Skocz do zawartości

E46 330i touring M-pakiet Częstochowa


Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie Panowie o tym egzemplarzu?

http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-sportowy-ii-C18867371.html

 

Wg. VINu mi się wszystko zgadza. Przebiegu jeszcze nie potwierdzałem. Wiem, że auto miało wymieniany lewy przedni błotnik i niestety jest tylko 1 kluczyk :(

Edytowane przez jackbmw
BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś kiedyśsłyszałem ze na zachodzie jak jest porządna kolizja to zabierają kluczyk..?czy to prawda?a zreszto zawsze przy furze są 3 kluczyki, wiec moze to świadczyć o tym, że było wielu właściecieli....ale sztuka warta obejrzenia mimo wszystko jednak wzmożona uwaga x 10!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio słyszałem o kluczykach historię:| Auto miało niby tylko 1 właściela w DE. Niestety nie dostałem jak dotąd fot tego uszkodzonego błotnika. Przebieg podejrzanie niski jak dla mnie. Chyba pojadę, choć z ciekawości i w celu nabrania doświadczenia, ją obejrzeć.
BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny chrom na nerkach, a reszta to Shadow? Słabe zdjęcia.

.......no własnie "nery"od chromu,obramówki zegarów od chromu,a reszta shadow,ale sprzedajacy nie zaznaczył bezwypadek więc może się pomylił......i to własnie błotnik nie był tylko wymieniany..... :wink:

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam katalog E46 touringa z 2003 roku, ale nie umiałem nigdzie znaleźć informacji, co do wyglądu nerek w M-Pakiecie. Nigdzie nie znalazłem info, że Shadowline czy M-Pakiet wykluczają chromowane nerki. W opisie zawartości odnośnie Shadowline pisze, że są to obramowania na wysoki połysk, a w zawartości M-Pakietu nie ma słowa o nerkach (choć już o blendach świateł mówią wyraźnie).

 

Z resztą np. 130i z M-Pakiem też miało chromowane pionowe żeberka w nerkach. Może ktoś to potwierdzić odnośnie europejskich M-Pakietowych 330i?

 

Chromowane obwódki zegarów to wyróżnik wewnętrzny 330i i tu nie ma żadnego wpływu to czy auto ma M Pak czy nie. Miały go wszystkie :)

BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
od niedawna wiem że wszystkie 330i powinny mieć srebrne wnętrza lamp, chyba że zennonu to nie dotyczyło

 

 

Nie dotyczy Mpakietu

 

jakub: M-pakietu czy 'shadow-line' ? bo jak coś ma m-pakiet ale srebrne listwy nad oknami to w końcu jakie fabrycznie ma mieć środki? No chyba, że m-pakiet to zawsze shadow-line w co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M Pakiet zwykle zawiera Shadowline, ale można zrezygnować z niego i mieć chromowane obramówki okien z tego co wiem. Czarne blendy lamp, zamiast srebrnych, miały wszystkie 330i z M Pakietem.

 

Jadę w sumie z ciekawości obejrzeć, bo mam względnie blisko. Przez telefon się za wiele nie dowiedziałem o historii auta, papierach itd. Właściciel obiecywał więcej info przy obejrzeniu. Zobaczymy. Na zakup się nie nastawiam na razie, ciekawi mnie co różni jeszcze to auto od niemieckich po 10-13k Euro, oprócz wymienionego błotnika ;)

 

Po ramkach tablic (BMW Märtin) sądząc auto jest z okolic Freiburga (południowy zachód Niemiec). Wysłałem maila do nich, ale nie odpisali mi czy serwisowali to auto czy nie :mad2:

BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od niedawna wiem że wszystkie 330i powinny mieć srebrne wnętrza lamp, chyba że zennonu to nie dotyczyło

 

 

Nie dotyczy Mpakietu

 

jakub: M-pakietu czy 'shadow-line' ? bo jak coś ma m-pakiet ale srebrne listwy nad oknami to w końcu jakie fabrycznie ma mieć środki? No chyba, że m-pakiet to zawsze shadow-line w co wątpię.

