzial co jest grane

jak m i sie cos jeszcze przypomni to dopisze pozniej wszystkoie te czynnosci to okolo godzina roboty,wymiana to inna historia

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego mam jechać do kolegi, skoro sam mam interface i kompa z live data? Pytałem tylko o zachowanie sond, które sugerowałoby wymianę.

Alternator w M62 chłodzony jest cieczą i nie ma wlotów powietrza.

Świece co 80kkm? Czyli czas również na świece.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Hej Mysle ze nie nalezy popadać w paranoje z wymiana czesci ktore dzialaja. Ja mam obecnie 261tys km, z czego sam zrobilem przez 2lata 61tys km. Wymienilem przepływomierz powietrza na nowy oryginal (był błąd za bogatej mieszanki na kompie), wisko, paski (byly sparciale) i rolki, kupilem tez nowa chlodnice, nowy plyn chlodzacy, wymienilem wiatrak od klimy, bo stary padł. Świec nie zmienialem podobno wymiana co 100tys. Olej leje castrol edge 5w30 long life i wymieniam zgodnie z cegiełkami. Odnośnie oleju własnie to zastanawiam sie nad przejsciem na Motul, namawia mnie do tego gość od chiptuningu i wyscigow na 1/4 podobno jest duzo lepszy niz Castrol. A propo hamowni bylem ostatnio i wyszlo 272KM, facet uznal wynik za bdb, jak na przebieg i wiek auta. Moment 439NM. Dodatkowo za pierwszym pomiarem rozpedzal auto na 5biegu i dojechal do ogranicznika 250kmh, pozniej drugi pomiar, bylo juz gorąco w pomieszczeniu wiec to tez moglo miec wplyw. Postaram sie wkleic wykres pod wieczor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.