Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy,

Mam do was kilka pytań odnośnie zaspawania mechanizmu różnicowego.

Co do zaspawania nie bedzie problemu, posiadam podnośnik i spawarkę.

Ale czy znośnie da sie użytkować takie autko ? Nie ma wiekszych problemów ?

Czy jest jakaś znacząca różnica w zachowaniu sie auta?

Jak bardzo narażony jest takowy pospawany most na poważne usterki, a co za tym idzie wymiane go !

Co sie dzieje z półośkami ? Jak często ulegają poukręcaniu ? orientacyjnie ile km można liczyć.

 

 

Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi :>

Pozrawawiam Kris

Opublikowano

Nie ma żadnych większych problemów, poza częstszą wymianą opon na tylnej osi, jeżdżeniem po rondach i zakrętach z prędkością ślimaka [chyba, że chcesz lecieć bokiem po dwóch pasach, albo jechać prosto] i wiele, wiele innych.

 

To, jak bardzo jest most narażony na uszkodzenia zależy tylko od tego, czy dobrze go zrobisz. Nikt Ci nie powie, jak często się ukręcają osie. Nikt Ci też nie powie, ile km możesz liczyć, bo nikt normalny takim samochodem nie jeździ cywilnie, jeżeli już, to sportowo, a w tym wypadku nie ma czegoś takiego jak "przebieg w kilometrach do ukręcenia półosi".

 

W wolnej chwili się zastanów, czemu BMW robiło szperę 25%, nie więcej.

 

Nie odradzam, nie zniechęcam - chcesz, to się baw. Pewnie zniechęcisz się sam po 3 dniach zabawy - bo do niczego innego się samochód nie będzie nadawał.

 

 

 

Kiedyś czytałem o szperze robionej we własnym zakresie, z tego, co pamiętam miała ok. 40%. Wytrzymała 4000 km, ale nie traktuj tego, jak wyznacznik, bo była robiona w całkowicie innej technologii.

Opublikowano
Nie ma żadnych większych problemów, poza częstszą wymianą opon na tylnej osi, jeżdżeniem po rondach i zakrętach z prędkością ślimaka [chyba, że chcesz lecieć bokiem po dwóch pasach, albo jechać prosto] i wiele, wiele innych.

Z oponami akurat sie licze ;)

A co jeśli chodzi o samą jazdę, jest duża różnica w prowadzeniu się auta ? Bardziej przewidywalne podczas uślizgu? Bo krążą różne opinię na ten temat.

 

 

Bardziej chodzi mi o weekendową zabawe ;)

Ale nie chce przy tym rezygnowac tez z auta jako z normalnego środka transportu.

 

jeśli chodzi o wytrzymałość to rzeczywiście głupio zadałem pytanie :duh: Czyli rozumiem ze jednak musze brać pod uwagę częste wymiany mostu i półosiek ? ;)

 

Aha i jeszcze jedno pytanko które mi umknęło co jeszcze jest bardziej narażone na przykre niespodzianki poza samym mostem i półosiami.

 

 

I zapraszam do dyskusji na ten temat ;)

Jakie są plusy i minusy takiej sztuczki ;)

Opublikowano

Ale nie chce przy tym rezygnowac tez z auta jako z normalnego środka transportu.

 

I właśnie dlatego powinieneś to sobie odpuścić. Zabijesz siebie i innych. Po co ci to?

Mnie czasem zaskakuje szpera 40% na zmiennej nawierzchni a uwierz mi, że conieco trenuję. I to jest szpera, nie spaw dyfra.

 

Z takim dyferencjałem po śliskim (a czasem i po suchym) jeździsz na dwa sposoby:

-albo na wprost

-albo bokiem

Jak nie złożysz fury przed zakrętem to nie skręci. A po drogach publicznych w tym stylu się nie jeździ.

Opublikowano

Skąd masz Kolego szperę 40%?

"Naprawiona" seryjna, czy zupełnie nowy patent z "czystego" dyfra?

Ile kosztowała taka przyjemność, jeśli można spytać?

 

Kolego Kriss1992, ja myślę, że najlepszą opcją jest wyłożyć trochę gotówki i kupić seryjną szperę. Zobaczysz, jak się z tym jeździ.

Albo kup drugi dyfer, najlepiej z jak największym przełożeniem, zaspawaj go i sprawdź w bezpiecznym miejscu.

Opublikowano
Skąd masz Kolego szperę 40%?

"Naprawiona" seryjna, czy zupełnie nowy patent z "czystego" dyfra?

Ile kosztowała taka przyjemność, jeśli można spytać?

 

Kolego Kriss1992, ja myślę, że najlepszą opcją jest wyłożyć trochę gotówki i kupić seryjną szperę. Zobaczysz, jak się z tym jeździ.

Albo kup drugi dyfer, najlepiej z jak największym przełożeniem, zaspawaj go i sprawdź w bezpiecznym miejscu.

 

zacieśniona seria, krótszy dyfer. Ogólnie kupiłem już taki zestaw, ale mogę się dowiedzieć ile kosztuje. Robił to podobno Paweł Omlet. Ile tak na prawdę w tym momencie trzyma to nie wiem. Na pewno mocniej spina niż seria z ISa (sprawdzone dynamometrykiem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.