Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Kupiłem niedawno E90 177 PS fajne autko... ale ze sportowym zawieszeniem, felgi 17, opona run flat i nie mogę normalnie tym jeździć po naszych drogach. Proszę o poradę jak można poprawić komfort mojego autka. Co wymienić ???

Opublikowano

Zanim będziesz coś wymieniał, pojeździj jeszcze trochę. Po miesiącu może się przyzwyczaisz, a nawet polubisz.

 

A jeśli dalej nie będzie ci pasować, wtedy daj ogłoszenie na forum i spróbuj się zamienić (za dopłatą dla Ciebie) z kimś kto ma serię na 16-tkach.

 

Ja mam serię zawieszenie, 16. RF i uważam że do dynamicznej (nie sportowej, ale dynamicznej) jazdy w pełni taki zestaw wystarcza. Jakiś czas temu miałem Seata Leona 1.8T (180 KM) i na 17. w szybkich zakrętach trzymał się bardzo podobnie jak E90 na 16-tkach. Myślę, że to kwestia tylnego napędu, a więc braku podsterowności.

Opublikowano

... no i poczytaj sobie archiwalne tematy... bo chyba nie będziemy w kółko pisać o oponach, różnicach w komforcie, itd.. :search:

 

Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź - gwarantuję Ci to.

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie na na M pakietowym zawieszeniu i oponach Bridgestone Potenza RE 050 II RSC R17 225/45 i 255/40 również nie było komfortu, ale za to było niesamowicie precyzyjne i pewne prowadzenie. Po jakimś czasie wymieniłem przednie opony na RSC Continental SP 2 i poprawa komfortu była znacząca, ale prowadzenie już nie było tak precyzyjne i przewidywalne jak na Potenzie. Na wiosnę założyłem nowe opony - nie RSC i ogólnie jest dobrze. Po długich poszukiwaniach i porównywaniach zdecydowałem się na Hankook V12 Evo K110 XL R17: 225/45 przód i 255/40 tył.

Tutaj dwa testy tych opon:

http://www.hankookopony.pl/nowosci/autoswiat.pdf

http://www.hankookopony.pl/nowosci/automoto.pdf

 

Opony jak dotychczas spisują się bez zastrzeżeń :cool2: . Komfort jest nieporównywalnie lepszy, prowadzenie trochę mniej precyzyjne w porównaniu do opon RSC, ale jak najbardziej akceptowalne. Hałaśliwość na bdb poziomie. Długość drogi hamowanie chyba najlepsza w swojej klasie, zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Opony są XL, czyli mają podwyższoną nośność i nie należy bać się tego że będą bardzo miękkie oraz że będą pływały na drodze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja też mam Hankook v12 w e60 245/40r18 i naprawdę fajna oponka .

 

Co do komfortu w e87 miałem koła 16 calowe run flat do tego sportowe zawieszenie opcja 226 . Na ten sezon założyłem zwykłe opony z felgami 225/40r18 i pomimo że felga jest duża jezdzi się bardziej komfortowo a przy tym i fajnie wygląda . Różnica zwykłej opony i dużej felgi jest naprawdę na duży plus , co może wydawać się dziwne ale prawdziwe .

 

run flat według mnie to pomyłka firmy BMW - ja tam wole raz na X czasu wyciągnąć to koło zapasowe i stracić 10 min czasu .

Opublikowano

Tak wszyscy wiemy, że ROF to g#$wno i lepiej kupić 22" na zwykłej gumie. Dajce już spokój z takim gadaniem bo się nudno zaczyna robić. :duh: Każdy temat czy to o xenonach czy to o czujnikach parkowania sprowadza się prędzej czy później do opon ROF czy nie ROF.. :mad2: Każdy jeździ na czym chce i jego sprawa. Ja nie zmienię ROF i tyle, tak wyszło auto z fabryki i niech tak zostanie. Jeśli ktoś chce zmieniać - niech zmienia - ale niech nie mówi jakie to wspaniałe i mąci ludziom w głowach.

