Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Kup sobie sportowa wkladke. Ja wybralem Pipercross, moze nie tak popularna marka jak K&N ale fitry robia nie gorsze o ile nie lepsze, bo pipercrossy sa gabkowe, i lepiej filtruja. Za to k&ny sa bawelniane. Ja dzis kupilem taka wkladke za 95 zl o dokladnie to:

http://allegro.pl/filtr-pipercross-bmw-3-e36-e46-5-e39-pp1221-krk-i3298135945.html

 

Moze przybedzie 2km a moze nie, i tak tego raczej sie nie odczuje. Ale silniczek bedzie przyjemniej pracowal, bedzie żwawszy na gaz i moze byc troche żywszy z dołu.

 

 

Najprostsze najtansze i najbezpieczniejsze rozwiaznie, jezeli chcesz zmienic filtr powietrza na sportowy, bo raz ze dobry stozek kosztuje, to dwa trzeba myslec i wyliczac odpowiednia odleglosc od przeplywki tak zeby nie zamulic auta z dolu, bo moze powstac zbyt male cisnienie i auto moze nawet stracic na mocy. Wg mnie gra nie warta swieczki, wywalisz kupe kasy na stozek i dolot i efekt ostateczny bedzie taki ze silniczek bedzie troche glosniej chodzic. Ja mam u siebie zrobiony fajnie wydech wiec auto i tak i tak ladnie brzmi, masz nawet filmik :):

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kumpel robi mi blacharkę teraz i tam inne duperele pod maską i ma strumienice i pytał czy chce, kata sobie sprzedam do tego mówi, że wypuści mi wydech na 2 strony i właśnie coś takiego jak Ty masz to będę chciał kupić, ale same końcówki a on już efekt ładny zrobi do tego u mnie automat to będzie robił też fajną robotę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycięcie kata w bmce czesto powoduje spadki mocy, znowu historia ze zbyt niskim cisnieniem. Poza tym jak wytniesz kata, najprawdopodobniej bedziesz mial dzwiek 20 letnich doje*anych bmek, w sensie metaliczne "rzęchotanie". Jak wycinasz katy to wstaw tam jakieś tłumiki środkowe przelotowe, ale nie pustą rurę.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy coś takiego miałem w E39, ale to była wina strumienicy, bo miałem taką samą w seacie toledo też 150km i powyżej 3 tys. obrotów był piękny świst, a tu tak jak napisałeś, ale rozmawiałem z kolega i mówił, że ona była za mała chyba była to ta 2 od prawej strony:http://www.picshot.pl/pthumbs/small/338870/3299457128.jpg Spadku mocy nie odczuwałem a przy 520I jeszcze by tego brakowało :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem po wycięciu kata z konieczności - w trasie się rozpadł.Jak narazie to nie zauważyłem spadku mocy nawet ciut lżej jeździ i mniej pali - myślę,że sterownik w 520i powinien ogarnąć adaptację do takich warunków.Minus to głośniejsza praca silnika pow.3500obr.W miejsce kata trafiła jak narazie rurka.Pozostawienie pustego kata powoduje totalne rozstrojenie nerwowe. Stożka nie polecam - w praktyce montowany w komorze silnika bez izolacji potrafi zrobić sporą stratę mocy :) Dobrze dobrany dolot troszkę kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam do stożka nie byłem nigdy przekonany, ładny efekt dźwiękowy jest, ale wole bez :p, tutaj też nie wiem jak ten kat żyje, w E39 jak wstawiłem strumienice to nawet dobrze, bo później wyszło, że już się sypał, a jak z tego co wiem to gaz jeszcze bardziej wpływa na kata. Jedni mówią, żeby montować rurkę zamiast strumienicy nie wiem, ale lepiej kupić coś za coś :) chodzi mi teraz wycinam kata i co wstawić dalej? Resztę części w celu wyprowadzenia na dwie strony posiadam tylko końcówki jeszcze zaraz coś popatrzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2.0 sporo się nie wyciśnie. A co do ładnego dzwięku to trzeba dobrać odpowiedni "wydech" tylko znim się ktoś zdecyduje, lepiej zobaczyć na necie jaki efekt po załozeniu niż cierpieć po zakupie i zamontowaniu. Ja na szczęście ma 3.5 V8 i tutaj jest naturalnie ładny dzwięk. Mam teś stożkowy filt sportowy, ale z czy bez większego efektu nie ma V8 to V8 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2.0 sporo się nie wyciśnie. A co do ładnego dzwięku to trzeba dobrać odpowiedni "wydech" tylko znim się ktoś zdecyduje, lepiej zobaczyć na necie jaki efekt po załozeniu niż cierpieć po zakupie i zamontowaniu. Ja na szczęście ma 3.5 V8 i tutaj jest naturalnie ładny dzwięk. Mam teś stożkowy filt sportowy, ale z czy bez większego efektu nie ma V8 to V8 :)

 

Proste, ale problemu nie miałem na szczęście, ale w dobrym momencie sprzedałem bo się sypał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich .

Mam plan kupić samochód ,są priorytety które musi spełnić:

- 2 małych dzieci

-automat

-powyżej 100 km

Paliwo jest rzeczą ostatnią na którą zwracam uwagę,mam do wydania ok 13-15 tyś. pln .