 

Nie wiem, ale Mpakiet kłóci się strasznie z chrom pakietem.

Ciężko mi też sobie wyobrazić ten "sportowy" niebieski kolor z chromem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rozkodowanego vinu możemy sobie jedynie gdybać w kwestii chromów. Od siebie mogę dodać że np edycja sport z 2003 roku miała m pakiet + czarne wnęki reflektorów + chromowane nerki + czarne listwy okienne + brak obramówek srebrnych zegarów (mimo silnika 6 cylindrowego - mam katalog przed nosem :wink: ). Sam mam edycję lifestyle gdzie mam zwykłe czarne listwy okienne + chromowany grill + srebrne obwódki zegarów (mimo że mam 4 cylindrowy silnik) - wszystko zgodnie z katalogiem. Z powyższego widać że wcale czarne listwy okienne nie wykluczają chromowanych nerek, a silnik 6 cylindrowy (330i w katalogu) nie narzuca srebrnych obramówek zegarów.

Z ciekawostek mogę dodać że we wspomnianym katalogu edycji sport ewidentnie widać źle spasowany przedni zderzak oraz błotniki (tę przypadłość już widziałem i na innych oficjalnych zdjęciach BMW) więc nie czepiajmy się tak mocno kilkuletnich używanych aut :cool2:

 

Radziłbym jednak pofatygować się na oględziny osobiste auta bo szybko ktoś je sprzątnie Ci z przed nosa;) Takie zestawienie silnikowo wyposażeniowo kolorystyczne nie zdarza się zbyt często a do tego auta naprawdę trudno się przyczepić po zdjęciach.

 

Dla porównania niemiecki egzemplarz:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=144766892&pageNumber=2&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2002-12-31&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar&tabNumber=1

oczywiście łatwo wyliczyć że po doliczeniu kosztów wycieczki oraz opłat auto będzie prawie dwukrotnie droższe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link do niemieckiego ogłoszenia dla porównania. Najtańsze 330i w kombiaku po lifcie i z M Pakietem jakie jakiś czas temu znalazłem było po 9999 Euro, w promocyjnej cenie bo maska, klapa tylna i tylny błotnik miały wgnioty i rysy o czym wyraźnie pisało. Tak to chodzą drożej. Normalna cena to właśnie te 11-13k Euro.

 

VIN rozkodałem i leży w innym dziale, ale przeniosę go tu dla jasności:

 

Vehicle information

VIN long WBAEN51090PC21123

Type code EN51

Type 330I (EUR)

Dev. series E46 (3FL)

Line 3

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M54

Cubical capacity 3.00

Power 170

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour TOPASBLAU METALLIC (364)

Upholstery STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Prod. date 2002-07-18

 

Order options

No. Description

167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

338 M SPORTS PACKAGE II

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

521 RAIN SENSOR

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

650 CD PLAYER

661 RADIO BMW BUSINESS

674 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON

710 M LEATHER STEERING WHEEL

716 M AERODYNAMICS PACKAGE II

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING

772 INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

789 M LT/ALY WHEELS WITH MIXED TYRES

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION

 

Series options

No. Description

411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC

473 ARMREST, FRONT

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

550 ON-BOARD COMPUTER

832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moment, m-pakiet można zamówić chyba do każdego koloru chyba, że podchodzimy do tematu fabrycznych 'składanek' wystawionych w salonach. Mnie jakoś np. w ogóle nie pasuje shadow do czerwonego albo takiej limonki jak mam ja. Przy niebieskim zgoda ale już przy czarnym to bym się kłócił co lepsze srebrne listwy i m-pakiet czy czarne.. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio słyszałem o kluczykach historię:| Auto miało niby tylko 1 właściela w DE. Niestety nie dostałem jak dotąd fot tego uszkodzonego błotnika. Przebieg podejrzanie niski jak dla mnie. Chyba pojadę, choć z ciekawości i w celu nabrania doświadczenia, ją obejrzeć.

