Skocz do zawartości

320i jak powinna dzialac pompa od klimy


marcin109173

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem w mojej bmw ze gdy zalaczam klime to pompa od kilmy wlacza sie na kilka sekund i potem wyłacza potem znow załacza czy to normalne ze to tak jest/????? nie wiem jak podczas jazdy ale na postoju na pewno tak jest to nie powinno przypadkiem ciagle chodzic??? co moze byc przyczyna tego???? i jeszcze wentylator ktory jest pszed chlodnica od klimy czy on nie powinien tez wtedy chodzic??? bo wydaje mi sie ze kiedys chodzil ale potem cos sie stalo i juz sie nie załacza??

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak powinien działać cały czas przy włączonej klimie. Obadaj czy w ogóle można go poruszyć. Jak takx, to czy prąd dochodzic itd.

 

Ja miałem zatarty silnik i spalone uzwojenie.

 

Pompa powinna chodzić cały czas. Możliwe, że presostat (czujnik ciśnienia) wyłącza sprężarkę, bo przez niedziałający wentylator jest za duża temperatura, a co za tym idzie i ciśnienie. Napraw wentylator i wtedy sprawdź jak działa sprężarka.

 

Jak jedziesz, to też tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin109173 - sprężarka powinna załączać sie co jakiś czas (częstotliwość zależy od stanu Twojej klimy, ilości czynnika w układzie, temperatury itp)

zawsze jak do pracy wchodzi sprężarka powinien załączyć sie przedni wentylator czyli ten od klimy - zawsze ! wentylator wyłącza sie zazwyczaj gdy sprężarka przestaje pracować, czasami chodzi cały czas wspomagając visco np bardzo upalny dzień i jazda w korku

nie jest dopuszczalna sytuacja gdzie do pracy wchodzi sprężarka klimy a wentylator od klimy nie ! MOzna szybko uszkodzić cały układ gdy taka sytuacja ma miejsce.

 

u mnie gdzie klima dziala ok na postoju mam srednio 2 załączenia sprężarki na minutę(praca po 10sekund mniej wiecej), podczas jazdy tego nie kontroluję i nie czuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Andrzej87 masz cos nie tak z klimą

podpinałem i widziałem sporo e36, w kazdym e36 klima chodziła tak jak opisałem, sprężarka wchodzi do pracy co jakiś czas, nigdy ciągle !

jestes pewien ze masz wszystko ori ? spręzarka itp ?

 

brat ma 328 97rok, klima działa jak opisałem, kumpel e39 z 2.0 m52 i na 99% sprezarka załącza sie co jakis czas, u mnie również nie pracuje ciągle

my wszyscy mamy uszkodzone układy ? wątpię.... jak podjade teraz na spota to z ciekawości zapytam jak w innych modelach bmw, e46, e90 itp

 

edit:

popytałem kilku znajomych, e39 3.0d, 2.0, e46 320 sprężarka włącza sie i wyłącza co jakiś czas,

gdy jest wysoka temperatura na dworze to okresy załączenia sprężarki sie zmieniają, w wyjątkowych sytuacjach praktycznie pracuje non stop (bardzo duże upały)

teraz jak masz na dworze +25 max na pewno nie powinna pracować ciągle, chyba że masz zajechaną sprężarkę i brak jej wydajności.

w środę jak nie zapomne w a4 zobacze jak to działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Andrzej87 masz cos nie tak z klimą

podpinałem i widziałem sporo e36, w kazdym e36 klima chodziła tak jak opisałem, sprężarka wchodzi do pracy co jakiś czas, nigdy ciągle !

jestes pewien ze masz wszystko ori ? spręzarka itp ?

 

brat ma 328 97rok, klima działa jak opisałem, kumpel e39 z 2.0 m52 i na 99% sprezarka załącza sie co jakis czas, u mnie również nie pracuje ciągle

my wszyscy mamy uszkodzone układy ? wątpię.... jak podjade teraz na spota to z ciekawości zapytam jak w innych modelach bmw, e46, e90 itp

 

edit:

popytałem kilku znajomych, e39 3.0d, 2.0, e46 320 sprężarka włącza sie i wyłącza co jakiś czas,

gdy jest wysoka temperatura na dworze to okresy załączenia sprężarki sie zmieniają, w wyjątkowych sytuacjach praktycznie pracuje non stop (bardzo duże upały)

teraz jak masz na dworze +25 max na pewno nie powinna pracować ciągle, chyba że masz zajechaną sprężarkę i brak jej wydajności.

w środę jak nie zapomne w a4 zobacze jak to działa ;)

Zgadza się ja mam podobnie ze swoją klimą, nie pracuje non stop.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chyba macie rację. Popełniłem gafę. Skasowałem post. Zwykle używałem klimy na maks. może dlatego.

 

Wkładałem do swojej E36 klimę także wszystko jest oryginalne i oryginalnie założone. E46, E39 i zwłaszcza E90 jako nowsze mogą mieć inne rozwiązania konstrukcyjne np. nowy rodzaj zaworu rozprężnego albo zamiast niego przepustnicę, może sprężarkę o zmiennej pojemności. Dlatego tu bym nie porównywał.

 

Z ciekawości po skończeniu SWAPA sprawdzę dokładnie jak działa sprężarka u mnie. Po jej załączeniu na wolnych było to bardzo odczuwalne i jej samoczynne wyłączenie i później włączenie też powinno być odczuwalne, a nigdy tego nie czułem.

 

Mimo to częstotliwość włączania i wyłączania sprężarki u założyciela tematu jest chyba zbyt duża.

Sprawdź co jest z wiatrakiem i daj znać co dalej się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musze cos z tym wiatrakiem zrobic zeby zaczol chodzic bo on juz z 2 lata nie dziala;/ u mnie ta pompa sie bardzo czesto włacza i wyłacza napewno wiecej niz 2 razy na minute ale to jak zrobie ten wiatrak wtedy bedzie cos wiadomo bo latam mam własnie problem ze jak jest powyzej 30 stopni ciepla i gdzies stane w korku to zaczyna lapac temperature jak klima właczona;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wiatrak elektryczny bez visco. Od strony silnika nie od grila. Jak mi się załacza sprężarka to i wiatrak. I wiem że tak powinno być. Ale co jakiś czas pali mi się bezpiecznik. Ktoś wie dlaczego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jak jest visco to wiatrak klimy jest międzi atrapą a chłodnicą i widać go przez grill albo jest tez od strony silnika. Tak ja zwykły wiatrak bylko ze bez visco tylko elektryczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Jest tam wiatrak elektryczny. Jak kolega wcześniej pisał załącza się wtaz ze sprężarką. Albo załacza się od wysokiej temperatury jak klima nie dziala. Wisco tez załącza się od wysokiej temperatury tylko nie za pomocą czujnika temp tylko za pomocą ciepła od chłodnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja tez tak mam, ze nie mam visco, tylko jeden wiatrak i od silnika i od klimy powieszony zaraz za chlodnica, przed silnikiem, masz w swoim aluminiowa walcowata "parówe"?

Jeśli tak to możliwe, że to z nią jest problem, u mnie ona właśnie padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no u mnie siada ob klimy. Chyba to 31 ale nie pamiętam dokładnie. Musiał bym zobaczyć. Jak strzeli to klima sie nie załacza. Przeważnie strzela jak zapalam samochód i klima jest wlączona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.