 

Myślę, że moderator powinien przywrócić odpowiedni tor tej dyskusji. W tym i w innych tematach także.

 

Pzdr.

Opublikowano
Myślę że modelator za dużo nie ma co robić . Bo temat , post był kierowany co zrobić aby jezdziło się bardziej komfortowo , więc większość odpowiedziała że run flat do kosza .
Opublikowano
To nie wiem w czym jest problem, czy po prostu macie zepsute zawieszenia w swoich autach albo co jeszcze innego, albo po prostu tak jak ktoś napisał BMW E90 jest nie trafionym autem.. cóż. Bywa i tak.
Opublikowano
mój ulubiony temat:) ale ja nic nie piszę...bo i tak każdy wie, że ROF to zło :mrgreen:

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Wie ktoś może jaka jest róznica między zawieszeniem standardowym w E90 a zawieszeniem SPORTFAHRWERK? Czy to zawieszenie jest niższe i jakie są inne róznice? Czy to zawieszenie sportowe nadaje sie na polskie drogi? Dziękuję z góry za odpowiedz i Pozdrawiam.

Opublikowano

podpinam sie do tematu bo jestem ciekaw roznic , sprezyny amorki , jaki koszt wymiany na zawieche sportowa .

Jak dobrze pamietam sa 3 rodzaje : zwykle, "sportowe" i "bardziej sportowe" zgadza sie?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Sportowe jest minimalnie obniżone i dość mocno utwardzone (choć tutaj ciężko mi powiedzieć, bo "zwykłymi" jeździłem tylko podczas jazd próbnych). Czy się nadaje na polskie drogi? Dużo zależy od tego gdzie mieszkasz i jakie masz drogi u siebie. Ja mimo młodego wieku i sportowego zacięcia byłem mocno zaskoczony po kupnie in minus (a mentalnie byłem gotowy na wszystko :D). Komfort absolutnie zerowy, strach pomyśleć jak się jeździ subarynami, porszakami i innymi takimi. ;) Z drugiej strony po przekroczeniu zachodniej granicy jest super :twisted:.

 

Podczas jazd próbnych zbyt wielkiej różnicy nie czułem, także wyczulam - jak będziesz miał okazję, to koniecznie potestuj na dziurawych drogach najlepiej jeszcze z koleinami. W mieście jeżdżę około 15 kph wolniej, małym slalomem :x, żeby jak najwięcej ominąć. Za to jak tylko jest kawałek mniej dziurawej drogi, nawet nie musi być w standardzie niemieckim :), to jest bajka. :] Dalej z minusów - strasznie! "ciąga" na koleinach, choć fakt, że do niedawna jeździłem na mocno wyeksploatowanych ROF-ach, na nowych jeszcze nie miałem okazji sprawdzić czy jest poprawa. Dodatkowo podejrzewam, że plastiki we wnętrzu mogą wcześniej się zacząć "odzywać", niż przy standardowym zawieszeniu(??). Mi właśnie coś puka w środkowej konsoli (a przebieg malutki :() i za żadne skarby świata nie mogę zlokalizować źródła.

 

Wydaje mi się, że są trzy typy zawieszenia: standardowe, 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS i 704 M SPORT SUSPENSION (to właśnie opisuję powyżej).

 

Gdybym kupował 2gi raz baaaaardzo głęboko bym się zastanawiał nad sportowym zawieszeniem (teraz mam trochę doświadczenia w jeździe moim, więc odczułbym różnicę w porównaniu ze standardowym zawiasem i usportowionem :lol:), może bym wypróbował tego "SPORTS SUSPENSION SETTINGS", chociaż zakupu nie żałuję i koniec końców... pewnie był wybrał, znowu, możliwie najbardziej hardkorową opcję. :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam te 226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS w e87 kola 16 205/55 tak jak Pojski napisal jest twardo !!no i koleiny tez lipa powli mnie to denerwuje szkoda ze nie mamy normalnych drog :cry2: !!!
Opublikowano

Witam

 

 

Konkretnie chodzi mi o wersje BMW 320d z zawieszeniem SPORTFAHRWERK, czy to duza różnica w stosunku do standardowej e90 i czym one się rożnia?? ile cm jest obniżona sportowa zawiecha? Czy jest mozliwa zmiana na standardową zawiechę i jakie koszty? Pozdrawiam Wszystkich.