 

Taki przebieg jest możliwy, u mnie 95 tkm, ale cena okazyjna. Jeśli samochód jest ok, to w ciemną noc bym brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny chrom na nerkach, a reszta to Shadow? Słabe zdjęcia.

.......no własnie "nery"od chromu,obramówki zegarów od chromu,a reszta shadow,ale sprzedajacy nie zaznaczył bezwypadek więc może się pomylił......i to własnie błotnik nie był tylko wymieniany..... :wink:

 

Ja mam oryginał bezwypadkowy i chromowane nerki, więc nie wiem o co wam biega w tym egzemplarzu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veni, vidi...

 

Właśnie niedawno wróciłem z oględzin. Z daleka auto super wygląda, kolor, M-Pakiet duże fele :) Nice

 

Czar pryska po przyjrzeniu się bliżej. Nie miałem miernika lakieru, ale niektóre elementy aż rzucały się w oczy od spartolonej roboty lakiernika.

Ewidentny baranek na lewym przednim błotniku. Po otwarciu drzwi kierowcy widać ślad po odkręcanej śrubie błotnika.

 

Drzwi przednie lewe też były lakierowane ponownie. Lewe tylne drzwi były odkręcane, widoczne ślady na śrubach. Błotnik tylny lewy też był lakierowany.

Po za tym pęknięty tylny zderzak w jednym miejscu. Nadawał się do spawania i lakierowania. Na zderzaku tylnym idealnie pod klapka wlewu również baranek.

 

Fatalnie spasowane przedniego błotnika ze zderzakiem i plastikiem pod lewą lampą. Pewnie efekt nieudolnej naprawy jak i dotknięcia zderzakiem krawężnika (widoczne rysy), co z resztą właściciel potwierdził.

 

Z przodu w zderzaku brakowało maskownic halogenów - widać to już na fotkach z ogłoszenia. Jest to część nr 5 na:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/x/136.png

 

Kluczyk był tylko 1. Dokumentów z importu auta nie widziałem, choć prosiłem o nie. Auto jest od 2 lat w PL. Sprowadzone przy przebiegu koło 90k, na lawecie jechało. Uszkodzenia dotyczyły tylko lewej strony i były powierzchowne z tego co usłyszałem. Fotek jednak nie dostałem.

 

Wnętrze fajne czyste, choć ślady na siedzeniu kierowcy mówią, że ktoś się chyba wiercił w tym fotelu, troche za bardzo na wytarte jak na 105k, przynajmniej wg mnie. W bagażniku też czysto, akumulator oryginalny, narzędzia kompletne. Koło dojazdowe plus karnister oryginalny we wnęce. Rolety nie było, ale właściciel ją ma.

 

Pod maską czysto i sucho. Nie wiem czy było tam coś czyszczone, czy tak to na codzień wygląda. Generalnie pod machą stan fabryczny, trochę dziwne jak na 9 latka, że tak czysto.

 

Jeszcze kilka pytań do was.

1) Wewnętrzna strona maski świeciła się lakierem jak na zewnątrz. Czy aby w E46 nie powinna być maska od środka matowa jak komora silnika? Generalnie to maska wyglądała na malowaną od środka, bo w 1 miejscu było niedomalowane:/

2) Na przedniej szybie, mniej więcej w 1/4 jej szerokości nad wycieraczką było jakby małe miejsce na VIN, ale nie widziałem tam niczego. Wiecie co to może być?

 

Podsumowując. Auto byłoby całkiem fajne, gdyby zostało porządnie naprawione. Owszem można próbować je poprawiać i zniwelować te rzeczy. Choć to już kwestia indywidualnej oceny. Ja bym go w każdym razie za te 32k nie kupił. Na oględziny w warsztacie się nie nastawiałem. Pewnie osoba z większym doświadczeniem mechanicznym/lakierniczym wychwyciłaby więcej baboli ode mnie.

BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja tylko tak z przekory zapytam, gdyby to auto nie miało opisanych wad, ale kosztowało 40kzł co wtedy? Zapewne pierwsze co by się pojawiło jako komentarz, że 'z ceną to chyba upadł na głowę' :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.