Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Mam pytanko odnośnie termostatu z obudową silnik M43 . Temperaturę na desce mam na końcu niebieskiego pola i gdy dotknę górnego węża chłodnicy (termostat - chłodnica) to wąż jest ciepły i chłodnica przy wlocie też jest ciepła Czy to normalne ? Przy temperaturze zewnętrznej około 5-8 stopni muszę przejechać około 15 kilometrów żeby wskazówka była w pionie. Gdy wskazówka dojdzie do pionu to trzyma cały czas , mam wrażenie iż długo nagrzewa się silnik.
Opublikowano

Górnego, czy dolnego węża?

 

Wąż idący od termostatu do chłodnicy jest "dolny".

W każdym razie, powinien się robić ciepły po otwarciu termostatu, tj. w okolicach 90st. C, czyli mniej więcej wtedy, gdy wskazówka osiąga pion.

 

Najwyraźniej masz uszkodzony termostat i cały czas jest otwarty.

Opublikowano
Sorki popieprzy...... tak górny jest ciepły a z termostatu dolny zimny. Temperatura na desce na końcu niebieskiego pola i górny wąż jest ciepły i chłodnica przy w locie też a dolny z termostatu zimny. Tylko zastanawia mnie po jakim czasie przy temp. zewnętrznej 5-8stopni wskazówka powinna być w pionie u mnie po około 15km. Powiem inaczej do końca niebieskiego pola idzie szybko potem długo tak się utrzymuje i jak ruszy to znowu idzie szybko do pionu.
Opublikowano

Nie napisales w jakich warunkach przejezdzasz te 15km, ale nawet na warunki autostradowe odleglosc wydaje sie byc za duza.

Czas wymienic termostat :P

Opublikowano
15km jak wsiąde i jade bez postoju , przez miasto szybciej się nagrzeje. Tylko zastanawie mnie to , że do końca niebieskiego pola dojdzie po około 2km , potem stoi dosyć długo i jak ruszy to idzie bardzo szybko w pion
Opublikowano

Nie przejmowal, o ile w miare szybko uzyskuje temperature taka zeby na gaz sie przelaczyl :P

bo jak dlugo musi jechac na benzynie to slabo troche ;/

z reszta jakby nie bylo 15km to szmat drogi

Opublikowano
Na gaz w takie dni jak teraz rano 5-6 stopni przełącza się po około 2-2,5km (temp. przeł. 40 stopni) Tylko nie rozumie jednego – górny wąż ciepły i na wlocie chłodnicy też a dolny tam gdzie termostat zimny . Objaw wiszącej wskazówki na końcu niebieskiego pola zauważyłem od zimy bo w ciepłe dni nie ma takiego objawu.
Opublikowano
To w czym problem ? Zimą mróz -15,-20 wskazówka zawsze staneła w pionie , wyjazd na autostrade Katowice - Kraków, nie ma szans żeby przy takim mrozie podczas jazdy staneła w pionie przy padniętym termostacie . Już tak myślałem czy gaz na to nie ma wpływu , była to pierwsza zima na lpg.Może parownik tak schładza ciecz ?
Opublikowano

Nie to nie parownik, przeciez tak male urzadzenie nie chlodziloby tak ukladu, moze problem jest z odczytywaniem temperatury lub wskaznikiem.

Bo termostat wyglada na to ze jest dobry, mi jak padl termostat to w zimie przy predkosci 70 nie chcial sie przelaczyc na gaz(przejechalem tak 20 km), dopiero jak stanalem w korku to sie przelaczyl.

Z kolei gdyby sie nie otwieral no to silnik by sie przegrzewal.

Opublikowano
czesc. ja tez mam m43 1.8 i u mnie juz max do 5min wskazowka stoi w pionie 2 do 3 km przejade i osiaga temperature, 0 stopi temperatura otoczenia. zeby sprawdzic czy termostat jest dobry trzeba go wymontowac wsadzic do np garnka z woda i gotowac, wsadzic do srodka termometr i trzeba zobaczyc kiedy zaczyna sie otwierac a kiedy osiagnie calkowite otwarcie wedlug stopni. najlepiej kupic nowy. odpowiednia temperatura silnika to mniejsze spalanie.
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.