Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie mam do Was pytanko, za co odpowiada (oprócz wyłączenia sprężarki przy braku czynnika oraz wyłączenia jej przy dużym wzroście ciśnienia w układzie)? Czy odpowiada również za pracę wentylatora klimatyzacji? Jak zdiagnozować czy jest sprawny? Nie działa mi wentylator na pierwszej prędkości a wiatrak jak również bezpieczniki i rezystory są sprawne :/

 

Jakaś podpowiedź ?

Opublikowano

Kolego czujnik ciśnienia w układzie nie wpływa na wentylator.Jeżeli chodzi o biegi wentylatora gnietliśmy ten temat niedawno

viewtopic.php?f=72&t=154886 -pewnie czytałeś :norty: POzdr

Mam prezent dla ciebie,przypomniałem sobie gdzie czytałem o problemie z I-biegiem wentylatora :idea:

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea

Poczytaj bo warto,w twoim przypadku chyba trzeba zastosować takie leczenie jak w poście.Raz jeszcze :handshake:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm...

Czujnik ciśnienia MA związek z wiatrakiem klimatyzacji.

Załącza go na DRUGI bieg po wzroście ciśnienia w układzie.

 

Pierwszy bieg załączy się po właczeniu kompresora klimatyzacji < trzeba pamiętać , że kompresor klimatyzacji działa w sposób przerywany i tak samo działa wiatrak klimatyzacji na pierwszym biegu>

 

Ale jeśli temperatura na zewnątrz auta jest niska < chyba poniżej +6st> to wentylator nie będzie się załączał.

 

Trzeba sprawdzić DUŻE bezpieczniki za schowkiem. I przekaźniki od wiatraka klimatyzacji.

 

jeśli tu wszystko będzie sprawne a oporniki masz sprawne < co oczywiście powinieneś sprawdzić podając napięcie na wtykę od wiatraka klimatyzacji a masę na brązowy kabel> To pewnie masz uwalony panel klimatronika.

 

W drugim temacie napisałeś , że wiatrak jednak działa ale z przerwami więc nie wiem jak ostatecznie jest?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Owszem wiatrak działa z przerwami ale startuje z II biegu - brak jest I biegu - na krótko jest i co najciekawsze na pinie odpowiedzialnym za I bieg jest prąd :!: Podobno tak czasem bywa że opornik wygląda na sprawny a wentylator nie działa - tak usłyszałem od mechanika ASO BMW. Jak się dobiorę do tego opornika to dam znać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to masz uwalony rezystor. To typowe. Wymień i po kłopocie.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.