95% czasu użytkować bedzie moja luba,do sklepu, czasem na działkę.

Jedyny minus auto będzie (musi być_) zakupione w Norwegii więc raczej diesel nie wchodzi w rachube.

Pytanie czy na krótkie trasy (sklep,lekarz) benzyna 2.0 lub 2.3 będzie wystarczająca czyli nie strasznie awaryjna oraz czy w trasie tylko autostrada ok 1400 km w jedną strone da radę dojechać.

Przykładowy model : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40998737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich .

Mam plan kupić samochód ,są priorytety które musi spełnić:

- 2 małych dzieci

-automat

-powyżej 100 km

Paliwo jest rzeczą ostatnią na którą zwracam uwagę,mam do wydania ok 13-15 tyś. pln .

95% czasu użytkować bedzie moja luba,do sklepu, czasem na działkę.

Jedyny minus auto będzie (musi być_) zakupione w Norwegii więc raczej diesel nie wchodzi w rachube.

Pytanie czy na krótkie trasy (sklep,lekarz) benzyna 2.0 lub 2.3 będzie wystarczająca czyli nie strasznie awaryjna oraz czy w trasie tylko autostrada ok 1400 km w jedną strone da radę dojechać.

Przykładowy model : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40998737

 

Generalnie silniki benzynowe BMW naleza do bardzo dobrych, w mojej subiektywnej opinii sa najlepsze, swietna kultura pracy, niska awaryjnosc, dobra elastycznosc.

Nie ma benzyny 2.3 a jedynie oznaczenie 523i, co w rzeczywistosci jest silnikiem 2.5 tylko troszke zdlawionym bo 170 konnym. Normalne 2.5 czyli 525i ma juz 192 konie. Jasne ze 2.0 wystarczy do normalnej jazdy, tylko licz sie z tym ze 2.0 spali Ci tyle samo co 2.5. :) Co do tego czy 1400km da rade dojechac, jezeli bedziesz mial silnik sprawny to i trabantem dojedziesz... a jezeli dorwiesz zdrowa beemke to jej w zyciu nie zajezdzisz. E39 naleza do baardzo wygodnych samochodow, ja u siebie mam dodatkowo regulacje lędźwiową, fajnie mozna sobie fotel spasować z plecami, ostatnio wracalem z traski 400km- zero zmeczenia, a w poprzedniej E46 odczuwalem juz maly dyskomforcik po takiej przejazdzce. Tak wiec jezeli nie zalezy Ci na mocy to tak, kazdy silnik benzynowy bedzie dobry i bezawaryjny, oczywiscie jezeli znajdziesz odpowiedni i dobrze utrzymany egzemplarz, bo wiadomo ze jak kupisz zakatowana do granic mozliwosci to roznie moze byc, to sa trwale samochody ale nie niezniszczalne perpetum mobile. Najlepiej wziac ze soba jakiegos znajomego szpeca, ktory zna temat i podpowie czy auto nadaje sie do kupienia.

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Odnośnie kupna auta bezawaryjnego to tutaj w Norwegii raczej nie ma problemu,samochody mają 100 % udokumentowane przebiegi i awaryjność,przegląd tutaj przedchodzi tylko sprawny w 100% samochód,jedyny minus to cena 2- 3 krotnie wyższa niż w Polsce,ale niestety muszę płacić tutejsze podatki od auta . Jak już się zdecyduję to dam znak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Odnośnie kupna auta bezawaryjnego to tutaj w Norwegii raczej nie ma problemu,samochody mają 100 % udokumentowane przebiegi i awaryjność,przegląd tutaj przedchodzi tylko sprawny w 100% samochód,jedyny minus to cena 2- 3 krotnie wyższa niż w Polsce,ale niestety muszę płacić tutejsze podatki od auta . Jak już się zdecyduję to dam znak .

 

2-3 krotnie wyzsza cena auta niz w polsce, i 4 krotnie wyzsze zarobki niz w Polsce :D Z dwojga zlego wybieram Norwegie :wink:

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Odnośnie kupna auta bezawaryjnego to tutaj w Norwegii raczej nie ma problemu,samochody mają 100 % udokumentowane przebiegi i awaryjność,przegląd tutaj przedchodzi tylko sprawny w 100% samochód,jedyny minus to cena 2- 3 krotnie wyższa niż w Polsce,ale niestety muszę płacić tutejsze podatki od auta . Jak już się zdecyduję to dam znak .

Czy taka wyższa cena.. ten link przykładowy-30tys.koron to jest ok.16 tys.zł za 520i z 2000r. Wiec na pewno nie 2-3 razy wyższa niż w Polsce. A biorąc pod uwagę stan techniczny-to cena nawet atrakcyjna.

Herbatkowy-podpowiem Ci tylko,że średnia krajowa płaca w Polsce to ok.800 eur,a w Norwegii ok.4500 eur. Fakt,życie tam drogie..

No ale to nie temat o kosztach utrzymania.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie warto jechac do DE teraz po e39 jest tam szansa wyrwac jakis dosc zadbany egzemplarz 2002-03r. ? Patrzylem ogloszenia to wychodzi kolo 25-30k za takie auto, moze ktos ostatnio byl/sciagal i sie wypowie.

 

 

jak dla mnie problemem jest 19% akcyzy pow 2 litrów :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.