Opublikowano
Mi właśnie coś puka w środkowej konsoli (a przebieg malutki :() i za żadne skarby świata nie mogę zlokalizować źródła.

Sprawdz sobie oslone silnika ... czy nie puka o rozpurki .

 

Subaru jezdzi dobrze po dziurach , a Ty narzekasz bo masz ROF na Mtechniku :D gratuluje polaczenia, ale to nie u Nas w kraju :mrgreen: . Zaloz zwykle opony to poczujesz roznice , chyba ze spoty reklamowe BMW odnosnie tych opon Cie przekonaly :wink: .

 

Koleiny na 16 /205 ???????????? o masakra ... zaloz 225 to zobaczysz co to koleiny . Beta bez aktywnej kierownicy bedzie ciorac na drodze bo ma bardzo czuly ukl.kierowniczy , i taki jej urok.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź odnośnie osłony silnika - na pewno sprawdzę.

 

Spoty reklamowe BMW mnie nie przekonały, po prostu na takich oponach kupiłem samochód. Teraz założyłem zwykłe opony (co mnie strasznie boli, bo z jednej strony hardkorowe zawieszenie, a z drugiej idę na kompromis z oponami :D), co prawda zdążyłem zrobić ledwo 100 km na nich, ale jakiejś bardzo wyraźnej różnicy po mieście póki co niestety nie czuję. :D Zmieniłem Bridgestony ROF, na Bridgestony zwykłe. Czytałem, że generalnie bridge robi twarde gumy, ale chyba nie aż tak twarde, żeby prawie nie było różnicy między ROF-ami? :lol:

 

Co do kolein... nie mam 205/16 - mam właśnie 225/17 także zdaje się, że nieco "zasmakowałem" tego o czym piszesz. :twisted: Zobaczymy jak teraz będzie na nowych, zwykłych oponach i delikatnych korektach w geometrii - mam nadzieję, że trochę lepiej. Z drugiej strony trochę mnie zaskoczyłeś - na 205/16 też ciąga po koleinach? Chciałem na zimę takie założyć i miałem nadzieje, że takie wąskie opony wyeliminują problem kompletnie. :?

Opublikowano
z 205/r16 pisalem do krzysiek555 , ja tez jezdze na 225. Ja bym Bridge nie kupil w zyciu , ale gro ludzi na tym jezdzi. Dla mnie jesli chodzi o lato to Conti albo Dunlop a zima GoodYear Ultra Grip 7+ (niestety zimowe tu mam jakies inne , i nie wiem czy ich nie wyrzuce :wink: )
Opublikowano

Witam

 

 

Może ktoś wie jaka jest róznica między zwyklym zawieszeniem w Bmw E90 a zawieszeniem SPORTFAHRWERK w E90? Chodzi mi jaka jest róznica w wysokości zawieszenia oraz jak sprawuje sie na drodze, a także ewentualnych kosztów naprawy Sportowego zawieszenia. Dziękuję z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam

 

 

Może ktoś wie jaka jest róznica między zwyklym zawieszeniem w Bmw E90 a zawieszeniem SPORTFAHRWERK w E90? Chodzi mi jaka jest róznica w wysokości zawieszenia oraz jak sprawuje sie na drodze, a także ewentualnych kosztów naprawy Sportowego zawieszenia. Dziękuję z góry za odpowiedzi. Pozdrawiam.

po co powtarzasz ??? :duh:

Opublikowano
Panowie, rozumiem że typ zawieszenia powinien być zawarty po rozkodowanym nr VIN - tylko pytanie gdzie dokładnie - bo albo mam normalne i być może nie jest ono wymienione, albo się nie znam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.