Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakis czas temu zapaliła sie kontrolka poduszki na czerwono. Przejzałem pare tematów i juz wiem ze na 90% to przepalona mata. Sprawdzałem tez wtyczki pod siedzeniem i wszystko gra.

 

Moje pytanie jest takie. Jezeli jest przepalona mata to czy poduszki dalej sa aktywne czy nie? Prosze o pomoc.

Opublikowano
To zalezy. Możesz miec nieaktywne wszystkie, a możesz mieć nieaktywną tylko jedną. Która to mata? Pasażera? Najlepiej oszukać moduł i wstawić diodę. Jest o tym sporo na forum.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Która to mata? Pasażera?

 

Jest tylko jedna mata zajętości fotela.

Opublikowano
To zalezy. Możesz miec nieaktywne wszystkie, a możesz mieć nieaktywną tylko jedną. Która to mata? Pasażera? Najlepiej oszukać moduł i wstawić diodę. Jest o tym sporo na forum.

 

Wstawiając samą diodę skazujesz pasażera na niemiłą niespodziankę w trakcie wypadku, mimo, że komputer nie będzie wyświetlał błędu to poduszka nie wystrzeli :o . Oczywiście można samemu wykonać poprawnie emulujący zajętość pasażera układ, ale zawsze trzeba sprawdzić czy komputer widzi to miejsce jako zajęte, a w przypadku samej diody miejsce jest wolne. Jest na forum spory wątek na ten temat. Jeśli zdecydujesz się samemu coś lutować lepiej, to jest przeczytać cały : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=48167&start=210

Opublikowano
W takim razie w jakim celu BMW montuje te maty? Chyba nie dlatego, żeby było co wymieniać :) Na forum wyczytałem tylko, że gdy w rejestrze zapisany jest błąd maty to bez względu na to co mata wykrywa to poduszka wystrzeli. Lecz gdy system jest sprawny i miejsce jest puste to nie powinna. Wiem też, że dla różnych systemów typu MRS2 i MRS3 inaczej zachowuje się układ z samej diody lub diody i kondensatora. Wg. tego co zbadałem najbardziej podobnym układem emulującym matę jest dioda i opornik o odpowiedniej wartości. Sam testowałem u siebie układ z diody i kondensatora, jedynie gasi kontrolkę, ale miejsce jest "nie zajęte" w systemie MRS3 bo podobno w MRS2 wykrywane jest jako zajęte. Niech się wypowie ten co miał sprawną matę puste miejsce i miał "dzwona", czy poduszka wtedy wystrzeliła. Bo to, że przy niesprawnej strzela to wiemy, a ja nie mam zamiaru tego sprawdzać :D
Opublikowano
To już sam nie wiem. Ja montowałem u siebie zestaw zakupiony na allegro za 60zł i u mnie widzi jakby pasażer cały czas siedział z zapiętymi pasami. Bynajmniej wnioskuje to po tym, że gdy ktoś na prawdę usiądzie, to nie świeci kontrolka i nie piszczy zeby zapiąć pasy.
Opublikowano
Zadam ci pytanie. Czy ten zestaw z allegro podłącza się tylko pod kostkę od maty pasażera czy także w kostkę od klamry pasów bezpieczeństwa? Jak w jedno i drugie to OK widocznie układ emuluje zajętość miejsca oraz zapięte pasy. Jeśli jednak tylko pod wtyczkę z matą to komputer nie będzie ci piszczał o zapięcie pasów dlatego, że prawdopodobnie nie wykrywa czy ktoś usiadł, czyli możliwe, że miejsce jest cały czas widziane jako "wolne". Sprawdź w INPA lub DIS jak jest na prawdę. Bo sama dioda w ładnym pudełeczku z allegro usunie tylko kontrolkę airbag-ów, a jeśli okazało by się, że poduszki nie strzelają gdy miejsce wolne to nie fajnie dla pasażera :/
Opublikowano
Mam podłączenie też do klamry pasa. sprawdzałem. Dlatego widzi jakby pasażer siedział cały czas na swoim miejscu :) i moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie :)
Opublikowano
Mam podłączenie też do klamry pasa. sprawdzałem. Dlatego widzi jakby pasażer siedział cały czas na swoim miejscu :) i moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie :)

 

Pod warunkiem że pasażer zawsze zapina pasy :)

Opublikowano
Nawet jak pasażer nie zapnie pasów to komputer widzi zapięte pasy. Po zapięciu pasów też widzi zapięte :) ogólnie wszystko działa prawidłowo i było sprawdzane że poduszka wystrzeli bez żadnych ale :)
Opublikowano
Dokładnie w tym wypadku wystrzeli zawsze, ale jak zastosujesz samą diodę w systemie starszym niż MRS3 z poduszkami dwustopniowymi, oraz bez kontroli zapięcia pasów, to miejsce wykrywane jest zawsze jako puste i poduszka nie powinna wystrzelić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.